Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviškasis autokroso pasaulis subrendo permainoms

Automobilių sportas ir dalyvavimas lenktynėse – ir narkotikai turi vieną esminį skirtumą ir du bendrus bruožus: beveik visais atvejais tai brangus malonumas, kuriam priklausomybė išsivysto itin greitai. Visa laimė, kad ralis, žiedas ar krosas nekenkia sveikatai. Žinoma, su sąlyga, kad sportininkai žino, kokias būdais galima apsisaugoti nuo problemų incidentų trasoje metu ir skrupulingai tų taisyklių paiso.
Egidijus Janavičius
Egidijus Janavičius / Renaldo Gabarto nuotr.

Vilkyčiuose vykstančio Europos automobilių kroso čempionato lenktynių išvakarėse LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius pasidalino savo įžvalgomis apie didžiausias šios srities problemas.

Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) nustatomi saugos reikalavimai technikai ir pilotų ekipiruotei griežtėja kone kiekvienais metais dėl vienintelės priežasties: visos taisyklės parašytos sportininkų krauju. Visi iki vieno nelaimingi atsitikimai kruopščiai analizuojami ieškant atsakymų kodėl ir kokios traumos buvo patirtos bei ieškoma būdų galimoms rizikoms minimizuoti.

„Daugelis su sauga susijusių techninių reikalavimų yra universalūs visoms automobilių sporto disciplinoms, tačiau kaip taisyklė autokrose į daugelį dalykų būdavo žiūrima pro pirštus. Pasitaikydavo atvejų, kai varžybų komisarų pastabas dėl netinkamos ar neteisingai naudojamos įrangos sportininkai vertindavo kaip priekabiavimą. Tačiau pradėjus su jai kalbėtis ir aiškinti, kas kaip kodėl – požiūris pasikeisdavo 180 laipsnių ir atmetimo reakciją pakeisdavo dėkingumas“, – pastebi E.Janavičius.

Renaldo Gabarto nuotr./Egidijus Janavičius
Renaldo Gabarto nuotr./Egidijus Janavičius

Porą pastarųjų metų varžybose fiksavęs didžiausią riziką tiek patiems sportininkams, tiek žiūrovams keliančius inžinerinius kovinių automobilių nesusipratimus, LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas pradėjo rengti seminarus benzingalviams ir juose nagrinėti sportinių mašinų paruošimo, saugos lankų įrengimo, degalų tiekimo sistemos įrengimo, saugos diržų naudojimo ir pan. klausimus.

„Reikia pripažinti, kad kai kurie saugos komisarai patys daugiau dėmesio skirdavo tokiems dalykams, kaip homologacijos galiojimas, bet ne tarkim saugos diržo tvirtinimas ar taisyklingas jo segėjimas. Todėl kai vienas teisėjas reikalaudavo vieno, kitas – kitko ir nei vienas dorai nepaaiškindavo reikalo esmės, kroso pasaulyje iš tiesų tvyrojo šiokia tokia sumaištis. Ačiū Dievui, dabar tiek sportininkų, tiek varžybų organizatorių požiūris į saugą sparčiai kinta, o kritinių klaidų mažėja. Žmonės pradeda suvokti, kokiais atvejais saugos diržus galima kryžiuoti, kokiais negalima, kuo ypatingos asimetrinės sagtys, kaklo apsaugos sistemos HANS naudojimas ir t.t.“, – teigia E.Janavičius.

Renaldo Gabarto nuotr./Egidijus Janavičius
Renaldo Gabarto nuotr./Egidijus Janavičius

Jo teigimu geriausias dalykas yra tas, kad visų lygių kroso čempionato dalyviai nebedemonstruoja jokio priešiškumo, adekvačiai reaguoja į pastabas ir rekomendacijas, todėl padėtis pastebimai gerėja, o automobilių sportas tampa saugesniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius