Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dvidešimtmetis motokrosininkas Nerimantas Jucius pats stebisi, kaip greitai tobulėja

Kvėdarniškiui Nerimantui Juciui – 20 metų. Paskatintas entuziasto tėčio, ant profesionalaus kroso motociklo jis užsėdo prieš penkmetį. Tačiau jau dabar jaunuolis skina pergales ir lenktynių senbuvius priverčia trasoje žvilgčioti į jį per petį. Kartais tuos motokroso senus vilkus jis net palieka už nugaros.
Nerimantas Jucius
Nerimantas Jucius / N111RS.lt nuotr.
Temos: 1 „Arenacross“

„Net pats stebiuosi, kaip greitai tobulėju. Spartus progresas bei didžiulis noras – mano stiprybės“, – teigia Tauragės motokroso klubui varžybose atstovaujantis, į geriausių 2014 m. Tauragės sportininkų dešimtuką įrašytas vaikinas.

Paskutinis, o kartu ir pirmasis šiais metais, Nerimanto Juciaus pasirodymas įvyko kovo 21 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje antrą kartą surengtose unikaliose „Arenacross“ uždarų patalpų motociklininkų varžybose. Pernai jos, debiutinės, vyko tik Lietuvoje, šiemet numatyti etapai ir Latvijoje bei Estijoje. Galutiniai važiavimai lapkritį ir vėl vyks Kaune. Tad buvęs tiesiog „Arenacross“, renginys virto „Arenacross Baltic Cup“ čempionatu.

N111RS.lt nuotr./Nerimantas Jucius
N111RS.lt nuotr./Nerimantas Jucius

„Praėjusiais metais lietuviams pirmas blynas neprisvilo, tad šiemet varžybos išsiplėtė. Trasa įdomi. Net geresnė bei sudėtingesnė nei pernai“, – įvertino Nerimantas.

Smėlėtoje 310 metrų trasoje vaikinas varžėsi galingiausių motociklų, kurių darbinis variklio tūris – 450 kub. cm, klasėje „Open Pro“. Iš pradžių kvėdarniškis varžėsi su 15 geriausių motokrosininkų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Vėliau, finale, jų liko tik devyni. Po paskutinio važiavimo paaiškėjo, kad pernai „Arenacross“ likęs penktas ir į superfinalą nepatekęs Nerimantas, šiemet palypėjo dviem laipteliais aukščiau ir iškovojo trečiąją vietą. Kaip jis pats prisipažįsta, antrojo važiavimo metu nedaug trūko, jog būtų aplenkęs ir prieš jį finišavusį estą.

„Greičiausias mano ratas – 22 sekundės. Jaučiu, kaip kasmet sparčiai tobulėju. Trūksta tik patirties. Tačiau galima teigti, jog viskas pavyko taip, kaip ir planavau“, – prisipažino N.Jucius.

Jaučiu, kaip kasmet sparčiai tobulėju. Trūksta tik patirties.

Šioms varžyboms, tai yra, sezono pradžiai, vaikinas ruošėsi visą žiemą: bėgiojo, važinėjo dviračiu, plaukiojo baseine bei dirbo treniruoklių salėje. Poilsio baigus pernai metų sezoną, atrodo, net nebuvo. 

„Šioms varžyboms ruoštis reikėjo kiek kitaip. Treniravausi atvirose trasose: Tauragėje, Gargžduose, Šilutėje. O štai estai ruošėsi uždarose. Reikėjo ir man vykti į Estiją. Nes atvira trasa nuo uždaros labai skiriasi. Tačiau yra kaip yra“, – teigė jaunasis lenktynininkas.

Paklaustas, kurioje trasos vietoje sekėsi labiausiai, vaikinas įvardino „bangeles“.

„Bangelių“ (arti vienas kito esančių neaukštų kalnelių) atkarpoje buvau stipresnis už varžovus. Visiems ši trasos dalis – naujiena. Taip pat ir man. Šiaip „Arenacross“ trasa – puiki: trumpa, sudėtinga, greita, su staigiais šuoliais. Joje neįsibėgėsi, turi greitai mąstyti.

Kvalifikacinių važiavimų metu ir pats atsidūriau ant smėlio, – motociklu nusileidau ne taip, kaip reikėjo. Taigi atviroje trasoje būna daugiau greičio, o trumpoje – daugiau veiksmo. Kadangi varžybos uždarose trasose vyksta retai, įdomu jose važiuoti. Kitaip atsibostų“, – varžybų vietą įvertino N.Jucius, pabrėžęs, kad Kauno „Žalgirio“ arenoje svarbiausia buvo gerai startuoti.

Atviroje trasoje būna daugiau greičio, o trumpoje, kaip „Arenacross“ – daugiau veiksmo.

Paklaustas, ar lenktyniaudamas jautė žiūrovų palaikymą, vaikinas tikino girdėjęs fanų šūksnius. Juk negirdėti „Žalgirio“ arenoje skanduojančių 4 000 žiūrovų būtų sunku.

„Open Pro“ klasėje triumfavo Arūnas Gelažninkas (vairavo KTM). Antras – estas Andero Lusbo (vairavo „Suzuki“). 

„Arūnas, kuris yra septyniskart Lietuvos čempionas įvairiose klasėse, šiuo metu, manau, yra geriausias Lietuvos motokrosininkas. Jam tai jau – 21-asis sezonas, o aš lenktyniauju tik ketvirtąjį. Tad paprasčiausiai trūksta patirties. Kadangi man tik 20 m., turiu dar daug laiko jos įgyti. Juk lenktynininkai profesionaliai sportuoja iki 35 m.

Kasmet motociklą jaučiu vis geriau, posūkius įveikiu meistriškiau, trasoje užtrunku trumpiau. Laiko klausimas, kada pasieksiu geriausią savo formą. Ir dabar sunkiausia – susidoroti su įtampa bei jauduliu. Bet ir prie to priprasiu“, – save ir pagrindinį varžovą palygino Nerimantas.

Geriausi aštuoni „Arenacross Baltic Cup“ MX2 ir „Open pro“ klasių lenktynininkai vėliau vienas prieš vieną varžėsi ir superfinale, kuriame N.Jucius ir vėl iškovojo trečiąją vietą. Nugalėtoju tapo estas A.Lusbo, kuriam priklauso ir trasos rato įveikimo rekordas – 20,574 sek.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos

Šiemet „Arenacross Baltic Cup“ finalinėse varžybose motociklų jėgą ir asmeninius įgūdžius išbandė (trijose asmeninėse įskaitose bendrose kategorijose ir superfinalo važiavimuose skirtingo galingumo motociklais) 40 dalyvių. 

Tarp vaikinų varžėsi ir viena mergina – „Cross Country“ moterų klasės čempionė dvidešimtmetė Gabrielė Savčenkaitė. Išbandyti trasą leista ir mažiesiems, vos penkerių-devynerių metų sulaukusiems motokrosininkams.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Gabrielė Savčenkaitė
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Gabrielė Savčenkaitė

Lauke motokroso varžybos prasidės balandžio 18 d. Ruopiškyje vyks pirmasis Lietuvos motokroso čempionato etapas (pernai N.Jucius čempionate liko penktas, tarp lietuvių – trečias). 

Balandžio 26 d. N.Juciaus laukia dar ir Lietuvos motokroso taurės I etapas. Pirmą kartą jis bus surengtas 1 200 m ilgio Tauragės Ceikiškės trasoje. 

Tai neeilinis įvykis tauragiškiams. Neeilinis jis ir pačiam Nerimantui, nes šioje trasoje vaikinas praleidžia daugiausiai treniruočių laiko. Pernai Lietuvos motokroso taurės varžybose N.Jucius konkurentams nepaliko jokių vilčių ir tapo nugalėtoju. 

O ar turi vaikinas kokių svajonių?

„Svajonė – važiuoti Pasaulio motokroso čempionate tarp dvidešimties geriausių planetos lenktynininkų. Dar geriau – tarp dešimties. Svajonė reali. Pasaulio čempionatuose dalyvauja trys geriausi lietuviai, o aš jau konkuruoju su jais. Pernai keturių etapų Lietuvos motokroso čempionate tarp lietuvių juk likau trečias. Tiesiog pirmenybė teikiama labiau patyrusiems. Ateis ir mano eilė“, – pasvajojo N.Jucius.

Šiuo metu vaikinas vairuoja „Yamaha“. Tai – jau septintasis plieninis žirgas neilgoje Nerimanto karjeroje. Gal mintyse vaikinas turi ir trokštamo motociklo vaizdinį?

„Žinoma. Pasaulio čempionate norėčiau vairuoti KTM SXF 450 2016 metų modelio motociklą“, – didžiausio noro atskleidimu pokalbį užbaigė vaikinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius