-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

„Rally Žemaitija 2019“ intriga – „VW Polo GTI R5“ debiutas

Lygiai prieš metus „Viada Rally Žemaitija“ pateko į Lietuvos automobilių sporto istoriją kaip lenktynės, kuriose pirmą kartą kovinėmis sąlygomis buvo išbandyti du visiškai nauji R5 klasės automobiliai. Pergalę Vaidotui Žalai atnešęs naujutėlis „Škoda Fabia R5“ ir Egidijaus Valeišos suvokimą, kas yra „greitai važiuoti“ aukštyn kojom apvertęs „Ford Fiesta R5“.
Vytauto Švedo „Volkswagen Polo R5“
Vytauto Švedo „Volkswagen Polo R5“

Šiais metais atvyksiančių į Kelmę ralio fanų laukia dar įspūdingesnis reginys, nes „Rally Žemaitija“ pirmą kovos krikštą gaus Vytauto Švedo pilotuojamas „Volkswagen Polo GTI R5“. Toks ralio monstras kol kas vienintelis Baltijos šalyse.

Preliminariais duomenimis, „Volkswagen Polo GTI R5“ komandos „Juta Racing“ bazę Kaune turėtų pasiekti birželio 10-ąją. T. y. likus viso labo nepilnoms keturioms dienoms iki „Rally Žemaitija 2019“ starto. Drauge tai reiškia, kad laiko „prisijaukinti“ nepažįstamą automobilį bus mažiau nei mažai.

„Žinodami, kad turėsim didžiulį laiko deficitą, mes pabandėm optimizuoti rokiruotę lenktyninės technikos parke ir susitarėm dėl bendradarbiavimo su uteniškių serviso komanda „Pro Racing“. Jie yra pelnę vienų geriausiai Baltijos šalyse R5 specifiką išmanančių profesionalių vardą ir sutiko ne tik padėti spręsti techninio aptarnavimo galvosūkius. Be to, surengėme nedidelius „Škoda Fabia R5“ (šiuo automobiliu yra lenktyniavęs Dominykas Butvilas) bandymus, padėjusius geriau suvokti skirtumus nuo pastaraisiais metais mūsų turėto „Mitsubishi EVO“, – atvirauja V. Švedas.

Aštuoniskart Lietuvos ralio čempionas taip pat atkreipė dėmesį, kad nors „Škoda Fabia R5“ ir „Volkswagen Polo GTI R5“ yra artimi giminaičiai, visgi nėra dvynukai. Pastarasis automobilis turi kiek kitokią važiuoklės konstrukciją, ratų geometriją, skirtingus variklio darbo diapazonus, truputį ilgesnę bazę, kitaip montuojamas stabdžių apkabas ir pan. dalykus, lemiančius savitą valdymą.

„Šie automobiliai panašūs, tačiau „Polo GTI R5“ yra kiek modernesnis ir turi visus naujausius inžinerinius patobulinimus, kokie tiek leidžiami FIA. Kol kas žinau tik kokiomis įžvalgomis dalinosi kiti pilotai, nuo sezono pradžios jau įveikę po 5 ar 6 ralius ir priartėję prie optimalių reguliavimo parametrų. Visų jų vertinimais, VW kūrinys yra labai konkurencingas net pirmaisiais gyvavimo metais. Mes savų sprendimų dar turėsim paieškoti, todėl „Rally Žemaitija 2019“ teks pasikliauti „Pro Racing“ komandos rekomendacijomis ir minimaliomis korekcijomis, kurias spėsim atlikti patys.

Trumpas pasimatymas su „Škoda“ įnešė šiek tiek daugiau aiškumo, ko galima tikėtis, todėl esam nusiteikę pakankamai optimistiškai“, – teigė „Juta Racing“ komandos lyderis.

Beje, V. Švedas prieš 19 metų sportininko karjerą pradėjo vairuodamas būtent „Volkswagen Polo“ su priekiniais varančiaisiais ratais ir 1,6 l darbinio tūrio varikliu. Naujasis lenktynių įrankis bendrą turi tik vieną parametrą – variklio darbinį tūrį. Tačiau GTI R5 galingumas siekia 272 AG ir 400 Nm, tai leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,1 sekundės.

„Rally Žemaitija“ vyks birželio 14–15 d. Pirmąją sportininkai įveiks penkis greičio ruožus (37,1 km), iš jų du – Kelmės mieste. Antrąją dieną jų laukia dukart ilgesnė distancija – 8 greičio ruožai ir 74,8 km.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius