Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairavimo mokyklų darbuotojai sutrikę: egzaminuoti galima, o kas mokys vairuoti?

Trečiadienį Vyriausybei paskelbus karantino švelninimo antrojo etapo planą, vairavimo mokyklų atstovai liko it musę kandę. Vyriausybės potvarkyje rašoma, kad nuo balandžio 27 d. bus leidžiama „organizuoti transporto priemonių valdymo įgūdžių egzaminus, aviacijos mokymus“. Kitaip tariant, vairavimo mokykloms mokyti KET ir vairavimo subtilybių negalima. Tik egzaminuoti.
„Regitra“
„Regitra“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos išaiškinime, siųstame 15min, sakoma, kad teorijos mokymai galimi nuotoliniu būdu, praktinių įgūdžių mokymai galimi tik aviacijos srityje. Išimtis nustatyta tik valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo egzaminams.

Norėjo geriau, o kaip išėjo?

Šio pasiūlymo teikėjai galvojo, kad tokiu būdu palengvins dalią tiems, kurie baigė mokymo kursą, tačiau nespėjo išlaikyti egzaminų vairavimo mokyklose. Kitaip tariant, kad neprarastų įgūdžių.

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas nevynioja žodžių į vatą: toks sprendimas yra gerokai pavėluotas. Be to, tai yra meškos paslauga, o ne pagalba.

„Perskaitęs nepatikėjau. Vairavimo mokyklos sutrikusios. Iš pradžių ėjo kalba, kad šiame etape leis vairavimo ir aviacijos mokyklų veiklą. Bet po posėdžio staiga nuskambėjo, kad bus leidžiama organizuoti praktinius vairavimo egzaminus Regitroje ir kitus egzaminus, taip pat praktinius aviacijos specialistų mokymus. Tai kodėl negalima mokyti vairuoti?

Kaip po tokios pertraukos mokiniai laikys egzaminus, jei jiems neleidžiama mokytis?

Tai kaip po tokios pertraukos mokiniai laikys egzaminus, jei jiems neleidžiama mokytis? Kada numatoma leisti mokykloms vykdyti pagrindinę veiklą? Juk namiškiai nepadės prisiminti įgūdžių ir KET“, – nerimauja A.Pakėnas.

Motociklininkai nesimokė 5 mėnesius

Kiek anksčiau apie motociklininkų problemas prabilo J.Rinkevičiaus mokyklos pedagogas Tomas Rinkevičius. Jo teigimu, dalis mokinių (jau išlaikiusių mokyklinį egzaminą) pareiškė, kad be papildomų pamokų į „Regitrą“ nevažiuos, nes nėra prasmės. Juk „Regitros“ aikštelėje atliekami pratimai (aštuoniukė, gyvatėlė, lėtas važiavimas ir pan.) reikalauja patirties ir didelio susikaupimo. Juos 100 proc. įvykdo net ir ne visi turintys patirties. Todėl neleisti dirbti mokykloms, bet organizuoti egzaminus (mokyklose ir „Regitroje“), Tomo Rinkevičiaus nuomone yra bergždžias reikalas.

Mokytojas taip pat priduria, kad A kategorijos vairavimo pamokos vyksta atviroje teritorijoje gryname ore, o kiekvienas mokinys vilki savo apsauginę aprangą, mūvi pirštines, jį ir mokytoją skiria didelis atstumas. Taigi užsikrėsti virusu tokių bekontakčių pamokų metu praktiškai neįmanoma.

Kaip dirbs „Regitra“

„Regitros“ atstovė Emilija Bardauskienė primena, kad, atsižvelgiant į situaciją šalyje, įmonė vairavimo egzaminus atnaujina pamažu.

„Pirmiausia, pradėjome nuo motociklininkų, nes šios kategorijos egzaminų metu fizinis kontaktas tarp vairuotojo ir darbuotojo yra minimalus. Taigi, A1, A2 ir A kategorijų egzaminai jau vyksta. Taip pat, siekiant užtikrinti verslo poreikius ir nenutrūkstamą prekių gabenimą, nuo balandžio 23 d. bus pradėti egzaminuoti ir krovininių transporto priemonių (C, CE kategorijų) vairuotojai. Šiuo metu sprendžiama ir dėl kitų kategorijų egzaminų atnaujinimo.

Kai bus priimti galutiniai sprendimai ir suderintos visos detalės, iš karto informuosime. Šiuo metu sprendžiama tiek dėl teorijos, tiek dėl visų kategorijų praktikos egzaminų atnaujinimo“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius