-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Lyg feniksas iš pelenų pakilusi „Techninis projektas-Viada“ ekipa žengė ant prizininkų pakylos Palangoje

Praėjusį šeštadienį Palangoje finišavo 2020-ųjų metų „Aurum 1006 km“ lenktynės. Įvykių ir dramos kupinas savaitgalis itin išskirtinis buvo „Techninis projektas-Viada“ komandai, kuri per treniruotes patyrė BMW M3 gaisrą ir turėjo mažiau nei parą prikelti automobilį. Mechanikams pavyko sukurti stebuklą ir galiausiai pastangos buvo vainikuotos iškovota prizine vieta savo klasėje, rašoma pranešime.
„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse / Fotodiena nuotr.

Trečiadienį į Palangą atvykusi komanda be jokių nesklandumų perėjo techninę komisiją, tačiau tuomet ekipa nė nenumanė, kokie iššūkiai laukia artimiausiomis dienomis.

Pirmieji technikos kaprizai prasidėjo dar ketvirtadienį, kai per treniruotes ėmė kaisti BMW M3 variklis. Šią problemą mechanikai sprendė iki paryčių, tačiau sureguliavus oro srautus, pakeitus radiatoriaus pozicijas penktadienį automobilis jau veikė idealiai.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

Komandos vairuotojų Giedriaus Notkaus, Vygando bei Mindaugo Urbanų bei Jono Sluckaus tądien laukė paskutiniosios treniruotės ir kvalifikacija. Visgi pastarąją teko praleisti, kadangi treniruočių sesijos pabaigoje ekipos automobilį apgaubė ugnis. Kaip pasakojo komandos vairuotojas Giedrius Notkus, tuo metu atrodė, kad žemė slysta iš po kojų ir su galimybe startuoti teks atsisveikinti.

„Antros treniruotės pabaigoje komandos vadovas Simonas Kazakevičius tuo metu vairavusiam Vygandui Urbanui pranešė, kad aušintų automobilį ir po dviejų ratų važiuotų į pitus, nes treniruočių sesija baigiasi. Tuo metu aš buvau pituose ir išgirdau šūksnius, kad automobilis dega. Atsisukęs matau, kad pusė automobilio paskendę liepsnose. Sunku buvo suvokti, kad tai vyksta.

Fotodiena nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Fotodiena nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

Gerai, kad Vygandas sustojo trasoje ties pitais. Greitai subėgo teisėjai, atskubėjo ugniagesiai ir puolė gesinti. Užsidegė automobilio galinė dalis. Greičiausiai tai buvo problema su kuro sistema. Išsiaiškinti po to jau buvo sunku, nes viskas labai apdegė.

Ugniagesiai užgesino automobilį. Jis visas nesudegė, bet gesinant į vidų buvo pripilta labai daug vandens. Taigi, mūsų BMW ne tik degė, bet ir skendo. Vandens buvo pilnas salonas. Nuskendo kompiuteriai, kita elektronika“, – pasakojo Giedrius Notkus.

Fotodiena nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Fotodiena nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

Pasak Giedriaus Notkaus, po tokios situacijos galvoje sukosi įvairios mintys. Galimybių sutvarkyti automobilį iki starto buvo nedaug. Visgi komanda užsispyrė lenktynėse pasirodyti bet kokia kaina. BMW sutvarkymui buvo likusi mažiau nei para, tad šalies mastu buvo pradėtos atsarginių dalių paieškos ir logistika iki remonto vietos, o mechanikai Gytis Juozėnas, Donatas Barsčiauskas, Arnoldas Plačenis, Edmundas Lipskis, Deividas Šimkus, Bartekas Rubczewski ir Tomas Čipkus kibo į darbus.

„Daug kas sakė, kad jau viskas, eikite gerti alaus. Neįmanoma per mažiau nei parą prikelti apdegusio ir nuskendusio automobilio. Tačiau mes esame kovotojai ne tik trasoje, bet ir už jos ribų. Aš pats irgi esu iš tų žmonių, kur nenuleidžia rankų, jei yra nors mažiausia viltis. Pasitariau su mechanikais, kurie jau ir praėjusią naktį miegojo tik kelias valandas, ar yra galimybė sutvarkyti automobilį. Jie priėmė šį iššūkį, o tai reiškė, kad jų laukia dar viena bemiegė naktis.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komandos BMW M3 degalų bakas
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komandos BMW M3 degalų bakas

Didžiausia problema buvo, kad nebeturėjome degalų bako, sudegė kitos degalų sistemos dalys, visokios pusašių, kardano gumos, ABS sistemos dalys, laidai. Paskendo kompiuteriai.

Tačiau turėjome gerą inžinierių, kuris išmano elektrą, tai jis vieną kompiuterį prikėlė. Kitą mums paskolino lenktynininkas Vitalijus Plastininas iš savo sportinio „Peugeot“ automobilio, baką paskolino Maris Simson, ištraukęs iš savo sportinio „Civic“. BMW dalis vežėme iš Klaipėdos, Panevėžio, taip pat atsivežėme ir naujus diržus, iš Vilniaus atsigabenome sėdynę, nes teisėjai panaikino buvusiųjų homologaciją dėl viduje buvusios ugnies. Darbo buvo velniškai daug.

Komandos nuotr./Giedrius Notkus
Komandos nuotr./Giedrius Notkus

Buvo pajungta visa Lietuva – kas ką turėjo, tas tą davė, atvežė ar atsivežėme. Visi padėjo apart vieno dėdės, kuris nenorėjo paskolinti tokio pat bako kaip mūsų.

Tačiau labai smagu, kad mūsų mechanikai per naktį dirbo be jokio poilsio ir automobilį pabaigė likus penkiolikai minučių iki to, kai jis turi būti pastatytas į starto rikiuotę trasoje. Nors likus valandai iki starto automobilis dar net nesivedė, tačiau mechanikų komanda padarė viską, kad mes startuotume. Beprotiškai jiems dėkoju už pastangas.

Aišku, trūko dar kokio pusvalanduko, kaip toje dainoje, nes sėdynę įdėjome nebesimatavę sėdėsenos, tad nebuvo labai patogu vairuoti, skaudėjo nugarą. Pasikalbėjimo įranga irgi vėliau nustojo veikti, galbūt ten dar buvo likę drėgmės. Bet tai buvo mažiausia problema iš tų, kurias turėjome. Taigi, per mūsų komandos karjerą šiose lenktynėse taip žiauriai dar niekada nebuvome papuolę“, – pasakojo Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

„Techninis projektas-Viada“ ekipa varžybas pradėjo iš rikiuotės galo, mat dėl remonto darbų praleido kvalifikaciją. Visgi prie vairo sėdęs Giedrius Notkus parodė raumenis ir agresiją ir vos užsidegus žaliam šviesoforo signalui, jau pirmoje tiesiojoje aplenkė 15 varžovų, taip susigrąžindamas pozicijas. Šį momentą galite išvysti vaizdo įraše.

VIDEO: „Techninis projektas-Viada“ ekipos startas

„Pirmas sėdau vairuoti aš. Startavome iš galo. Dar net nebuvome išvažiavę į pagrindinę tiesiąją kai užsidegė žalias starto šviesoforo signalas. Komandos vadovas Simonas Kazakevičius man pranešė, kad žalias, kad spausčiau. Na ir aš spaudžiau jau iki dugno. Kiti gal prasnaudė, todėl išlošiau akimirką, nepadariau falšstarto ir jau iki pirmos greičio gesinimo zonos sugebėjau aplenkti maždaug 15 automobilių. Toks spurtas mums palengvino tolimesnę varžybų eigą. Vėliau pavyko aplenkti dar kelis automobilius ir kilome pozicijomis iki bendros įskaitos dešimtuko ir pirmosios vietos klasėje“, – sakė Giedrius Notkus.

Tačiau lenktynių eigoje komanda susidūrė su naujais iššūkiais. Pradėjo streikuoti BMW M3 stabdžių sistema. Dėl didelės temperatūros sumažėjo stabdžių efektyvumas ir vienas iš tokių momentų baigėsi Giedriaus Notkaus smūgiu į greičio gesinimo zoną, po kurio teko važiuoti į pitus tvarkyti apdaužyto automobilio priekio. Kiek vėliau teko stoti ir stabdžių kaladėlių keitimui.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

„Viename stabdyme arba pats pavėlavau, arba stabdžiai jau buvo perkaitę ir nebestabdė taip gerai, tai užkabinau gesinimo zoną. Gavome iš teisėjų įspėjimą, kad turime stoti tvarkytis. Sugaišome vieną ratą. Toliau važiavome labai neblogai. Galbūt ne taip gerai kaip per treniruotes, bet manau, kad tai dėl degalų bako. Senasis degalų bakas buvo originalioje vietoje, o naujasis – salone už ašies. Svorio centras buvo aukščiau, todėl buvome šiek tiek lėtesni, nes buvo jautri galinė dalis ir bandant greičiau važiuoti posūkiuose imdavo slysti galas.

Antroje varžybų dalyje pradėjo trupėti perkaitintos stabdžių kaladėlės. Pakeitėme vieną kartą. Po kelių valandų keitėme dar kartą. Užvirus skysčiui teko stoti nuorinti sistemą. Paskutinę valandą vėl buvo dingę stabdžiai. Ne tik kad kaladėlės jau buvo nutrintos iki metalo, bet ir stabdžių cilindriukai jau rėmėsi į stabdžių diską. Dėl prastų stabdžių prašokau kelis gesinimus, gavau baudą. Stojome tvarkytis, sugaišome 15 minučių.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komandos BMW M3 stabdžių trinkelės
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komandos BMW M3 stabdžių trinkelės

Po visų remontų galiausiai pavyko finišuoti varžybose, kurios mums buvo toks iššūkis, kokio dar niekada neturėjome ir nebenorėtume patirti ateityje.

Neišsaugojome pirmosios vietos, bet žinant tai, kokius įvykius turėjome šį savaitgalį, aš esu labai patenkintas rezultatu. Tikrai jaučiamės nugalėtojai“, – pasakojo Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse
Komandos nuotr./„Techninis projektas-Viada“ komanda „Aurum 1006 km“ lenktynėse

Galutinėje SP4 klasės rikiuotėje „Techninis projektas – Viada“ ekipa iškovojo trečiąją vietą ir laistėsi šampanu ant prizininkų pakylos, o bendroje „Aurum 1006 km“ dalyvių įskaitoje užėmė 13-ą poziciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius