Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nepajudinami metalo laužai kiemuose: savininkus sukrusti priverčia tik baudos

Ankšti daugiabučių kiemai dažnai virsta kaimynų rietenų objektu: prireikus pasistatyti automobilį po darbo vakare vietų nėra, tačiau kieme riogso keli metų metus nejudinami automobiliai, labiau tinkami pavadinti metalo laužais.
Apleistas automobilis Pilaitės rajone
Apleistas automobilis. Asociatyvi nuotrauka / 15min.lt skaitytojo Stanislavo nuotr.

Tokių, pamirštų ir paliktų, automobilių atsikratyti įmanoma, tačiau kai kuriais atvejais procesas gali užsitęsti metus ar net daugiau.

Šių metų pradžioje Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai gavo įgaliojimus imtis sankcijų prieš viešose vietose paliktas, akivaizdžiai nebenaudojamas transporto priemones. Andžejus Dinikis, skyriaus vadovas, skaičiuoja, kad iki lapkričio pabaigos į savivaldybės pareigūnus dėl nebenaudojamų automobilių patraukimo iš viešų aikštelių, kiemų ir kitų vietų buvo kreiptasi apie 1 500 kartų.

ENTPTA nuotr./Nevažiuojantys automobiliai kartais vadinami tiesiog „lavonais“
ENTPTA nuotr./Nevažiuojantys automobiliai kartais vadinami tiesiog „lavonais“

Ragina kalbėtis su kaimynais

„Būtų gerai, kad tais atvejais, kai žinoma, kieno automobilis, žmonės pirmiausia draugiškai pasikalbėtų apie vietų trūkumą ir susitartų, kad toks automobilis nebūtų laikomas bendro naudojimo vietose“, – akcentavo A.Dinikis.

Jei to padaryti nepavyksta, tuomet galima kreiptis ir į miesto savivaldybę, ir į policijos pareigūnus, kalbėjo specialistas. Tiesa, jis akcentavo, kad prašyti pašalinti automobilį galima tik iš bendro naudojimo teritorijų, ne privačių valdų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujoji Vilnia, nenaudojamas automobilis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujoji Vilnia, nenaudojamas automobilis

Drauge Viešosios tvarkos skyriaus vadovas akcentavo, kad ne visais atvejais automobilį galima laikyti nenaudojamu, nors, pavyzdžiui, iš savo vietos jis nebejuda kone metus. Pagrindiniai neeksploatuojamo automobilio požymiai – nebegaliojantis civilinės atsakomybės draudimas bei techninės apžiūros talonas.

„Yra ir netiesioginiai požymiai, kuriuos pareigūnai mato. Pavyzdžiui, kai automobilis negali būti eksploatuojamas, nes yra po avarijos, visais nuleistais ratais ar apskritai be jų, – sakė A.Dinikis. – Kitaip tariant, jeigu galiu pasiimti raktelį, užsivesti automobilį ir važiuoti, jis eksploatuojamas, jeigu ne – jis neeksploatuojamas.“

Visgi pašnekovas neslėpė, jog maždaug penktadalis visų skundų, pasiekusių savivaldybę, nepasiteisina, mat atvykę pareigūnai mato automobilį, turintį ir draudimą, ir techninę apžiūrą, ir išoriškai tvarkingą. Tokiu atveju, sakė A.Dinikis, jokių veiksmų pareigūnai imtis negali.

„Tačiau taip, kad neeksploatuojamas automobilis turėtų ir draudimą, ir techninę apžiūrą, retai būna, mat tas, kuris nevairuoja, vargu ar leis pinigus automobilio draudimui“, – komentavo pašnekovas.

Užmaršius išjudina piniginės baudos

Tais atvejais, kai pranešimas teisingas ir nurodytoje vietoje išties randamas netinkamas eksploatuoti automobilis, viešosios tvarkos pareigūnai, akcentavo A.Dinikis, negali imti ir tiesiog išvežti kiemą užgriozdinusio automobilio.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šalia savivaldybės pademonstruota, kaip išvežamas nenaudojamas automobilis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Šalia savivaldybės pademonstruota, kaip išvežamas nenaudojamas automobilis

„Tam, kad automobilis būtų nuvežtas, procedūra yra ilga ir galima tik tuomet, kai teismas priima sprendimą, jog tai gali būti padaryta“, – komentavo pašnekovas.

Pirmiausia, sakė Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas, automobilio savininkui išsiunčiamas raginimas pasirūpinti savo automobiliu iki konkrečiai pareigūno nurodytos datos. Jei šituo nepasirūpinama, gali būti taikoma piniginė bauda. Jei net ir po to automobilio savininkas neįvykdo savo prievolės pasirūpinti jam priklausančia transporto priemone, dar kartą skiriama bauda, galinti siekti iki 300 eurų, ir kreipiamasi į teismą dėl transporto priemonės konfiskavimo. Šis procesas, tikino specialistas, nebūtų trumpas ir, jo spėjimu, greičiausiai truktų maždaug metus.

Pagrindiniai neeksploatuojamo automobilio požymiai – nebegaliojantis civilinės atsakomybės draudimas bei techninės apžiūros talonas.

Tiesa, sakė A.Dinikis, kol kas iki teismo savivaldybės pareigūnams prieiti dar nėra tekę – įprastai užtenka raginimų bei piniginių baudų, kad užmaršūs automobilių savininkai pasirūpintų savo nenaudojamomis transporto priemonėmis.

Taisyklės, kiek galima nenaudoti automobilio, nėra

Nors maždaug iš 1 500 pranešimų apie 300 nepasiteisino, A.Dinikis neslėpė, kad visais atvejais pareigūnams teko važiuoti, gaišti laiką ir tikrinti pateiktą informaciją.

„Sunku pasakyti, kokia dalis iš tų atkritusių pranešimų buvo tokie, kur žmonės tiesiog pyko dėl nenaudojamo, tačiau tvarkingo automobilio, tačiau akivaizdu, buvo ir tokių pranešėjų, kurie, matydami, kad automobilis stovi mėnesį, kreipdavosi į savivaldybę, – kalbėjo Viešosios tvarkos skyriaus vadovas. – Visgi nėra taip, kad Lietuvoje galiotų tvarka, nurodanti, kad automobilis negali stovėti nenaudojamas mėnesį ar ilgiau, draudžiama tik viešose vietose laikyti neeksploatuojamus automobilius.“

A.Dinikis pabrėžia, kad pamačius akivaizdžiai neeksploatuojamą automobilį bendro naudojimo vietoje reikėtų kreiptis į miesto savivaldybę elektroniniu paštu. Pranešime, pabrėžė specialistas, reikėtų nurodyti konkretų adresą, konkretų automobilį, modelį, spalvą, valstybinį numerį, jei toks yra, kurioje vietoje automobilis stovi.

„Kad pareigūnui nereikėtų atvykus į aikštelę klaidžioti ir tarp keliasdešimties automobilių ieškoti to konkretaus. To tikrai užtektų, o tada mes jau galėtume imtis veiksmų“, – sakė A.Dinikis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius