Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Panevėžio lenktynių inkubatorius, apie kurį greičiausiai nieko nebuvote girdėję

Čia nėra „timeline‘ų“, „schedule‘ų“ ir „task‘ų“. Nerasite čia ir kavos su sojų pienu ar stalo futbolo. Sveiki atvykę į Panevėžio lenktynių inkubatorių.
Panevėžio lenktynių inkubatorius
Panevėžio lenktynių inkubatorius / Algirdo Venskaus nuotr.

Automobilio garsiakalbiuose švelniai plaka „A New Error“. Važiuojame Elektronikos gatve ir klausomės elektronikos. Pasukam į dešinę ir čia mus pasitinka prieš kelis dešimtmečius statyti vartai bei STOP ženklas. Nestabdom, nes šiandien yra ir svarbesnių darbų. Galinėje sėdynėje įsitaisę fotografai tarsi meno vertybių ieškantys sekliai apžiūrinėja lokacijas fotosesijoms. Jiems čia – tikra žaidimų aikštelė, kuri neturi nei pradžios, nei pabaigos.

Masyvios ir laiko randais pažymėtos konstrukcijos, apleisti didžiuliai pasatai ir pro žolynus vos kyšantys bėgiai. Akmenų ir betono krūvos, kurios kažkada buvo pastatai. Pasidaro įdomu ir man, todėl išlipu. Gražioje raudonos skaldos krūvoje randu stiklo gabalą. Tai – kineskopo atliekos. Jei šis luitas galėtų kalbėti – papasakotų labai dramatišką šitos vietos istoriją. Bet jis yra luitas ir niekada nekalbės, tad leiskite autoriui, jūsų nuolankiam tarnui, viską atskleisti.

Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius
Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius

Prieš kelis dešimtmečius (istorijos mylėtojams: 1962 metais) 50 ha teritorijoje iškilo „Ekrano“ gamykla. Jaunesniems skaitytojams priminsiu, kad tokiame plote tilptų 10 Vilniaus „Akropolių“. Ši vieta buvo tarsi Lietuvos Silicio slėnis, kuriame dirbo apie 4 tūkst. žmonių.

Gamykloje kuriami spalvoti televizorių kineskopai plūdo į Vakarų Europą ir žemyne užėmė ketvirtadalį visos rinkos. Keitėsi laikai, santvarkos ir žmonės, o 2000 metais pro „Ekrano“ vartus išvažiavo 50-milijonasis kineskopas. Skaičiuojant kitaip, kiekvienam Australijos gyventojui „Ekranas“ būtų pagaminęs po du kineskopus. 2006 metais ši graži pasaka pasibaigė bankrotu (įdomus faktas – istorijos pabaigoje). Jo priežastis – gerbiamas skaitytojau, tiesiogine to žodžio prasme – tau prieš akis. Skystųjų kristalų ekranai šiandien nieko nebestebina, tačiau prieš du dešimtmečius sukėlė tikrą revoliuciją.

Viso turto vienu sykiu nepardavė, todėl čia pradėjo kurtis pavieniai verslai. „Audi“ detalių laužynas, suvirinimo paslaugos, logistikos įmonės, kelių priežiūros bendrovės ir taip toliau. Vilniuje tai pavadintų verslo klasteriu, bet čia žmonės tiesiog uždirba pinigus. Ir tik pilnas kiemas išardytų „Subaru Impreza WRX Spec C“ kėbulų su japoniškais užrašais ant stiklų sufleruoja, kodėl čia atvažiavom.

Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius
Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius

Pirmasis mus pasitinka Gediminas Vilkas ir kviečia užeiti pro mažas duris. Praeiname salę su krautuvu, vilkiku ir kažkuo, kas panašu į katerį. Prie kitų durų mus pasitinka plačioji raudona „kregždė“. Tada – juodas nebaigtas rinkti „pirmukas“.

„Einam į mūsų lounge zoną“, – pakviečia G.Vilkas ir mes lipame laiptais.

Vienoje pusėje – sofa, „Sparco“ kėdės ir stalas, ant kurio – sušiai. Kitoje – reikalingiausios dalys visiems automobiliams. Iš čia atsiveria visa serviso zona su lenktynėms ruošiamais ginklais. Jau dabar įsivaizduoju, kokie čia vakarėliai vyksta po darbų, bet nesmalsauju. Tradiciškai pasikalbam apie greitį, sezono tikslus ir kitus svarbius dalykus.

Stumiam automobilius į fotosesiją ant tos pačios raudonos skaldos. Ir vienas vyrukas lyg tarp kitko užsimena, kad šalimais yra garažas su „Nissan GT-R“. Pakartoti neprašom ir išpleškinę visas juostas judame siauriais skardiniais koridoriais.

Taip ir yra: mus pasitinka mėlynas „Nissan Skyline R33 GT-R“. Bet ne tai įdomiausia. Šalia pakeltas ir jau paskerstas „trečiukas“, kurį dar galite nusipirkti BMW atstovybėse, pirmos laidos „šeštukas“ su „M Power“ varikliu ir du pusiau išrinkti kemperiai. Tokių dalykų nepamatysit visose „Greitų ir įsiutusių“ dalyse kartu sudėjus. Algirdas Venskus tarsteli, kad kažkada čia pirko „Subaru“ dalis. GT-R pilotas Donatas Ruželė patvirtina, kad taip ir yra. Nusiveda dar siauresniais koridoriais į patalpą, kurioje – tikras „Subaru“ vienaragių hipodromas. Keli „Impreza“ kupė modeliai, o „Mitsubishi Evolution“ modelių tiek, kad galo nesimato. Ant vieno iš jų – „Makinen Edition“ lipdukas.

Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius
Ryčio Petrausko nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius

Galėtumėm čia seilę varvinti visą dieną, bet fotoreportažai patys nepasidarys. Mus pasitinka Ugniaus Žiedavičiaus inžinierius Simas ir nusiveda į kiek toliau esantį garažą. Viename šone uždengtas „911 Turbo”, kitame – „penktukas“ universalas, o iš po uždangalo kyšo sulaužytas M serijos buferis. Per vidurį – U.Žiedavičiaus priešnuodis „Hondoms“, uzurpavusioms R2000 klasę. Mėlyna „Toyota GT86“ su auksiniais ratais. Panašu į „Subaru“? Užmeskit akį po variklio dangčiu ir suprasit ironiją. Mūsų susidomėjimą nutraukia su niekuo nesupainiojamas garsas.

Kieme savo skardines balso stygas laido 6 cilindrai su „supercharger’io“ falcetu. Edvinas Einikis „Ekrano“ teritorijoje testuoja savo S4 ir dar praveža vieną kitą „Audi“ laužyno darbuotoją. Čia jie taip supranta barterinius mainus. Feisbuko žvaigždės „Audi“ surinktas taip, kaip esat įpratę „EuroSport“ kanale. Viskas gamykliškai ir preciziškai.

Algirdo Venskaus nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius
Algirdo Venskaus nuotr./Panevėžio lenktynių inkubatorius

„Tai kuris pirmas?“, – per mažą bolido langelį šypsosi jis.

Nesu vakar gimęs ir žinau, ką Panevėžyje reiškia toks klausimas. Bet mes savi, todėl mums pasiūlo patestuoti automobilį čia ir dabar. Man ramybės neduoda du dalykai: E.Einikis labai myli savo kūrinį ir garaže turi bokso kriaušę. Bet antros tokios progos gali ir nepasitaikyti.

„Audi“ prietaisų skydelis toks pat kaip iš reklaminių lankstinukų, bet visa kita čia – jau kitas lygis. Duobėtu asfaltu keliu dulkes ir stengiuosi, kad „Audi“ man nepadaryto to, ką fotografas Algirdas Venskus per vakarienę padarė tradiciniam Čičinsko kepsniui. Čia nėra klausimo apie arklio galias. Nėra klausimo ir apie pakabą. Vienintelis klausimas, atskiriantis vyrą nuo berniuko, kiek sekundžių gali išlaikyti nuspaudęs greičio pedalą.

Po tokio potyrio visa šitos vietos esmė man paaiškėja kaip Budai. Šita erdvė yra tai, ką verslo žurnaluose vadina inkubatoriumi. Tik čia nėra ieškoma lėšų: vyrukai pinigų užsidirbę pakankamai. Čia nerasite ir daug angliškų žodžių. Motyvacijos lenktynių inkubatoriuje niekas nekelia nemokama pica ar seminarais. Sutapimas ar ne, bet šalia veikia Panevėžio priklausomybės ligų centras. Ir apie lenktynes kalbama taip: „pamatysi – pravažiuos vienąkart ir užsikabins“. Dabar ir jūs žinote viską apie Panevėžio lenktynių inkubatorių.

Ir žadėtas įdomus faktas: prieš pat bankrotą „Ekrano“ direktorius nusipirko „Porsche Cayenne“ už 430 tūkst. litų. Sutapimas ar ne – spręskite patys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius