Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse – neregėtas eksperimentas: 2500 Nm stojo į kovą su 200 Nm

Retas kuris, matydamas nerangius, rodos, sunkiai krovinius vežančius, sankryžose vos išsitenkančius, sunkvežimius įsivaizduoja, kokios šių sunkiasvorių techninės galimybės. Tad eksperimentą, parodantį, ką gali šiuolaikiniai vilkikai, surengti ryžosi Lietuvos žurnalistų autoklubas, šiemet organizuojantis „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkursą.

Nuotykiui uždaroje trasoje prireikė vieno vilkiko, vieno lengvojo automobilio ir vieno amerikietiško pikapo. Sustačius šiuos automobilius prie starto linijos patikrinta, kuris gi išplėštų pergalę traukos lenktynėse.

Kodėl traukos? Mat po sunkiasvorio „Ford F-Max“ variklio gaubtu – net 12,7 l darbinio tūrio dyzelinė širdis, pasižyminti įspūdingais parametrais. Variklio galia siekia 500 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia net 2500 niutonmetrų (Nm): jei arklio galiomis lengvieji automobiliai dar galėtų pasirungti su šiuo sunkiasvoriu, tokį sukimo momentą pavyktų gauti tik į vieną vietą sudėjus du superautomobilius.

Galiausiai – „Euro 6“ taršos normas atitinkantis variklis suporuotas su 12 laipsnių pavarų dėže, o į jo degalų bakus telpa 1340 l dyzelino bei dar 78 litrai „AdBlue“ skysčio, mažinančio į aplinką išmetamų teršalų kiekį.

Pirmiausia su galinguoju „Ford F-Max“ stojo brolis mažylis – „Ford Focus“. Po šio modelio kapotu – 1 litro darbinio tūrio variklis, kurio sukimo momentas – 200 Nm. Kitaip tariant, daugiau nei 10 kartų mažiau nei didžiojo „Ford F-Max“.

Visgi klausimas, ar tūkstančiai niutonmetrų leis pajudinti vilkiką užtektinai žvaliai, kad šis laimėtų pusės kilometro ilgio traukos lenktynių trasoje, išsisprendė netrukus: mažasis „Ford“ šovė į priekį it kulka ir nesunkiai apvažiavo sunkvežimį.

Antrajam važiavimui buvo parinktas rimtesnis partneris: „Jeep Gladiator“, savo savybėmis labiau primenantis visureigį. Dyzelinis šio modelio variklis generuoja 650 Nm sukimo momentą. Šįkart startas buvo vienodesnis, tačiau lengvasis automobilis po akimirkos-kitos išsiveržė į priekį ir neleido „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyviui laimėti.

VIDEO: „DKV Live Metų sunkvežimio“ konkurso eksperimentas: vilkikas „Ford F-Max“ prieš „Ford Focus“

Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis

Naujasis „Ford F-Max“ yra vienas iš pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

● „Ford F-Max“
● „Iveco S-way“
● MAN TGX
● „Mercedes-Benz Actros“
● „Scania R“
● „Scania S“
● „Volvo FH“.

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius