Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 09 30

Kaip čia nutiko: viena rato veržlė patikimesnė už 4 ar net 5?

Kiek varžtų ar veržlių laiko vieną jūsų automobilio ratą? Greičiausiai tas skaičius yra 4 arba 5, bet kodėl ne 1? Kai kurie sportiniai automobiliai turi ratus su centrinėmis veržlėmis, bet kodėl tai yra labai retas inžinierių pasirinkimas?
Lenktyninis 2013-ųjų Audi R8 LMS ultra. Įprasto R8 ratai turi po 5 varžtus. (Norbert Aepli, Wikimedia(CC BY 3.0)
Lenktyninis 2013-ųjų Audi R8 LMS ultra. Įprasto R8 ratai turi po 5 varžtus. (Norbert Aepli, Wikimedia(CC BY 3.0)

Automobilio ratas prie ašies tvirtinamas varžtais arba veržlėmis, bet tokia daugiskaita kartais nėra reikalinga. Kai kurie sportiniai automobiliai turi centrines ratų veržles – po vieną kiekvienam ratui. Pavyzdžiui, „Porsche 911 GT3“, tvirtas sąsajas su sportu turintis automobilis, naudoja centrines ratų veržles.

Lenktyniniai automobiliai dažnai keičia ratus, o tai galima padaryti greičiau, kai kiekvieną ratą laiko tik viena veržlė. Tai tikrai esate matę Formulėje 1 – vos 2-3 sekundes trunkančio sustojimo metu mechanikai greitai atsuka keturias veržles, laikančias keturis ratus.

Centrinės veržlės paplito dar 20 amžiaus pradžioje – britų kompanija Rudge-Whitworth sugalvojo taip tvirtinti vielinius ratlankius. Tokia sistema buvo laikoma greita, nes anksčiau paprasto ratų tvirtinimo sprendimo tiesiog nebuvo – karietos ratai tvirtinami pakankamai sudėtingai. Bet bėgant laikui kelių varžtų ar veržlių sistema tapo populiaresnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius