Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaidotas Žala naujų aukštumų ralyje sieks „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu

Kai lauke viskas traška nuo šalčio, dyzelinių automobilių savininkai analizuoja viešojo transporto schemas, o visais ratais varomas mašinas vairuojantys su sarkastiška šypsenėle žiūri į tuos, kurie sunkiai pravažiuoja pusnis, ralio vairuotojai su savo komandomis šiltai garažuose ruošia savo bolidus naujam ralio sezonui. Pas vieną iš jų apsilankė ir rally-video.eu kolektyvas.
Vaidoto Žalos garaže
Vaidoto Žalos garaže / nuotr.

Viskas dėl didesnio greičio

Kaip visada su šypsena ir optimistiškai nusiteikęs mus pasitiko Vaidotas Žala ir jo jau formą įgaunantis naujasis bolidas. Prisiminę ir pajuokavę apie katik praėjusio Baltarusijos ralio nuotykius kalbėjomės su Vaidu apie jo ateinančio sezono planus.

Visų pirma, žinoma, buvo smalsu sužinoti, kodėl Vaidotas visgi pasirinko „Mitsubishi“ ir atsisakė savojo „Subaru“. Į šį klausimą be didesnių sentimetų jis atsakė, kad viskas dėl didesnio greičio.

„Mitsas“ daug lengvesnis už jo buvusį „Subaru“, ir vien tai jau nuteikia optimistiškai ir suteikia galimybę siekti dar geresnių rezultatų

„Mitsas“ daug lengvesnis už jo buvusį „Subaru“, ir vien tai jau nuteikia optimistiškai ir suteikia galimybę siekti dar geresnių rezultatų. Bet, kad ir koks racionalus buvo Vaido atsakymas dėl jo pasirinkimo, sentimentų iki galo nuslėpti nepavyko.

„Gaila buvo palydėti, aišku gaila. Jau vien tramplynus prisiminus“, – juokdamasis prisiminė lenktynininkas. Bet pridurė, kad reikia judėti į priekį.

Senoji mašina iškeliavo į Prancūziją. Paklausus, ar jos nauji savininkai žada su ja toliau dalyvauti autosporte Vaidas nusijuokė ir papasakojo linksmą istoriją, kaip sulaukė el. laiško su klausimu „O čia standartinis variklis, ar jam buvo kažkas daryta?“. Juokais ir su liūdesiu padarėme išvadą, kad senasis „subarikas“ visgi gali ilgai ir nebegyvuoti.

Naujas automobilis – su istorija ir titulais

Kad netaptume per daug liūdni ir sentimentalūs pakreipėme temą apie naująjį bolidą, kuris ralyje jau važiavo kai pats Vaidas dar tik stovėdavo šalia trasos ir pažindinosi su raliu.

„Pažiūriu dabar 2005-2006 vaizdo įrašus – gerai vyrukai važiuodavo“, – pasakoja V. Žala.

Automobilis šiuo metu išardytas į daug atskirų dalių – pasiruošimas ralio sezonui yra ypatingo kruopštumo ir atidumo reikalaujantis darbas. Patikrinti variklį, stabdžius ir pavarų dėžę neužtenka.

 nuotr./Vaidoto Žalos garaže
nuotr./Vaidoto Žalos garaže

Pasak ralisto, kiekviena šlangelė ir kiekvienas laidas turi būti peržiūrėti ir patikrinti. Mechanikų darbas ruošiant automobilį raliui – itin svarbi dalis. Menkiausias gedimas, įtrūkimas, ar blogai prisuktas varžtas gali kainuoti labai daug. Čia viena tų vietų, kai supranti, kad autosporte, kaip ir krepšinyje, svarbu pasitikėti savo komandos nariais. Vaidas sakė mechanikais pasitiki, todėl miega ramiai. Žino, kad jo mašina bus tinkamai pasirūpinta.

„Mitsas“ turėtų išsukti apie 700Nm ir sverti apie 1300 kg. Kaip pats Vaidas sakė, tikslios specifikacijos dar aiškės po treniruočių ir reguliavimų, ką jau planuoja pradėti netrukus. Kai tokia žiema – gėda jos nepasitikti – juokėsi lenktynininkas.

„Automobilis turėtų būti pakankamai greitas, tad dabar jei rezultatai bus prasti, galėsim kaltinti tik save“, – sakė V.Žala

Paklausus apie automobilio dizainą ir jo puošimą gražiomis merginomis, kaip matėmė ant „Subaru“, sportininkas sakė, kad merginų bus, daug „arklių“ prideda.

 nuotr./Vaidoto Žalos garaže
nuotr./Vaidoto Žalos garaže

Startas – jau šį mėnesį

Pirmajį Vaido startą su naujuoju automobiliu turėtume išvysti jau visai greitai vyksiančiame  „Halls Winter Rally“. Tiesa, jeigu leis finansai, Vaidą išvysime ir ne tik Lietuvoje vykstančiuose raliuose. Kaip jis pats sakė, smagu ir Baltarusijoje, nepaisant to, kad rusų kalba nėra jo geriausias draugas, norėtųsi ir į Norvegiją sugrįžti. Vilioja ir Suomija ar Estija su savo įspūdingais greičio ruožais.

Pasižiūrėjus į praėjusį ralio sezoną matėme Vaidą tiek vairuotojo tiek ir šturmano kėdėse. Kilo natūralus klausimas – kas toliau? Mechanikas? Deja, šito savo planuose Vaidas neturi. Nors ir teko per tuos kelis metus su technika susipažinti gan artimai, visgi šią sritį palieka profesionalams.

Vaidotas kukliai kalbėjo ir paklaustas ar seniai jis už automobilio vairo.

„Apie 10 metų, bet pradžioj buvau chuliganas keliuose, saulutes paišydavau – atviravo sportininkas – neperėjau standartinės mokyklos nuo kartingų iki... Bet dabar gatvėse jau važinėju ramiai. Adrenalino pakankamai prisisemiu trasose“, – sakė V.Žala.

VIDEO: Pokalbis su Vaidotu Žala

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius