-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Darius Biesevičius konstruoja pirmąjį lietuvišką Dakaro bolidą

Vienas žymiausių lietuvių mechanikų Darius Biesevičius šiuo metu yra pakeliui į Argentinos sostinę, kur netrukus prasidės „Dakaro“ bekelės maratonas. Prieš išvykdamas jis sutiko praskleisti paslapties skraistę apie vieną svarbiausių savo karjeros projektų – pirmąjį lietuvišką Dakaro visureigį.
Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis
Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis / Andriaus Lauciaus nuotr.

„Seniai brandinau mintyse projektą – automobilį, į kurį sudėčiau visas savo žinias ir patirtį, sukauptą bekelės lenktynėse. Pavasarį ryžausi pradėti konstruoti. Džiaugiuosi, kad išvykdamas jau galiu pasigrožėti pirmojo prototipo kontūrais“, - sakė žymusis mechanikas.

Per savo karjerą D. Biesevičius taisė ir tobulino daugybę sportinių modelių: nuo gana mėgėjiškų iki kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojančių ralio, žiedo ir bekelės monstrų. Ne iš knygų mechanikas žino kaip yra svarbu ir tuo pačiu sunku suderinti bolido aukštus techninius rodiklius, patikimumą ir kainą. Įdomu, kad pirmąjį savo sportinį visureigį Darius sukonstravo absoliučiai nuo nulio: „Pradėjome nuo švaraus popieriaus lapo. Sukūrėme savo konstrukciją, mazgų išdėstymą. Buvo tikrai rimtas iššūkis.“

Andriaus Lauciaus nuotr./Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis
Andriaus Lauciaus nuotr./Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis

Projekto autorius prasitarė, kad konstruoja automobilį pagal T3 klasės reikalavimus. Priekines radiatoriaus groteles puošia „Seat“ ženklas. „Pasirinkau trečios kartos „Seat Leon“ modelį, kuris tapo ne tik dizaino pagrindu, bet ir „paskolino” 2 litrų turbodyzelinį variklį. Po patobulinimų ir reguliavimo variklis bus gerokai pajėgesnis nei standartinis. Kitų techninių sprendimų kol kas nekomentuosiu“, - sakė D. Biesevičius. 

Apie projekto kaštus Darius nelinkęs kalbėti: „Laukia tūkstančiai kilometrų testų. Tik po jų paaiškės techninių sprendimų piniginė išraiška“. Šiuo metu D. Biesevičiui įgyvendinti projektą finansiškai padeda keli privatūs rėmėjai.

Andriaus Lauciaus nuotr./Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis
Andriaus Lauciaus nuotr./Dariaus Biesevičiaus konstruojamas bekelės automobilis

„Suprantu, kad visiems labai smalsu, bet daugiau detalių ir planų atskleisiu grįžęs iš Pietų Amerikos. Taip, kitais metais planuoju automobilio debiutą ir norėčiau bent vieną tokį automobilį išleisti į 2016 m. „Dakarą“. Sieksiu, kad tai nebūtų vienintelis egzempliorius. Jei latviai gamino „Oscar“ automobilius, tai kodėl gi mes, lietuviai, negalime gaminti savo bolidų. Tik dėl modelio pavadinimo dar neapsisprendžiau“, - su šypsena dalinosi planais Darius.

Darius Biesevičius pradėjo mechaniko karjerą 1991 m., o po poros metų ir pats pradėjo pilotuoti ralio automobilius. 1998-2000 m. Darius darbavosi žinomoje ralio komandoje „EARS Motorsport“. Jam savo automobilius yra patikėję beveik visi žymiausi Lietuvos ir daugelis užsienio ralio pilotų. D. Biesevičiaus dirbtuvėse gimė visa eilė unikalių ralinių ir žiedinių lenktynių bolidų, o nuo 2008 m. Darius taiso ir tobulina bekelės automobilius tarptautinėse lenktynėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius