-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Motociklų įskaitos Dakare lyderiai su KTM: laikysimės konservatyvios taktikos

Po septynių greičio ruožų motociklų bendrojoje įskaitoje netrūksta įtampos – pirmasis ketvirtukas telpa į dvi su puse minutės, o pirmąją ir antrąją vietą skiria tik 1 sekundė. Trečiąją ir ketvirtąją – 23 sekundės.
Toby Price'as
Toby Price'as / Komandos nuotr.

Daug pretendentų į greičiausius

Kol kas lyderis „Monster Energy Honda Team 2021“ lenktynininkas Jose Ignacio Cornejo Florimo (2020-ųjų Dakare užimta 4 vieta), paskui jį – du „Red Bull KTM Factory Team“ lenktynininkai jau lipę ant aukščiausio Dakaro apdovanojimų laiptelio – australas Toby Price'as ir Saudo Arabijoje gyvenantis britas Samas Sunderlandas. Juos du skiria kiek daugiau nei dvi minutės. Ketvirtoje vietoje Xavier de Soultraitas iš „HT Rally Raid Husqvarna Racing“.

Ne vieną 2021-ųjų greičio ruožą greičiausiai įveikęs T.Price'as tikina, kad šiemet konkurencija tarp motociklininkų itin didelė.

„Pažiūrėkime, kaip baigėsi septintasis greičio ruožas. Net 18 sportininkų tilpo į 15 minučių. Kasdien tokių būna tarp 10 ir 15, o bendrojoje įskaitoje, manau, net 10 sportininkų yra rimti pretendentai tapi greičiausiais Dakare“, – Gazas.lt tvirtino T.Price'as pirmąją vietą Dakare užėmęs jau du kartus.

Sportininkas tvirtina, kad pirma startinė pozicija greičio ruože yra labaiu trūkumas nei privalumas dėl to, kad navigacija šiame Dakare yra labai paini.

„Važiuodamas pirmas, gali lengviau pasiklysti, o kai tokia konkurencija pirmajame dešimtuke, tai gali labai brangiai kainuoti“, – įsitikinęs KTM lenktynininkas.

Svarbiausia – stabilumas

Jo komandos draugas, kol kas užimantis trečiąją vietą bendrojoje įskaitoje, teigia šiemet besilaikantis taktikos finišuoti ketvirtoje – septintoje pozicijoje.

Žvilgtelėjus į rezultatus atrodo, kad tokia S.Sunderlando taktika pasiteisina. Iš septynių jau įveiktų greičio ruožų, jis du kartus finišavo ketvirtas, du kartus penktas, kelis kartus už dešimtuko ribos, o po septynių greičio ruožų jis trečias bendroje įskaitoje ir nugalėtojui pralaimi vos dvi su puse minutės. 2017 – ųjų Dakare, kuriame S.Sunderlandas buvo greičiausias, jis laimėjo vos vieną greičio ruožą.

Panašu, kad antroje bendrosios įskaitos vietoje esantis komandos draugas T.Price'as iki šiol laikėsi kitokios taktikos, tačiau teigia, kad antroje lenktynių pusėje strategija keisis.

„Stengsiuosi palaikyti kuo pastovesnį tempą, nes pirmąją savaitę buvo savotiški amerikietiški kalneliai, kai vieną dieną pasieki labai aukštų rezultatų, o kitą dieną krenti žemyn“, – Gazas.lt komentuoja T.Price'as.

„Antra Dakaro dalis bus labai nelengva tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Jau įveikta daug kilometrų, o laukia dar daug sunkių dienų kalbant tiek apie navigaciją, tiek apie važiavimą“, – sako S.Sunderlandas.

Jam antrina ir T.Price'as. Pasak jo, visa trasos koncepcija labai panaši į tą, kuri buvo praėjusiais metais.

„Pirmuosiuose greičio ruožose turėjome daug akmenų ir uolų ir tik paskutniuose dviejuose greičio ruožose prieš poilsio dieną galėjome mėgautis važiavimu kopose. Antroji Dakaro dalis prasideda nuo kopų ir, artėdami link finišo Džedoje, mes vėl grįšime į akmenuotus ir uolėtus greičio ruožus“, – įžvalgomis apie likusį Dakarą dalinasi dukart šių lenktynių nugalėtojas.

Prisimindamas pirmąją savaitę, T.Price'as sakė, kad teko kelis kartus neskaudžiai nukristi nuo motociklo, tad nei jam, nei technikai nieko nenutiko, o palaikydamas stabilesnį tempą, australas tikisi išvengti ir techninių nesklandumų antroje maratono dalyje.

S.Sunderlandas atkreipė dėmesį, kad pirmoji Dakaro dalis buvo gana greita. Vienos iš pirmosios dalies maratono dienų vidutinis greitis buvo maždaug 125 km/val.

„Aš žaviuosi Dakaru, nes jis man leidžia patirti nežinomybės, o kartu ir atradimo džiaugsmą. Tai nepakartojamas nuotykis. Man šiame Dakare teko patirti ir kokie mieli Saudo Arabijos žmonės. Kai po vieno iš baigtų greičio ruožų su motociklu važiavau į bivavą, buvo gana šalta, sustojau šiek tiek pasišildyti – prie manęs sustojo policjos automobilis, o pareigūnas man atidavė savo švarką. Tai buvo labai malonu ir netikėta“, – pasakoja S.Sunderlandas.

Motociklininkas pasidalino ir savo požiūriu į naujas taisykles.

„Šiemet mes turime vos šešias padangas, tad aš stengiuosi jas tausoti kiek galiu. Tai nėra lengva. Nuo maratoninio greičio ruožo mes padangas naudosime dvi dienas iš eilės, tad pažiūrėsime, kaip seksis“, – sakė „KTM 450 Factory“ motociklu važiuojantis sportininkas.

Jis teigė teigiamai vertinantis naujovę, kad kelio knygos lenktyninikams duodamos tik prieš startą. Pasak jo, tai leidžia skirti papildomo laiko poilsiui, o svarbiausia, kad visi sportininkai yra lygūs, tad laimi tie, kurie ne tik gerai valdo motociklą, tačiau ir neklysta naviguodami.

„Red Bull KTM Factory Team“ komandoje dar važiuoja ir austras Matthiasas Walkneris. 2018 – ųjų Dakaro nugalėtojas kol kas 24 – ojo bendrosios įskaitos vietoje ir nuo nugalėtojo atsilieka 2 valandas ir 17 minučių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius