Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saugaus eismo dieną – ekspertų išvados apie teigiamus pokyčius Lietuvos vairuotojų kultūroje

Lietuvos policija 2006 m. balandžio 6 d. Lietuvoje paskelbė Saugaus eismo dieną, kurios metu kviečia pasikalbėti ir pagalvoti apie svarbiausius dalykus, lemiančius eismo saugumą.

Kol negaliojo karantinas, kiekvienais metais šią dieną ne tik policija, bet ir Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybės ir visuomeninės organizacijos rengdavo gausybę renginių, kurių metu supažindindavo su saugaus eismo technologijomis, primindavo saugaus eismo taisykles, atkreipdavo visuomenės dėmesį į dažniausius pavojus ir autoįvykių priežastis.

Tačiau karantinas nėra kliūtis šiais metais padiskutuoti apie tai, kaip gerėja mūsų vairavimo kultūra ir ką reikėtų daryti, kad keliuose nežūtų nė vienas žmogus. Juk būtent toks ir yra Vizijos Nulis pagrindinis siekis iki 2050 m.

Specialioje laidoje apie tai kalbėjomės su Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriumi Aivaru Vilkeliu, motociklininku ir dviratininku, Dakaro ralio dalyviu Arūnu Gelažninku, dviratininku, keliautoju ir Lietuvos ralio čempionu Vytautu Švedu.

Aivaras Vilkelis, žvelgdamas į žuvusių keliuose statistiką, pastebėjo, kad avarijų aukų sumažėjo maždaug šešis kartus. Šie optimistiškai nuteikiantys skaičiai rodo, kad Lietuva eina teisinga kryptimi. Tačiau negalima nepastebėti įsisenėjusių probemų: vairuotojai vairuodami naudojasi išmaniaisiais telefonais, o greičio viršijimas išlieka viena svarbiausių avarijų priežasčių.

Pašnekovai atkreipė dėmesį ir į Riešės gimnazijos (šalia Vilniaus) greičio matuoklio atvejį. Net žiniasklaidai pranešus apie tūkstančius užfiskuotų greičio viršijimo atvejų, pažeidimai nesiliovė, tad prevencijos srityje dar yra kur tobulėti.

„Gerėja Lietuvos žmonių požiūris į eismo kultūrą ir daugėja tolerancijos kitiems eismo dalyviams. Iš dalies taip vyksta dėl to, kad vis daugiau Lietuvos vairuotojų išvyksta į Vakarų Europą ir pasimoko gerosios praktikos“, – džiaugėsi Arūnas Gelažninkas.

Vytautas Švedas pastebėjo, kad eismo dalyviai atsargesni ir pakantesni kitoms eismo dalyvių grupėms iš dalies tampa dėl to, kad vis daugiau vairuotojų išbando dviračius ar pradeda bėgioti. Nes tokiu būdu gali pažvelgti į eismą iš dviratininko ar pėsčiojo pozicijų. Tačiau dviračiu visą Lietuvą apvažiavęs Lietuvos ralio čempionas pastebi, kad kartais pačių didžiausių transporto priemonių vairuotojams dar trūksta supratimo, jog oro banga gali pėsčiajam ar dviratininkui gali sukelti pavojų.

Kviečiame žiūrėti specialią laidą, skirtą Saugaus eismo dienai:

VIDEO: Saugaus eismo dieną – pokalbis apie toleranciją kelyje ir vairavimo kultūrą

Brangink gyvybę. Saugok save ir kitus kelyje


Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius