Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Metų lenktynininko 2017“ rinkimai: žinovų nuomonė sutapo tik vienoje vietoje

Tradicija, jog prabėgančius metus 15min užbaigia „Metų lenktynininko“ rinkimais. Jų metu savo nuomonę apie geriausią bei perspektyviausią lenktynininkus, Lietuvos automobilių sporto veidą bei geriausią renginį išsakys kelios dešimtys automobilių sporte žinomų žmonių. Komisijos narių nuomonė lems lygiai pusę galutinio įvertinimo: likusią dalį nulems 15min skaitytojai.
Andrius Vasiliauskas mažojoje „Nemuno žiedo“ „drifto“ trasoje
Andrius Vasiliauskas mažojoje „Nemuno žiedo“ „drifto“ trasoje

Nuomone apie prabėgusius metus Lietuvos automobilių sporto srityje, ryškiausius įvykius ir veidus pasidalijo Lietuvoje puikiai žinomi ekspertai: Linas Ramoška, įvairių automobilių sporto renginių organizatorius, lenktynininkas, projekto „Neste Dream 2 Drive“ iniciatorius, Tauras Tunyla, bei Darius Jonušis, „Eneos 1006 km lenktynių“ ir kitų lenktynių organizatorius, lenktynininkas, vairavimo specialistas. Įdomu tai, kad atsakant į 15min klausimus komisijos narių nuomonė sutapo tik vienoje vietoje.

Kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2017-aisiais?

Asm. albumo nuotr./Linas Ramoška
Asm. albumo nuotr./Linas Ramoška

Linas Ramoška: Geriausiu Lietuvos lenktynininku, žvelgdamas iš „savo varpinės“, noriu tituluoti Andrių Vasiliauską. Antra vieta „Drift GP“(prilyginama Europos čempionatui), aiškus dominavimas Lietuvos čempionate, kuriame jis iš esmės nebedalyvauja ir pasirodo tik retkarčiais. Progresas akivaizdus ir, mano galva, tai vis dar yra tik pradžia. Andrius daug nešneka – tą už jį padaro jo rezultatai ir technika. Retas sportininkas Europoje galėjo džiaugtis turėdamas net du, aukščiausio lygio bolidus, išvystančius tūkstantį (nerašau skaičių, kad negalvotumėte, jog sumaišiau nulius) arklio galių. Ir ne iš plačios kišenės, o iš tikrai didelio atsidavimo savo darbui. Visada greitas, tikslus, profesionalus ir tikrai nešantis Lietuvos vėliavą per Europą. Jeigu airiai, vokiečiai, čekai, lenkai ir kiti Europos „drifteriai“ žino, kad nutikus nelaimei ar pritrūkus detalių jų galima paprašyti pas draugiškus ir profesionaliai pasiruošusius lietuvius, mano galva, tai jau paminėjimo vertas pasiekimas.

Darius Jonušis: 2017 metais „ryškiau“ išskirčiau du sportininkus. Pirmiausia, Roką Baciušką, kuris dalyvavo keliuose Europos ralio kroso čempionato etapuose ir jam sekėsi puikiai. Rokas šiemet buvo septintas Europos kartingo čempionate, KZ2 klasėje, o viename iš etapų stovėjo ir ant apdovanojimų pakylos. Antrasis – Kasparas Navickas, kuris Europos ralio kroso čempionato bendroje įskaitoje liko vos per laiptelį nuo podiumo – ketvirtas.

Tauras Tunyla: Rokas Baciuška. Turėjo vieną šansą ir jo nesudegino. Įrodė, kad yra talentingas, puikios formos jaunos kartos atstovas.

Kas buvo perspektyviausias lietuvis lenktynininkas 2017-aisiais (iki 21 metų)?

Linas Ramoška: Šito turbūt daugelis nesitikės iš manęs, bet – Justas Jonušis. Kodėl? Vienas žymus automobilių sporto marketingo ir vadybos specialistas savo knygoje pasakojo, kaip tapti profesionaliu lenktynininku. Pirmame puslapyje pirmas sakinys yra: „Meskite kartingus ir atsisėskite prie automobilio vairo“(Quit karting and get behind a wheel of a racecar). Justas pagaliau tą padarė ir tai yra puiku. Tandemas su Ramūnu Čapkausku taip pat davė savos naudos, dabar matyt reiktų tik palinkėti dažniau „pasitrinti“ „Autoplius.lt Fast Lap“, paauginti savo socialinių tinklų galią ir siekti daugiau. Justo patirtis, užnugaris ir teisingas kelias tikrai gali Lietuvos vėliavą iškelti ir rimčiausiose pasaulio varžybose. Justai, palik kartą garaže, žiemą yra ką veikt ir be jo!

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Darius Jonušis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Darius Jonušis

Darius Jonušis: Jau esu sakęs, kad šių laikų autosporte 21 metai labai daug ir „jaunimas“ turi būti vertinamas iki pvz. 15-17 metų. Kaip ir šiuo atveju, abu mano aukščiau išvardinti sportininkai (Kasparas ir Rokas) yra gerokai jaunesni nei 21 metų. Abu šie sportininkai tinka ir šiai nominacijai. Prie šių dviejų sportininkų pridėčiau visus esamus jaunus Lietuvos kartingo lenktynininkus, nes iš jų išaugs ne vienas stiprus sportininkas.

Dar vienas sportininkas – mano sūnus. Lyg turėčiau pasikuklinti, bet negaliu nepaminėti ir Justo Jonušio. Jam tik 15-ika, šiemet jau dalyvavo galingiausioje kartingo klasėje KZ2, net sugebėjo laimėti kai kuriuos Lietuvos čempionato etapus. Metų gale turėjo testų programą su „Formulė-4“ bolidu, turėjo pirmus startus jau ir automobilių ilgų nuotolių lenktynėse („1006 km lenktynėse“ Estijoje, Pernu trasoje, bei Latvijoje, Rygoje ). Galiausiai, ol trūksta metų dalyvauti automobilių lenktynėse Europoje, spalio pabaigoje jis buvo pakviestas į „TCR Europe Trophy“ Italijoje, būti lydinčio automobilio vairuotoju.

Tauras Tunyla: Virtualių žiedinių lenktynių čempionas – Martynas Sidunovas, įrodęs, kad lenktynių simuliatoriuje yra greičiausias Lietuvoje 2017 m. Pirmą kartą gyvenime sėdęs į tikrą sportinį automobilį Kačerginės Nemuno žiede, lyjant lietui ratą įveikė per 1 minutę 25 sekundes. Per pirmus savo šešis ratus. Kiek lenktynininkų per savo pirmus ratus fiksavo tokį rezultatą? Talentingas, perspektyvus.

Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo, labiausiai prisidėjusio sportą garsinant šalyje?

Linas Ramoška: Be abejo – Vaidotas Žala ir jo šuolis „Samsonas Rally Rokiškis“ metu. Jei tą dieną Janis Vorabjovsas laimėjo ralį, tai Vaidotas yra laimėjęs internetą iki pat šios dienos. Šuolio vaizdo įrašas persirito per pasaulį ir tapo tikrai matoma naujiena iš Lietuvos sporto. Visas tas „incidentas“, ypač vaizdas iš vidaus, parodė, kokio lygio sportininkas Vaidotas iš tiesų yra: subrendęs ir gebantis ramiai priimti tikrai WRC pilotų lygį demonstruojančius sprendimus. Po šio reikalo jo persėdimas į greitesnę mašiną Dakaro ralio maratonui atrodo užtikrintas ir natūralus, tad dabar reikia laukti, kas vyks ten.

Darius Jonušis: Automobilių sportą padeda garsinti bendras visų kartingo ir automobilių sportininkų indėlis. Vienų daugiau, kitų mažiau, bet kiekvienas skleisdamas žinutes tiek socialinėje erdvėje, tiek pranešimų spaudai forma, prisideda prie automobilių sporto šakos populiarinimo.

Tauras Tunyla: Giedrius Čenkus ir visas „Autoplius.lt Fast Lap“ kolektyvas – automobilių sporto hipsteriai. Jų sukurta koncepcija ir komunikacija pritraukė tiek žiūrovų, kad net sugriuvo Kačerginės žiūrovų srauto infrastruktūra. Šaunuoliai!

Geriausias lietuviškas automobilių sporto renginys 2017-aisiais?

Linas Ramoška: Čia pabūsiu truputį šališkas ir tikrai nepopuliarus, bet tai yra „NemunRing Winter Games“. Kodėl? Nes „Tėvas Racing“ sugebėjo grąžinti į madą automobilių slalomą, sugebėjo sukurti tikrai gerą produktą mėgėjui – nuo pirmoko iki žiemos pramogų ieškančio profesionalo. Kaip jiems tai pavyko? Kokybė, investicijos, klaidų analizė ir mokymasis iš jų bei progresas su kiekvienu renginiu. Lietuvoje mes turime gerų automobilių sporto renginių – „1006 km lenktynės“ Palangoje, „Autoplius.lt Fast Lap“ – aiškūs favoritai, tačiau jų progresas yra ribotas, dėl jų dydžio, o „NemunRing Winter Games“ toliau žengia dideliais žingsniais į priekį ir netruks tapti renginiu, kuris privers keltis anksti ryte ir važiuoti ne dalyvauti, o pažiūrėti, nes yra ką pažiūrėti.

Darius Jonušis: Mano nuomonė subjektyvi, bet „1006 km lenktynės“ Palangoje. Renginys vyksta jau 18 metų, kasmet auga turiniu ir sklaida. Vos ne kiekvienas jas žino, tad nėra prasmės plėstis. Renginys savo mastu, žiūrovų skaičiumi, informacinės sklaidos kiekiu, automobilininkų susidomėjimu, bent jau kol kas, išlieka lyderiu. Renginyje vyksta skirtingų automobilių sporto šakų varžybos(sprint, drag, drift, lėtuimis ir greituminis slalomai). Taip pat 2017 metais renginiui ir Lietuvai savo iniciatyva dėmesio skyrė ir žurnalas „Autosport“. Renginio apžvalgas ir tiesiogines transliacijas rodo vis daugiau užsienio šalių.

Tauras Tunyla: Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatas „Autoplius.lt Fast Lap“. Čempionatas, pasiekiamas tiek profesionalams, tiek pradedantiems. Žiūrovams garantuotas geras renginys, o dalyviams – gerą organizacija, nuotaika ir, svarbiausia, gerą kova. Savo karjerą automobilių sporte pradėjau būtent čia ir džiaugiuosi augdamas kartu su juo. Tiek dalyvių technikos tiek vairavimo lygis sparčiai kyla, tai skatina greičiau tobulėti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius