-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl atrodo, kad daug naujų automobilių dieną važiuoja įjungtais rūko žibintais?

Pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodė nemažai pranešimų apie vadinamuosius „priešrūkininkus“. Tai vairuotojai, kurie esant geroms matomumo sąlygoms važiuoja įjungtais rūko žibintais. Pareigūnų vykdomų reidu metu vairuotojų klausiama: ar taip automobilis matomas geriau, ar tiesiog važiuoti įjungtais rūko žibintais – mada?
Atnaujintas „Subaru XV“
Atnaujintas „Subaru XV“

Šviesiau, taupiau, mandriau?

Turbūt paklausus bet kokio kelių policininko, šis pasakytų, kad vairuotojai išgalvoja aibę pasiteisinimų, kodėl tokius žibintus įjungia dieną, esant geram matomumui.

„Mollerauto“ nuotr./Sugrupuotų žibintų pavyzdys automobilyje „Volkswagen Polo“
„Mollerauto“ nuotr./Sugrupuotų žibintų pavyzdys automobilyje „Volkswagen Polo“

Populiariausi vairuotojų pasiteisinimai – geriau apšviestas kelias ir matomumas kitiems eismo dalyviams.

Kiti teigia, kad važiuoti tik su rūko žibintais yra taupiau – esą šie žibintai naudoja mažiau elektros energijos, tuo būdu yra taupomi degalai. Visgi šio pasiteisinimo mėgėjai dažnai pamiršta, kad pakeisti perdegusią rūko žibintų lemputę yra sudėtingiau, o jos pakeitimas servise kainuoja daugiau.

Dar viena vairuotojų grupė nevynioja žodžių į vatą ir tiesiai šviesiai pasako – įjungtais rūko žibintais automobilis atrodo gražiau.

Avarijos dėl „grožio“

2011 metais atliktas tyrimas Didžiojoje Britanijoje atskleidė, kad kone 300 tūkstančių automobilių avarijų įvyksta dėl netinkamo rūko žibintų naudojimo. Visa esmė – nesant rūkui įjungti žibintai apakindavo kitų transporto priemonių vairuotojus.

Surinkus šiuos duomenis, įvykdyta ir apklausa – kodėl vairuotojai važiuoja įjungtais rūko žibintais, kai matomumas yra geras?

Atliktų apklausų duomenimis, 14 proc. vairuotojų įjungia rūko žibintus, esą taip automobilis atrodo gražiau. 21 proc. britų rūko žibintus įjungia kartu su įprastais žibintais teigdami, kad taip daro dėl geresnio matomumo.

Naujiems automobiliams galima?

Kaip rodo anksčiau minėti skaičiai, gauti atlikus tyrimą Didžiojoje Britanijoje, rūko žibintai gali akinti kitus vairuotojus, kai naudojami nesumažėjusio matomumo sąlygomis.

Tačiau Lietuvos gatvėse vis dažniau sutinkami nauji ir kelerių metų senumo automobiliai, kurių rūko žibintai dieną šviečia. Tačiau ar tai tikrai rūko žibintai?

Kartais tame pačiame korpuse, kur yra rūko žibintas, yra įtaisytas ir dienos šviesos žibintas. Tai vadinamieji sugrupuotieji žibintai – įtaisai, turintys atskirus tariamuosius paviršius atskaitos ašies kryptimi ir atskirus šviesos šaltinius, bet bendrą žibinto korpusą.

Nuo 2011 metų vasario mėnesio, Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, įsigaliojo direktyva, pagal kurią visi nauji automobiliai turi turėti dienos žibintus. „Daytime running lights“ (liet. – dienos žibintai) yra tokie žibintai, kurių šviesos stipris neviršija 1200 kandelų.

Giedriaus Matulaičio nuotr./Antram gyvenimui prikelto 3 serijos BMW saugumo bandymai
Giedriaus Matulaičio nuotr./Ramūnas Vėlavičius

Kaip teigia įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas, saugaus eismo žinovas Ramūnas Vėlavičius, rūko žibintai atskiruose taškuose gali šviesti iki 11 500 kandelų stiprumu.

Tai gali turėti didelę įtaką priešinga kryptimi važiuojančio vairuotojo matomumui, tad apsišviesti kelią prieš automobilį rūko žibintais dieną nereikėtų, o ir už šių žibintų naudojimą nepablogėjusios matomumo sąlygomis, numatyta bauda.

„Taigi, šis įtaisas (sugrupuotieji žibintai) atskiromis sąlygomis gali veikti ir kaip rūko žibintas, ir kaip dienos žibintas“, – išvadas pateikia Ramūnas Vėlavičius.

„JMA Centro“ nuotr./Sugrupuoto žibinto pavyzdys „Subaru XV“ automobilyje
„JMA Centro“ nuotr./Sugrupuoto žibinto pavyzdys „Subaru XV“ automobilyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius