Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Deals on Wheels“. Ateitis jau čia: „Tesla Model 3“

Pagaliau atėjo ta ilgai laukta diena, kai vieno iš inovatyviausių pasaulyje automobilių gamintojų kūrinys pateko į mano rankas trims pasivažinėjimams. Kadangi žinau, ką planuoju jums pasakyti apie automobilį, pradėsiu nuo to, kad pagyros jam nebus rašomos dėl marketinginių tikslų ar dėl to, kad taip reikia. Niekas į mano tekstą jokių žodžių neįkišo ir neįkiš.
Tesla Model 3
Tesla Model 3 / Dainiaus Voverio nuotr.

Šiuo metu vairuoju penkių metų senumo automobilį, pas kurį kaskart sugrįžtu po pasilakstymų su jaunomis gražuolėmis, pasiskolintomis iš naujų automobilių salonų. Ir kiekvieną kartą sugrįžęs suprantu, kad padariau tikrai gerą pasirinkimą rinkdamasis transporto priemonę sau.

Tai šį kartą taip nebuvo. „Model 3“ atidaviau prieš 7 dienas, o vis dar galvoju, kaip man ją turėti savo kieme.

Ar jis gražus – nuspręskit patys. Man, mėgstančiam inteligentiškos, o ne piktos išvaizdos automobilius šita „Tesla“ yra beveik tobula. Tačiau buvo ir priešingų nuomonių. Automobilis turi keistumų. Pavyzdžiui, priekyje nėra grotelių. Bet nėra reikalo orui patekti į variklį, todėl jos nereikalingos. Gale – ne kiekvienoje „Tesloje“ sutinkamas dalykas – anglies pluošto spoileris. Daugiau kaip ir nieko ypatingo. Paprastas ir neiššaukiantis miesto sedanas.

Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“
Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“

BONUS: puiki kėbulo ir ratų spalvų kombinacija.

Sėdynės minkštos ir patogios. Vietos daug. Na, sąlyginai, bet nepamirškim, kad automobilis toje pačioje klasėje, kaip „BMW 3“ ar „Mercedes-Benz C-class“. Apdailos medžiagos kokybiškos ir, svarbiausia, minkštos. Tiek centrinė konsolė, tiek porankis, tiek durų apdailos ir visa kita.

Pagrindinė interjero detalė (neskaitant medžio apdailos ir 4 mygtukų) – milžiniškas, 15 colių dydžio multimedijos ekranas, kuriame valdoma viskas. Ir kai sakau viskas, turiu omenyje nuo valytuvų iki daiktadėžės.

Kai pradedi naudotis multimedija, sunku vadinti „Teslą“ automobiliu. Norisi vadinti išmaniuoju telefonu ar dar kažkuo. Funkcijų tiek, kad per 3 dienas man net trečdalio išbandyti nepavyko.

Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“
Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“

Pradėkim nuo oro pūtimo reguliavimo. Oras į saloną patenka per tarpą esantį centrinėje konsolėje. Pūtimo kryptį priekiniai keleiviai nusistato individualiai. Tiesiog pirštu braukdami per ekraną. Patogu ir išmanu.

Sėdynių šildymas ir tai nėra įprastas. Šildomos visos 5 kėdės. Net vidurinė, galinėje eilėje. O kiekviena jų turi 3 skirtingo šildymo intensyvumo pasirinkimus. Miela, kad nebuvo pamirštas ir labiausiai nuskriaustas keleivis.

Kadangi ne tik įvairiausių pramoginių funkcijų, bet ir automobilio nustatymų yra apie milijoną, pabandysiu įvardinti bent jau keletą pagrindinių. Atskirai galite reguliuoti interjero bei eksterjero šviesas, automobilio užraktą (galima prisijungti keletą telefonų, su kurias automobilis atsirakins), galios režimus, vairo sukimosi sunkumą, autopilotą, navigaciją, saugumo nuostatas ir daug viso kito. Čia reiktų maždaug įsivaizduoti, kaip būna, kai paspaudžiate savo išmaniame telefone esančią nustatymų ikoną.

Tačiau technologijų gausa tam tikrų detalių valdymo tikrai nesupaprastina. Pavyzdžiui, jeigu noriu nusistatyti šoninių veidrodėlių padėtį, aš kompiuteryje pasirenku vieną veidrodėlį, o ratuku ant vairo reguliuoju jo kampą. Gal visa tai reikalauja įpratimo, bet pirmus kartus teks padirbėti.

BONUS: Pirkdami „Model 3“ „Spotify“ rasite jau įrašytą.

BONUS 2: Automobilis pasiūlys ir karaoke funkciją. Bet kuriuo metu, kad ir viduryje dainos, galėsite išsijungti vokalą ir tiesiog automobilyje išrėkti savo mylimos dainos žodžius.

Įdomus sprendimas sugalvotas ir telefono pakrovimui. Po multimedijos ekranu yra vieta, kurioje galite prasivesti pakrovėjo laidą ir jį užfiksuoti. Tuomet įsistatote telefoną ir kraunate. Sprendimas įdomus, bet šiek tiek atsiliekantis nuo 2021-ųjų. Todėl pirkdami atnaujintą modelį toje vietoje jau rasite dvi vietas padėti telefonams su bevielio pakrovimo funkcija.

Šitame automobilyje rasite net tokių keistenybių, kaip galimybė žaisti žaidimus. Man labiausiai patikęs – lenktynės. Jame turėsite valdyti mažą „Tesla“ automobiliuką su savo automobilio vairu ir pedalais. Kreizi, ką aš jums galiu pasakyt. Kreizi.

Arba – galite pasirinkt bet kurią sėdynę, o kai ant jos atsisės žmogus, iš to automobilio salono kampo pasigirs bezdėjimo garsas. Galite padaryti ir taip, kad tas žmogus lyg niekur nieko paperstų, kai įjungsite posūkį. Kai netyčia palikau šią funkciją įjungtą juoko buvo daug. Iki ašarų. Tiesiog nuo bezdalų garso. Taip, aš nebrendyla. Bet taip linksmiau gyventi.

Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“
Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“

O įjungus visiems jau turbūt pažįstamą židinio funkciją, ne tik pasikeičia vaizdas ekrane, bet ir pradeda šilti sėdynė, o klimato kontrolė pučia šiltą orą. Nežinau, kada gyvenime naudočiau šią funkciją, nes vairuodamas turbūt užmigčiau, bet ultra gražiai atrodo.

Galėčiau dar kokius 5 lapus prirašyti apie funkcijas, kokias rasite analizuodami multimedijos ekraną, gal 10 proc. jūsų ir perskaitytų iki galo. Tad neišsiplėsiu. Bet jei norite likti nustebę, „Youtube“ pažiūrėkite giluminę „Model 3“ multimedijos apžvalgą.

Gale bus patogu iki tam tikro ūgio. Sakyčiau 190 cm – jau riba. Kojoms gal dar ir bus gerai, bet su kakta stiklą pramušite. Jei vaikai krepšininkai, teks eiti prie „Model X“. Bet yra du pliusai. Nėra transmisijos tunelio, todėl grindys lygios. Neįprasta ir patogu. O antras pliusas – kabliukai stoge. Gal naudoti ir neteks dažnai, bet paspaudus labai gražiai atsilenkia.

Bagažinė nors ir nemaža – didelių matmenų krovinio neįkrausite. Ji gili, tačiau siaura. Bet nemanau, kad planavote sofas su „Tesla“ vežioti, tai turėtų užtekti. Pliusas – dangtis pasikelia taip aukštai, kad kaktos neprasiskelsite. Antras pliusas – nėra variklio, tai bagažinės dvi.

Minusas – jei gale esanti bagažinė bus aplyta, tai atidarius dangtį tas vanduo subėgs į bagažinę. Juokinga. Bet jeigu bagažinėj bus kompas – juokai baigsis. Turbūt labiausiai neapgalvotas dalykas automobilyje.

Dabar truputį apie visas „Teslas“ ir tai, ką galit rinktis. Yra trys versijos.

„Standart“ – tai pati paprasčiausia MODEL 3. Toks automobilis bus varomas galiniais ratais, idealiomis sąlygomis jus nuveš apie 420 kilometrų, o drago varžybose iki 100 km/h įsibėgės per 5,3 sekundės.

Antrasis variantas – „Performance“. Būtent toks, kokį bandau. Ši versija labiau orientuota į galią ir trauką, todėl pagrindiniai skirtumai nuo „Standart“ yra trys: automobilis varomas visais ratais, iki 100 km/h įsibėgėja per 3,1 sekundės, o maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 500 kilometrų.

Trečioji versija – „Long range“. Jau pats pavadinimas pasako, kad automobilis koncentruotas į kuo didesnį nuvažiuojamą atstumą viena įkrova. Šis modelis idealiomis sąlygomis pirkėją veš beveik 570 kilometrų nesustodamas. 100 km/h „Long range“ pasiekia per 4,2 sekundės bei taip pat yra varoma 4 ratais.

Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“
Dainiaus Voverio nuotr./„Tesla Model 3“

Tačiau nepamirškite fakto, kad maksimalus nuvažiuojamas atstumas, kurį nurodo gamintojas dažniausiai nėra realus. Pavyzdžiui, ypač šaltomis žiemos dienoms (sakykim prie -20 laipsnių) „Tesla“ gali nuvežti vos 300 kilometrų.

Kelyje automobilis galėtų sukelti dvilypius jausmus. Iš vienos pusės „Model 3“ traukai apibūdinti trūksta žodžių, o ant kelio stovi geriau už laaaabai daug vidaus degimo variklį ir sportinę važiuoklę turinčių automobilių. Iš kitos pusės – važiuoklė kietoka, todėl jei ieškote komforto, galite likti nemaloniai nustebinti. Važiavimas šiek tiek priminė antrą „Golf’ą“ su nupjautomis spyruoklėmis. Kas nepaisant to, kaip skamba, nėra blogai. O ir jausmą suteikia keistai malonų.

Matomumas tiesiog puikus. Gal dėl žemo kėbulo, kuris pakilęs vos 13 cm, nematysite virš priekyje esančių transporto priemonių, bet langai gero dydžio, o statramsčiai nėra platūs.

Dar turiu ir tokį įtarimą, kad pradėję važiuoti viską užmirštumėte. Ir nesvarbu, senas jūs ar jaunas, vyras ar moteris, mėgstate automobilius ar ne. Tai kažkas naujo, kažkas kitokio ir visiškai neįprasto. Žodžiu, ateitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius