Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Faustas Tolkušinas – vienas iš virtualios motociklininkų bendruomenės kūrėjų

Šį rudenį sueina 2 metai, kai startavo Motociklininkai.lt forumas, dabar vienijantis 500 registruotų narių, ir nežinia kiek, bet daug – tiesiog temas skaitančiųjų. Apie forumą kalbamės su vienu iš šios iniciatyvos autorių ir administratorių Faustu Tolkušinu.
Faustas Tolkušinas
Faustas Tolkušinas / Dariaus Chmieliausko nuotr.
Temos: 1 Motociklas

– Kada ir kokiame garažiuke gimė mintis apie forumą? Kodėl?

– Mintis kurti kažką naujo atsirado iš nepasitenkinimo buvusia situacija. Motomanų forumas buvo kankinamas chroniškų techninių problemų, kurios nebuvo sprendžiamos mėnesių mėnesius. Savo pagalbą siūlė nemažai aktyvių narių, tačiau nesulaukdavome jokios reakcijos iš forumo savininko.

Dažnai forumas nustodavo veikti, darbo dienomis jis vėl būdavo paleidžiamas. Jeigu forumas išsijungdavo penktadienį arba šeštadienį, jis likdavo nepasiekiamas iki kito pirmadienio. Būtent savaitgaliais aktyvūs nariai derina bendrus pasivažinėjimus ir kitas veiklas, o forumui neveikiant, tai labai gadino nuotaiką.

Mūsų tikslas buvo sukurti aktyvų forumą, kuris priklauso daugeliui žmonių. Tad jei vienam atsibosta, kiti aktyvūs gali perimti veiklą ir išlaikyti forumą gyvą

Atėjus 2015 m. rudeniui nusprendžiau, kad reikia keisti status quo ir sukurti alternatyvą. Pakviečiau aktyviausius narius padiskutuoti apie alternatyvų forumą ir kuo jis galėtų būti geresnis. Ir tada diskusijos labai greitai peraugo į veiksmus.

– Keliese, kas tokie šį reikalą užkūrėte?

– Mūsų tikslas buvo sukurti aktyvų forumą, kuris priklauso daugeliui žmonių. Tad jei vienam atsibosta, kiti aktyvūs gali perimti veiklą ir išlaikyti forumą gyvą. Tad šešiese įkūrėme juridinį asmenį, kuriam ir priklauso teisės į Motociklininkai.lt forumą. Motyvacijos buvo labai daug, todėl forumą pavyko paleisti per mėnesį. Pasiskirstėme darbais pagal savo sugebėjimus: programavimas, dizainas, tekstų vertimas, juridinių ir kitų formalumų sutvarkymas. Mes esame labai įvairūs asmenys – forumo administratorių ir moderatorių komandą sudaro 16 žmonių.

Justo Lengvino nuotr./Faustas Tolkušinas
Justo Lengvino nuotr./Faustas Tolkušinas

– Kokia mintis jūsų logotipe?

– Logotipą kūrėme su tikslu, kad jis perteiktų važiavimo motociklu pojūtį (vėją ir greitį), bet drauge neišskirtų vienos rūšies motociklų. Užduotis buvo nelengva, bet pavyko rasti tinkamą variantą.

– Ką galime rasti forume? Kokios temos aktualiausios, o kurias trinate, „baninate“?

– Forumas turi visas pagrindines temas: klausimai ir patarimai pradedantiesiems, techniniai dalykai ir remonto klausimai, kelionių aptarimai ir organizavimas, motociklų reginių Lietuvoje kalendorius, Lietuvos žiniasklaidos pranešimų apie motociklus ir motociklininkus rinkinys, pranešimų apie avarijas, susijusias su motociklais, rinkinys, motosporto (ypač žiedinių varžybų) aptarimai, žaidimai, diskusijos ir klausimai apie motorolerius, offtopic diskusijos apie kiną, muziką ir kitas aktualijas, skelbimai.

Pačios populiariausios temos yra bendrų pasivažinėjimų organizavimas, žiniasklaidos pranešimų motociklų ir motociklininkų tema rinkinio papildymas, pradedančiųjų klausimai, renginių kalendorius. Forume palaikome draugišką atmosferą, todėl temų trinti neprireikia. Kartais tenka apraminti per daug įsismarkavusius diskusijų dalyvius, kai nuo temos nuklystama į asmeniškumus. Bet tai pasitaiko retai.

Yra daug mažesnių bendruomenių, kurios specializuojasi konkrečiuose motociklų modeliuose arba tipuose. Mes stengiamės būti vieta, kuri yra atvira ir draugiška visiems motociklininkams

– Kokį motociklizmą transliuojate? Kokios forumo vertybės, misija, vizija?

– Mūsų pagrindinis tikslas yra suburti visus motociklininkus ir suteikti vieną erdvę bendravimui. Yra daug mažesnių bendruomenių, kurios specializuojasi konkrečiuose motociklų modeliuose arba tipuose. Mes stengiamės būti vieta, kuri yra atvira ir draugiška visiems motociklininkams. Mielai draugaujame ir bendradarbiaujame su visais aktyviais motobendruomenės nariais: plentinis motosportas, enduro, baikeriai, mototurizmas ir t.t. Su niekuo nekonkuruojame.

Vienas iš ilgalaikių tikslų yra kurti ne tik virtualią bendruomenę, bet organizuoti realius susitikimus. Tai darėme 2016 metais organizuodami Saugaus motociklizmo kursus, Motorijadą, apsilankymus mokyklose pas vaikus. Asmeniškai forumo nariai dažnai organizuoja bendrus pasivažinėjimus Lietuvoje ir savaitgalines išvykas į kaimynines šalis.

– Kiek yra virtualių ir kiek realių narių aktyvistų?

– Šiuo metu mūsų forumas artėja prie 500 narių skaičiaus. Skaitančių forumą yra dvigubai daugiau, nes neprivalu registruotis, norint pamatyti forumo turinį. Džiugu, kad daugiau nei ¼ narių prisijungia reguliariai bent kartą per mėnesį.

– Kaip sekasi su SOS iniciatyva? Kokiu principu ji veikia?

– Įkūrėme SOS motociklininkų grupę „Facebooke“. Joje yra leidžiama rašyti pranešimą tik tada, kai patenki į bėdą ir reikia kitų motociklininkų pagalbos, pvz.: motociklas sugedo apylinkėse, kur arti neturi jokių draugų ar giminaičių. Tuomet ieškai pagalbos šioje grupėje. Kadangi leidžiami griežtai tik pranešimai su pagalbos prašymais, šios grupės eteris nėra „užteršiamas“ ir visus grupės narius labai greitai pasiekia pagalbos prašančio žmogaus žinutė.

Užsiregistravusių žmonių yra daugiau negu 400. Grupė gyvuoja nuo šios vasaros pradžios. Buvo trys rimtesni pagalbos prašymai ir vienai motociklininkei buvo operatyviai suteikta pagalba.

– Kaip manote, kokios temos Lietuvos motociklizme vis dar yra opiausios ar nepatogios? Kodėl?

– Nematau didelių problemų, kurios trukdytų sveikam Lietuvos motociklizmo gyvavimui. Vienintelė didesnė problema atsirado su atnaujintomis Kelių eismo taisyklėmis, kuriomis motociklininkai imti diskriminuoti. Mano manymu, už tuos pačius nusižengimus KET vienodai turėtų atsakyti tiek motociklininkai, tiek automobilių vairuotojai.

Motociklininkai iš visų vairuojančiųjų savaeiges transporto priemones yra labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai. Mes tai suprantame ir labai rūpinamės savo saugumu: kur kas labiau koncentruojame dėmesį į vairavimą (pabandyk rašyti SMS arba naršyti internete vairuodamas motociklą), eismo situacijos kelyje stebėjimą, kelio sąlygų įvertinimą. Deja, didžioji dalis eismo įvykių, į kuriuos pakliūva motociklininkai, yra kitų eismo dalyvių kaltė.

Bet bendruomenė jau aktyviai reaguoja ir peticijomis bei pareiškimais pasieks, kad visų teisės ir pareigos būtų suvienodintos. Neseniai buvo pakoreguotos taisyklės dėl padangų naudojimo ir atsižvelgta į motociklininkų interesus. Dabar, esant geroms oro sąlygoms, motociklininkai gali ilgesnį laiką legaliai važinėti keliais.

– Kokius reiškinius, renginius ir žmones išskirtumėte kaip svarbius Lietuvos motociklizme?

– Šiaip yra labai daug aktyvių žmonių, kurie visi savo renginiais ar veiksmais po truputį kuria motociklizmo tradicijas Lietuvoje. Nenoriu išskirti vieno ar kelių, nes tai būtų neteisinga visų kitų atžvilgiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius