-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuleido padangą, o atsarginės nėra: ką tokiu atveju vertėtų turėti automobilyje

Sklando daugybė anekdotų ir pasakojimų apie išsiblaškiusius vairuotojus. Tačiau kartais galime smagiai pasijuokti ir iš savęs, kai priešingos lyties praeivio gestus palaikome simpatizavimo ženklu, o pasirodo, kad jis tik nori mums pasakyti, jog važiuojame su nuleista padanga. Beje, žinovai sako, kad tai vienodai dažnai pasitaiko tiek vyrams, tiek moterims.
Nuleista padanga
Nuleista padanga / 123RF.com nuotr.

Nuleistos padangos požymiai ir kaip elgtis aptikus problemą

Bepigu turintiems naujutėlaičius automobilius – juose yra įmontuoti slėgio davikliai, kurie prietaisų skydelyje iš karto praneša apie atsiradusią problemą. Riedant miesto gatvėmis nedideliu greičiu, šią bėdą suprasti gerokai sunkiau, ypač jei galvoje verda minčių kamuolys ar esate pavargęs po darbų.

Nuleidus ratą, automobilį dažniausiai pradeda traukti į nuleistos padangos pusę. Specialistai pataria, pajutus keistą automobilio elgesį ar traukimą į vieną šoną, sustoti ir pasitikrinti, ar padangose netrūksta slėgio. Jeigu vizualiai padangos atrodo normaliai, privažiavus artimiausią degalinę visgi vertėtų pasitikrinti visuose ratuose esantį slėgį, ar jis atitinka automobiliui keliamus reikalavimus. Jeigu rate nėra oro, toliau važiuoti negalima, nes padanga bus tiesiog sugadinta nepataisomai ir ja naudoti nesaugu.

Jei nepastebėjote ir su nuleista padanga jau pavažiavote, ji gali būti smarkiai pažeista. Tokiu atveju reikėtų, kad serviso meistrai ją išmontuotų ir patikrintų, ar nėra didelių pažeidimų vidinėje padangos dalyje. Jei pažeidimai didesni, rizikuojate, kad važiuojant didesniu greičiu ji gali tiesiog sprogti, o tokiu atveju ne visada pavyksta išvengti nelaimės. Jeigu pastebite, kad padangoje oras akivaizdžiai nuleistas – reikia ją pakeisti atsargine, o jeigu jos neturite – kviesti pagalbą.

Kiek galima važiuoti, jeigu netoliese nėra degalinės ar galimybės saugiai sustoti? Ekspertų teigimu, atsakyti vienareikšmiškai sunku, tai labai priklauso nuo situacijos: kokio dydžio padaryta skylė ir kaip greitai išeidinėja oras. Kartais, padangai „pasigavus“ vinį, kol ji yra vietoje, oras nusileidinėja pamažu, tada galima bandyti nuvažiuoti ir iki serviso.

Atsarginė padanga tampa retenybe

Deja, atsarginės padangos automobiliuose jau tampa prabanga. Atsarginė padanga sumažina bagažinės tūrį ir norėdami to išvengti, gamintojai jos nebededa. Taigi atsarginis ratas dabar dažnai yra kaip papildoma komplektacija. Beje, jeigu jį pamatėte tik tada, kai metas keisti nuleistą padangą, galite gerokai nustebti. Mat atsarginis ratas yra gerokai mažesnis ir gali kelti klausimų, kaip su tokiu įmanoma važiuoti. Specialistai tikina, kad su mažesniu ratu galima važiuoti iki 80 km/val, tad artimiausią pagalbos tašką turėtumėte pasiekti saugiai, svarbu neviršyti greičio.

Ką daryti, jeigu atsarginės padangos automobilyje nėra? Kai kurie gamintojai stengiasi palengvinti tokias nemalonias akimirkas savo klientams ir siūlo įvairius sprendimus. Štai „Continental“ turi „ContiMobilityKit“ rinkinį, kuris leidžia remontuoti padangą nenuėmus rato ir tai trunka tik kelias minutes. Vairuotojui nereikia rizikuoti ir keisti padangos tamsoje ar esant blogam orui.

Kokios gali būti padangos nuleidimo priežastys?

Vinys, varžtai, stiklas, ypač kelio kraštuose, kur jų voliojasi daugiausia, dažnai tampa nuleistų padangų ir sugadintos kelionės priežastimi. Pažeidimai dažniausiai būna protektorinėje padangos dalyje, kuomet yra užvažiuojama ant kažkokio aštraus objekto. Prakirsti padangą galima ir įvažiavus į didesnę duobę aštriais kraštais arba ką nors pervažiavus.

Ar yra saugesnių padangų, kurios ne tokios jautrios pažeidimams? Anot specialistų, nėra nepraduriamų padangų, tačiau kai kurie gamintojai investuoja į technologijas, kurios šios problemos atveju vairuotojui gerokai palengvina jos sprendimą. Tarkime, tokiu atveju labai pasitarnauja „ContiSeal“ technologija, naudojama „Continental“ padangose. Padangos viduje yra lipnios masės sluoksnis, kuris, esant padangos pažeidimui protektorinėje dalyje, užkemša atsiradusią skylę ir leidžia vairuotojui tęsti kelionę. Žmonės išvengia daug darbo keisdami purviną ratą, o paskui remontuojant padangą.

„ContiSeal“ padangos gali būti remontuojamos ir naudojamos toliau. Taip pat naudojant „ContiSeal“ važiavimas tampa komfortiškesnis dėl viduje esančios lipnios medžiagos, kuri sumažina būgno efektą važiuojant kelio nelygumais.

Antroji technologija, kurią šiai problemai spręsti naudoja gamintojas „Continental“, yra RunOnFlat (SSR). Šios padangos turi kietas šonines sieneles, kurios leidžia tęsti kelionę padangai netekus slėgio. Tačiau pravažiavus jomis be slėgio, SSR padangos yra neremontuotinos ir negali būti toliau naudojamos. Taip pat dėl kietesnės šonines sienelės nukenčia važiavimo komfortas. Ši technologija yra viena iš automobilių gamintojų reikalavimų ir šios padangos yra visuose automobiliuose, nuriedančiuose nuo konvejerio.

VIDEO: ContiSeal padangų technologija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius