Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Degalinės pradėjo prekiauti žieminiu dyzelinu: kokie pokyčiai šiemet laukia vairuotojų?

Švelnus šaltukas Lietuvoje dar neverčia „kosėti“ dyzelinu varomų automobilių, tačiau ruošiantis rimtesniems orų iššūkiams nuo gruodžio 1 dienos degalinės jau pradėjo prekiauti arktinės klasės dyzelinu. Šių metų gruodžio pradžia dyzelino prekybos rinkoje žymi savotišką lūžį, nes ir žieminiame dyzeline galima aptikti transporto išmetamą anglies dvideginio emisiją sumažinti turinčio bio priedo, rašoma pranešime.
Degalai
Degalai / 123rf.com nuotr.

„Circle K“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius sako, kad nors klimatas šyla, tačiau kaip ir kiekvienais metais degalinės yra pasiruošusios visiems įmanomiems scenarijams.

„Šią savaitę pradėjome prekiauti žieminiu dyzelinu, kuris yra itin atsparus žemai temperatūrai. Gamta yra nenuspėjama ir gali pateikti įvairių netikėtumų, tačiau vairuotojai dėl to nerimauti neturėtų – degalinėse parduodamas dyzelinas tarnaus net ir esant atšiauriausioms sąlygoms“, – sako R.Laurinavičius.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje iki lapkričio 1 dienos buvo įregistruota 1,55 mln. dyzelinu varomų automobilių, kurie sudaro 68,3 proc. viso šalies automobilių parko. Kadangi dyzelinas kur kas jautriau, nei kitos degalų rūšys reaguoja į šaltį, kiekvieną šaltąjį sezoną tampa aktualūs sunkiau užsivedantys dyzeliniai automobiliai.

Į žiemą parduodamą dyzeliną ėmus įmaišyti bio priedą, pagrindinis šių metų pokytis dviem iš trijų šalies vairuotojų bus tai, su kokiu konkrečiai priedu pasirinkti dyzeliną.

Degalų specialisto teigimu, Lietuvos rinkoje šią žiemą prekiaujama dyzelinu su dviejų tipų priedais: pirmos kartos bio kilmės produktu RRME arba dyzelinu su sintetiniu priedu.

„Nuo šių metų gruodžio 1 dienos dyzelino sudėtyje privalo būti ne mažesnė kaip 7 proc. bio priedo dalis. Kiekvienas degalų pardavėjas pasirenka, kokio tipo priedu prekiaus, o klientams rekomenduojame su šia informacija susipažinti, pasigilinti į priedų skirtumus ir tik tada rinktis, kokį dyzeliną pilti. Tokią informaciją klientas galės rasti degalinėse, net degalų kokybės pasuose, kuriuos gali pateikti degalinę administruojantis personalas“, – teigia jis.

Anot R.Laurinavičiaus, kol kas didelių šalčių nesulaukėme, todėl ir dyzelinių transporto priemonių vairuotojai su žiemos iššūkiais nesusidūrė. Vis dėlto verta prisiminti ir žiemos nemalonumų išvengti galinčią padėti pagrindinę taisyklę.

„Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais. Gerai, jei tokiais nemaloniais atvejais pavyksta išvengti tūkstantinių nuostolių. Norėčiau paraginti vairuotojus rinktis oficialias, legalias mažmeninės degalų prekybos vietas, nepilti į baką sezonui nepritaikytų degalų – net ir tų, kuriuos kažkada patys atsidėjote. Šalčio veiksnys dabar tampa pagrindiniu ir būtų neprotinga jį ignoruoti“, – pataria degalų ekspertas.

Lietuvoje prekiaujama C klasės vasariniu dyzelinu (atsparus šalčiui -5 °C), E klasė yra tarpinė, dar vadinama pereinamąja – atspari šalčiui iki -15 °C. Taip pat tarpinė F klasė – atspari šalčiui iki -20 °C, taip pat A1 bei A2 klasės, kurios iki šiol buvo tik mineralinės sudėties.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius