Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rudenį keisis „Regitros“ B kategorijos vairavimo egzaminų tvarka

Įmonės „Regitra“ rinkodaros projektų vadovė Rūta Gudašiūtė patvirtino, kad rudenį keisis B kategorijos vairavimo egzaminų tvarka. Apie tokius planus „Regitra“ buvo įspėjusi prieš metus, tad laiko pasiruošti pakako.
Atvirų durų diena „Regitroje“ (2019)
Atvirų durų diena „Regitroje“ (2019) / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Naujovės tikslas – B kategorijos praktikos egzaminus dar labiau priartinti prie realaus vairavimo. Todėl nuo spalio 1 d. „Regitra“ planuoja įdiegti papildomą savarankiško vairavimo užduotį – naudojimąsi navigacija.

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas tokius pokyčius vertina teigiamai. Jo manymu, įgūdžiai važiuoti naudojantis navigacijos komandomis tikrai pravers:

„Kai mokytojas sako kryptį (sukti į kairę ar dešinę), jo galima perklausti, ar tikrai čia? O su GPS nepasikalbėsi“.

Keičiasi ir automobiliai, ir vairuotojų kartos

Iš tiesų, ateinant naujai, skaitmenininei vairuotojų kartai, pasitaiko atvejų, kai jaunam vairuotojui orientuotis mieste be išmaniųjų pagalbininkų. Tad naujo praktinio vairavimo reikalavimo esmė – būsimi vairuotojai 10–15 minučių kelyje vadovausis navigacija, o ne egzaminuotojo instrukcijomis.

Pasak A.Pakėno, negalima kategoriškai teigti, kad nauja vairuotojų karta yra kitokia. Tačiau galima pastebėti, kad dabar jauni žmonės mažiau judrūs, todėl jų motorika ir erdvinis mąstymas šiek tiek kitokie.

„Kai kam gali būti didelis iššūkis nustatyti, koks atstumas yra 100 ar 200 metrų“, – pastebi A.Pakėnas.

Kaip anksčiau yra skelbusi „Regitra“, ši užduotis į praktikos egzaminą įtraukiama tam, kad vairuotojas, išlaikęs egzaminą, jaustųsi tvirčiau ir kiek įmanoma labiau būtų pasiruošęs realioms situacijoms kelyje.

„Norime, jog būsimų vairuotojų patirtis būtų kuo tikroviškesnė. Šiandien navigacijos įrenginys yra tapęs kasdieniu vairuotojų pagalbininku, kurį naudojame važiuojant į naujas vietas, ieškodami trumpesnio kelio ar norėdami išvengti spūsčių. Įtraukdami šią užduotį į praktikos egzaminą skatinsime būsimus vairuotojus išmokti teisingai paskirstyti savo dėmesį ir savarankiškai planuoti kelionę, kai šalia nėra mokymo instruktoriaus ar egzaminuotojo“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Savarankiško vairavimo užduotis taikoma ir kitose šalyse

Savarankiško vairavimo užduotis yra tarsi tęsinys to, kuomet dar 2017 m. „Regitra“ atsisakė egzaminavimo aikštelių ir visi parkavimosi manevrai buvo perkelti į realų eismą. Na, o dabar, remiantis kitų šalių gerųjų praktikų pavyzdžiais, žengiamas dar vienas žingsnis į priekį. Šis metodas jau ne pirmus metus sėkmingai taikomas Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Jungtinėje Karalystėje ir kitur.

„Šis sprendimas jau yra patikrintas laiko. Specialistai teigia, jog savarankiško vairavimo metodas padeda dar geriau įvertinti, kaip būsimas vairuotojas geba vienu metu atlikti keletą užduočių, t. y. ne tik kaip mechaniškai valdo automobilį, stebi aplinką, tačiau kaip čia ir dabar geba priimti savarankiškus sprendimus“, – sako „Regitros“ atstovas, kuris taip pat yra ir tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) ekspertų patarėjų grupės pirmininko pavaduotojas.

Įdiegus naujovę, vertinimo sistema išlieka tokia pati

Kaip ir buvo minėta, naujoji savarankiško vairavimo užduotis truks nuo 10 iki 15 minučių, išlaikant panašią kaip iki šiol bendrą egzamino trukmę. Įprastai egzaminas vyksta apie 45–50 minučių. Svarbu pastebėti, kad užduotis prasidės ne anksčiau kaip po 10 minučių pradėjus važiavimą eisme. Dar prieš jai prasidedant, egzaminuotojas į navigaciją įves kelionės tikslą. Taip pat užduoties metu egzaminuotojas gali paprašyti atlikti ir specialųjį važiavimo manevrą, jei pakeliui pasitaiko tam tinkama vieta.

Pastebėtina ir tai, jog įtraukus naują užduotį, praktikos egzamino vertinimo sistema išlieka tokia pati. Kaip ir viso egzamino metu, egzaminuojamasis turi stebėti aplinką, kitų eismo dalyvių elgesį, laikytis Kelių eismo taisyklių.

„Jei per egzaminą vairuotojas netyčia pasuka ne ten arba nuvažiuoja kitu keliu nei kad nurodė egzaminuotojas, tai tikrai nelaikoma klaida ir tai neturi įtakos galutiniam egzamino rezultatui. Mes suprantame, kad taip gali nutikti net ir patyrusiam vairuotojui. Lygiai tų pačių principų bus laikomasi ir vairuojant pagal navigaciją. Tokiais atvejais tiesiog reikia nepasimesti ir vadovautis kelio ženklais iki kol navigacijos įrenginys perskaičiuos maršrutą iš naujo“, – pasakoja S.Šuminas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius