Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Formulės 1“ komandos neturi atsarginių bolidų?

„Formulė 1“ yra automobilių sporto greičio ir technologijų viršūnė. Neišvengiamai, gedimų ir net avarijų pasitaiko – kartais tai įvyksta dar prieš lenktynes. Kodėl tokiems atvejams F1 komandos neturi pasiruošusios atsarginių automobilių?
Fernando Alonso ir Charleso Leclerco bolidų susidūrimas Belgijoje
Fernando Alonso ir Charleso Leclerco bolidų susidūrimas Belgijoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Formulė 1“ Barselonoje: kvalifikacijos nugalėtojas paaiškėjo paskutinę akimirką

Štai 2021-ųjų Monako Grand Prix turėjo būti idealios lenktynės vietiniam sportininkui Charlesui Leclercui. Jis pelnė priešakinę starto poziciją, nors pačioje kvalifikacijos pabaigoje ir sudaužė savo „Ferrari“. Monako gatvių trasa yra labai siaura ir nepatogi lenkimams, ypač turint omenyje šiuolaikinių F1 bolidų gabaritus.

Taigi, pradėjęs pirmas Leclercas tikriausiai būtų ir finišavęs pirmas. Tai būtų didžiulė pergalė ne tik dėl to, kad Leclercas yra iš Monako, bet ir dėl to, kad „Ferrari“ tai nebuvo geri metai. Tačiau dar prieš startą Leclerco bolidas sugedo dėl anksčiau patirtos avarijos padarinių ir monakietis namų lenktynėse net nestartavo. O juk galėjo būti kitaip.

2005-ųjų Kinijos Grand Prix lenktynės „Ferrari“ komandai prasidėjo nervingai. Dar apšilimo metu Michaelis Schumacheris pasipainiojo naujoko Christijano Alberso kelyje. Bolidai susidūrė ir buvo pastebimai apgadinti. Tačiau ir Schumacheris, ir Albersas vis tiek startavo – pilotai tiesiog persėdo į savo komandų atsarginius automobilius ir pradėjo lenktynes iš techninio aptarnavimo juostos.

Ir tokių istorijų „Formulėje 1“ buvo labai daug. Dažniausiai atsarginio automobilio prireikdavo dėl patikimumo problemų – kartais bolidai atsisakydavo pajudėti į apšilimą. Tačiau dabar atsarginių automobilių „Formulėje 1“ nėra ir prieš pat lenktynes patyrus avariją ar gedimą savaitgalis kažkam būna sugadintas.

Atsarginių bolidų draudimas „Formulėje 1“

Anksčiau atsarginius automobilius turėdavo kone kiekviena komanda, o kai kurios turėdavo net du. Pavyzdžiui, nors F1 komanda lenktynėse gali turėti tik du vairuotojus, „Ferrari“ kartais atsivešdavo net keturis bolidus – po vieną atsarginį kiekvienam lenktynininkui. Tam, kad jie visi būtų paruošti dalyvavimui lenktynėse, visi jie turėdavo įveikti techninės komisijos apžiūros išbandymą. Taigi „Ferrari“ Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) technikos ekspertams atvešdavo daugiau darbo, bet tokia buvo komandos teisė.

Tačiau 2003 metais tai pradėjo keistis. Nuo tada techninė komisija prieš lenktynių savaitgalį apžiūrėdavo tik po du kiekvienos komandos bolidus. Toks sprendimas buvo priimtas siekiant sumažinti atstumą tarp turtingiausių ir likusių konstruktorių. Paprastai tariant, jei garaže yra atsarginis automobilis, lenktynininkai gali spausti labiau, o inžinieriai gali parinkti agresyvesnius nustatymus. Tai tokioms komandoms kaip „Ferrari“ suteikė ženklų pranašumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius