Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

WRC etape Estijoje dalyvavusius lietuvius stabdė gedimai ir incidentai

Savaitgalį Estijoje baigėsi istorinis šiai šaliai ralis. Čia pirmą sykį surengtas WRC – Pasaulio ralio čempionato etapas. Estija tapo 33-ia šalimi pasaulyje, kurios teritorijoje įvyko tokio kalibro varžybos. Proga startuoti gana netoli nuo namų vykstančiame etape pasinaudojo ir du lietuviški ekipažai.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Komandos nuotr.

Šiame ralyje RC4 klasėje startavo Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu, važiavę „Ford Fiesta Rally 4“ automobiliu. Analogišku modeliu čia varžėsi ir brolių Simaškų – Justo ir Tito tandemas. Tiesa, tiek vienam, tiek kitam duetui šios ralio varžybos klostėsi ne itin sėkmingai.

Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno tandemui kovoti dėl pozicijų neleido techninė problema. Ekipažo automobiliui dingo stabdžiai, tad duetas nusprendė trauktis iš lenktynių ir jas tęsti pagal „Super Rally“ taisyklę kitą dieną, jau pašalinus gedimą. Nors rezultatų grafoje ekipažas krito į rikiuotės galą, tačiau jiems pavyko įveikti nemažai sportinių kilometrų ir įgyti vertingos patirties.

Irmanto Arnausko nuotr./Varžybų akimirka
Irmanto Arnausko nuotr./Varžybų akimirka

„Pirmąją dieną po devinto greičio ruožo dingo stabdžiai. Bandėme užsukinėti galą, bet nepavyko. Atvažiavę į dešimtą greičio ruožą stabdžių neturėjome visai, todėl nusprendėme nestartuoti. Serviso zonoje mechanikai sutvarkė problemą ir buvome pasiruošę tęsti varžybas kitą dieną.

Daugiau jokių problemų neturėjome ir pavyko finišuoti, nuvažiavome tikrai daug kilometrų. Per vieną tokį ralį patirties susirenki tiek, kiek per tris lietuviškus ralius. Mums tie greičio ruožai niekada nevažiuoti. Jie labai specifiniai – greiti, su labai daug posūkių. Šturmanui tikrai labai sunkus ralis. Šuolių per šitą ralį tikrai buvo daug. Neperdedu – šokamų tramplinų buvo tikrai 150. Kai kurie netgi gal ir per aštrūs, tad įsivedėme naują gradaciją tramplinams, kiek per kurį greitai gali šokti. Patirties tikrai prikaupėme daug“, – pasakojo Vladas Jurkevičius.

Komanda šiose varžybose startavo nuomotu automobiliu, mat šiuo metu yra baigiamas surinkti jų „Peugeot“, kuriuo duetas patyrė gana smarkią avariją „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose. Anot Vlado Jurkevičiaus, „Ford Fiesta“ automobilis, kuriuo jie startavo Estijoje, yra labai panašus į „Peugeot“.

„Tiesiosiose „Ford“ galbūt yra kažkiek greitesnis, bet posūkiuose man labiau patinka „Peugeot“. Galbūt dėl to, kad esu prie „Peugeot“ labiau pripratęs, o su „Ford“ reikėtų gal daugiau pavažiuoti. Tačiau „Ford“ man pasirodė greitesnis nei „Peugeot“, nors klasė ta pati. Elektrėnuose jau važiuosime su savo „Peugeot“. Taigi, keturios darbo dienos prieš akis, o penktadienį jau susirašinėjame Elektrėnus“, – sakė Vladas Jurkevičius.

Tuo metu brolių Simaškų duetui WRC ralis Estijoje klostėsi pagal dar blogesnį scenarijų. Vos prasidėjus raliui ginklus teko sudėti po to, kai automobiliu buvo kliudytas vidinėje trasos dalyje buvęs akmuo. Ekipažas ryžosi automobilį sutvarkyti ir kitą dieną taip pat startuoti pagal „Super Rally“ taisyklę, tačiau ir antroji diena tęsėsi trumpai – vėl patirtas incidentas ir tuomet varžybos Justui ir Titui Simaškoms baigėsi galutinai.

„Į pirmą greičio ruožą jau išvažiavome su kreivais ratais, tad važiavome ramiai, kad neprisidaryti reikalų. O kreivi ratai dar buvo iš po praėjusios avarijos, kai atstačius mašiną liko tam tikrų niuansų. Po pirmo ruožo patys pasidarėme suvedimą tiek, kad būtų galima važiuoti. Kitame greičio ruože jau buvome nusiteikę linksmiau, pradėjome ieškoti savo tempo. Ir po dviejų trečdalių greičio ruožo šalia kelio buvo išsikišęs akmuo. Mes to posūkio labai nekirtome, bet važiavome labai arti ir išsuktu ratu kliudėme tą akmenį. Tą dieną jau daugiau nebestartavome. Laukėme kitos dienos. Kitą dieną turėjome klaidą stenogramoje ir kalėme į griovį. Ir tuomet pasitraukėme.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Gaila, kad tiek mažai pravažiavome. Gaila ir mašinos, gaila finansinių išteklių. Liūdna. Pergalvojame dabar viską, ką ne taip darome, kodėl čia taip nesiseka“, – kalbėjo Justas Simaška.

Beje, priešingai nei Vlado Jurkevičiaus, Justo Simaškos stovykloje šiuo metu tvyro gerokai liūdnesnės nuotaikos. Ekipažas nusprendė neskubinti įvykių ruošiantis raliui Elektrėnuose – duetas šiose lenktynėse nestartuos.

„Reikėtų važiuoti į Elektrėnus, bet po to nesėkmių periodo pamatėme, kad verčiantis per galvą ir skubant ne tik, kad niekas nepavyksta, bet gaunasi viskas tik dar blogiau, brangiau ir liūdniau. Nusprendėme praleisti Elektrėnus. Tvarkysime automobilį ir toliau žiūrėsime, ką dar šiemet pravažiuosime. Lieka dar Zarasai, Sarema. Matysime, kur čia mes startuosime“, – mintimis dalijosi Justas Simaška.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius