Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į Lietuvos autokroso žemėlapį grįžta Pakruojis: kitais metais čia iškils nauja trasa

2020-aisiais metais Lietuvos autokroso trasų žemėlapis pasipildys dar viena lokacija. Po daugiau nei 20 metų tylos variklių gausmą vėl bus galima girdėti Pakruojo rajone. Šio tikslo siekia ir tam tvirtus pamatus jau paklojo Pakruojo ASK. Klubas nusprendė įkurti automobilių kroso trasą, o vėliau galbūt net ir visą automobilių sporto kompleksą.
Autokrosas
Autokrosas

Automobilių kroso tradicijas Pakruojis turi gana gilias. Prieš daugiau nei 20 metų čia buvo galima išvysti autokroso lenktynes, kuriose varžėsi greičiausi to meto šalies lenktynininkai. Kiek vėliau ši trasa ėmė nykti, o galiausiai ją parėmė motokroso entuziastai ir autokrosas į Pakruojį jau daugiau niekada nebegrįžo.

Tačiau stagnacija tęsėsi iki šių metų, kai Pakruojo automobilių sporto klubas nusprendė pabandyti sugrąžinti autokrosą į šį miestą ir pasiryžo čia įkurti trasą.

„Autokrosas Pakruojyje egzistavo iki devyniasdešimt kažkelintų metų. Pati idėja, kad reikia naujos trasos, buvo brandinama jau penkerius metus. Užtruko tinkamos vietos, sklypo paieškos, laiko užėmė ir biurokratiniai reikalai, bet dabar jau šimtu procentų esame garantuoti, kad trasa Pakruojyje bus. Trasa bus įkurta Klovainiuose, buvusiame karjere“, – sakė Pakruojo ASK vadovas Audrius Kliminskas.

Pasak Audriaus Kliminsko, karjere įrengta trasa pasižymės ne tik savo konfigūracija, bet ir tokiais elementais kaip tramplinai. Iki šiol Lietuvoje ant vienos rankos pirštų galima suskaičiuoti skirtingose trasose esančius tikrus tramplinus, o vien naujoje Pakruojo trasoje čia jų numatyta mažiausiai trys.

„Planuojame padaryti tris ar keturis tramplinus. Motokrosininkų žargonu kalbant, tai tramplino „stalas“ bus ilgas. Jei nenorėsi šokti per jį, bus galima ir nešokti. Tačiau kurie norės šokti, tikrai tą galės daryti. Įsibėgėti tikrai bus kur.

Žemė, trasos danga ten jau yra „negyva“, susigulėjusi. Gruntas „nebevaikšto“. Kažkada ten buvo nukastas viršutinis sluoksnis, vėliau užvežta molio, skaldos. Po apačia – kietas dolomitas. Ir visa tai ten jau daug metų gulėjo nenaudojama, todėl danga turėtų būti išties kieta ir kokybiška.

Numatoma trasos konfigūracija
Numatoma trasos konfigūracija

Trasa bus greita. Tai, ką dabar matote schemoje, liudija, kad gali reikėti imtis priemonių net mažinti greičiui. Tačiau tai matysime vėliau. Visgi didelį greitį kompensuos trasos plotis. Ji bus labai plati. Siauriausioje vietoje plotis sieks 16 metrų, starto vietoje – 18 metrų, posūkiuose – virš 20 metrų. Trasa bus dešininė – važiuojama bus pagal laikrodžio rodyklę.

Kadangi trasa ne pievoje, o karjere, trasa nebus plokštumoje. Bus aukštų pakilimų, stačių nusileidimų. Kitas dalykas – trasa bus labai gražioje vietoje. Šalia bus keli paplūdimiai, tad dalyviai į varžybas galės atvykti išvakarėse, patogiai įsikurti dalyvių parke, kuris primins poilsio zoną, ir ruoštis varžyboms. Vietos ten tikrai yra daug, kad visi galėtų tilpti nesispaudžiant“, – sakė Audrius Kliminskas.

Kaip teigia Audrius Kliminskas, trasos ilgis sieks 950 metrų. Taip pat čia numatytas ir „Joker“ ratas, kuris yra vienas iš elementų norint organizuoti ralio-kroso varžybas. O tokių ambicijų Pakruojo ASK turi.

Pasak klubo vadovo, įkūrus autokroso trasą ir toliau tęsis darbai, mat čia norima sukurti visą automobilių sporto kompleksą, kuriame galėtų vykti ne tik autokroso, bet ir ralio kroso, slalomo, greituminio slalomo bei kitos varžybos.

Organizatorių nuotr./Pakruojo ASK
Organizatorių nuotr./Pakruojo ASK

„Statydami šią trasą orientuojamės į tai, kad čia vyktų Lietuvos automobilių kroso čempionatas. Jeigu viskas gerai, tai ateityje norime turėti ir ralio kroso trasą. Siekiame sukurti ne tik trasą, bet visą trasų kompleksą. Čia turėtų atsirasti vietos ir „Enduro“ sporto šakos motociklininkams bei visureigių bekelės varžybų dalyviams. Žinoma, tai ateities planai, nes pirmiausia mūsų tikslas – autokroso varžybų organizavimas.

Vasaros pabaigoje ar rudens pradžioje jau norėtume čia rengti automobilių kroso varžybas. Jei šiemet dar nepavyktų rengti Lietuvos automobilių kroso čempionato, tai mažiausiai bent jau komercinės ar regioninės varžybos, tokios kaip Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybės, tikrai bus.

Šiuo metu darbai, galima sakyti, yra „popierinėje“ stadijoje. Po naujų metų turėtume gauti projektą su visais aukščiais ir nuotraukomis. Jei žiema bus tokia, kokią dabar matome už lango, tai greičiausiai dar šią žiemą ir pradėsime „gimdyti“ šį kūrinį. Jei užeis šalčiai ir sniegas, tuomet viską pradėtume pavasarėjant.

Didelę dalį trasos paruošimo darbų mums padeda atlikti Klovainių akcinė bendrovė, dėl trasos gavimo ir visų „popierinių“ reikalų mums labai padėjo Pakruojo rajono savivaldybė, todėl tikimės, kad niekur neįstrigsime ir pirmosios varžybos bus surengtos jau antroje kitų metų pusėje. Labai norime, kad tai būtų Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas“, – vylėsi Audrius Kliminskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius