Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atnaujintas „Ford Mustang“: galingiausias versijas perkanti Europa gavo ir europietišką valdomumą

Prieš kelerius metus pirmąjį Europos rinkai skirtą „Mustang“ pristatęs „Ford“ ir toliau stengiasi, kad kelis dešimtmečius gaminamą modelį europiečiai įsimylėtų taip pat, kaip amerikiečiai. Šįkart gamintojas Nicoje, Prancūzijoje, pristatė kaip reikiant atnaujintą modelį, kuris, įveikus pirmuosius kilometrus, akivaizdžiai labiau tinkamas Europai nei jo pirmtakas.
Atnaujintas „Ford Mustang“
Atnaujinto „Ford Mustang“ bandymai Prancūzijoje, Nicoje / Gamintojo nuotr.

Nicoje, kur sėdame į galiniais ratais varomus, 2,3 l darbinio tūrio turbininius arba 5 l darbinio tūrio atmosferinius variklius turinčius šuoliuojančio mustango logotipais pažymėtus automobilius, visiškas pavasaris.

Specialiai žurnalistams čia atvežta keliasdešimt naujausių „Mustang“. Dalis jų – įprastu kupė kėbulu, dalis – kabrioletai. Penkialitrės versijos papildomai pažymėtos raidėmis GT, tačiau išgirsti, kad po variklio gaubtu daugiau nei dvilitris motoras, galima tiesiog laukiant akimirkos, kai bus paspaustas „Start&Stop“ mygtukas.

Europa nori galingesnių

Prieš kelerius metus teko bandyti pirmąsias versijas, pasiekusias Europą dėl to, kad gamintojas išvydo šio modelio potencialą šiame žemyne. Tuomet buvo juokauta, kad mažesnysis, „EcoBoost“ variklis, montuojamas ir į karštąjį „Ford Focus RS“, bus skirtas būtent Europos pirkėjams, o penkialitris liks amerikiečiams. Visgi panašu, kad realybė „Ford“ gamintojus nustebino.

Nuo 2015-ųjų, kai „Mustang“ oficialiai atkeliavo į Europą, čia parduota 33 tūkst. modelių. Ir didžioji jų dalis – būtent 5 l darbinio tūrio varikliais.

Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“
Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“

Dar daugiau, juokiasi Mike'as Del Zio, „Ford“ dirbantis „Mustang Vehicle Dynamics“ inžinierius, skaičiuojant procentinę išraišką, europiečiai galingiausių „Mustang“ versijų nuperka daugiau nei amerikiečiai.

Tarp funkcijų – ir draugiška kaimynams

Drauge su kolega sėdame į mums skirtą automobilį ir užvedame jį mygtuko paspaudimu. Garsaus urgztelėjimo, būdingo atmosferinį variklį turinčiai galingiausiai „Mustang“ versijai, čia negirdėti – gavome turbininį variklį turinčią versiją. Tiesa, ryškiai mėlynos spalvos, naujos gamoje, pavadintos „Kona Blue“. Ir dar – su nauja automatine pavarų dėže. „Ford“ ryžosi atsisakyti senosios ir į atnaujintus sportinius modelius ėmėsi montuoti net 10 laipsnių automatines.

Automobilis pasikeitęs ne tik iš išorės: nauji žibintai, kitokios radiatoriaus grotelės, angos rūko žibintams, ryškesni automobilio šonai. Interjere taip pat yra naujų sprendimų, kurių vienas – skaitmeninis prietaisų skydelis, besikeičiantis sulig kiekvienu vairavimo režimo pasirinkimu.

Vairavimo režimų, beje, čia taip pat netrūksta. Tiesą sakant, jų tiek daug, kad prieš sėdant bandyti kiekvieno teks pasistudijuoti, ką kuris daro. Pavyzdžiui, vienas režimas leidžia užfiksuoti rato įveikimo laiką, taip pat – pagreitį iki 100 km/val. arba netgi 200 km/val., kitas – įspūdingai startuoti iš vietos, galiniams ratams be perstojo sukantis vietoje ir skleidžiant dūmų kamuolius.

Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“
Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“

Yra ir režimas, padėsiantis nesusipykti su kaimynais. Tiesa, pastarasis diegiamas į galingesnį variklį turinčias versijas, kurių savininkai, kad ir kaip mėgautųsi didelio tūrio motoro skleidžiamu garsu, turėtų galimybę jį nuslopinti tada, kai grįžta į namus vėlai vakare ir nenori prikelti viso mikrorajono.

VIDEO: 2018 Ford Mustang: Be A Good Neighbor | Mustang | Ford

Pavarų skaičius – 10

Daugiausiai klausimų kelia 10 laipsnių pavarų dėžė. Ne vienam gamintojui, padidinusiam pavarų skaičių, toli gražu ne viskas pavyko iškart. Pavyzdžiui, yra tekę Italijos serpantinuose vairuoti „Fiat 500X“ visureigį su 9 laipsnių pavarų dėže ir ši, važiuojant į kalną, kas kartą prarasdavo blaivų protą bei imdavo keisti pavaras iš aukštesnės į žemesnę ir atvirkščiai – tarsi niekaip neapsispręstų, kuri labiau tinkama.

Iš pradžių nepradžiugino ir „Mustang“. Pasirinkus „Normal“ režimą ir pavažiavus sportiškiau paaiškėjo, kad pavaros keičiamos ne taip greitai, kaip reikėtų iš tiesų – akimirką kitą pavarų dėžė uždelsia, pagalvoja, kuri pavara tiktų labiau.

Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“
Dinos Sergijenko nuotr./Atnaujintas „Ford Mustang“

Situacija pasikeičia tada, kai perjungiame vairavimo režimą į sportinį. Šis priverčia pavarų dėžę keisti pavaras kur kas mikliau ir tiksliau. Kolegos iš Latvijos po bandymo dar pridūrė, kad, panašu, jog idealiausias variantas – pavaras keisti naudojant menteles prie vairo. Tiesa, prie šito taip pat teks įprasti, mat, pavyzdžiui, norint įsijungti žemesnę pavarą ir taip sulėtinti variklį, teks perjungti ne vieną, o mažiausiai dvi pavaras žemiau.

Drauge tokia pavarų dėžė reiškia, kad automobilis pritaikytas europietiškoms kelionėms, ypač šalims, kur kartais į darbą ir iš jo važiuoti tenka po porą šimtų ir daugiau kilometrų.

Tiesa, nauja automatinė pavarų dėžė dar nereiškia, kad „Mustang“ nebeturės klasikinės, mechaninės pavarų dėžės. Ši yra – šešių laipsnių. Kaip pasakojo M. Del Zio, inžinieriai žvalgosi ne tik į ateitį, mat dirbdami su tokiu ženklu, kaip „Mustang“, jie privalo nepamiršti šio šaknų ir to, ką toks automobilis simbolizuoja.

Pasitempė po patirto šoko

Yra naujovių, kurių plika akimi nepamatysi, tik perskaitysi įrangos eilutėje.

„Mustang“ karta, išleista 2015-aisiais, nesužibėjo saugumo ekspertų „Euro NCAP“ bandymuose. Tuo pat metu, kai Europos automobilių gamintojai stengiasi iš visų jėgų, kad, pavyzdžiui, gautų tris žvaigždutes, „Ford“ pavyko nusipelnyti vos dviejų.
Panašu, tai buvo nemenkas sukrėtimas gamintojui. Ypač prastai „Mustang“ pasirodė vertinant vaikų automobilyje saugumą, taip pat – įdiegtas aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemas. Tad „Ford“ netruko išleisti pranešimo apie tai, kad automobilio saugumo sistemas papildys ir atnaujins išleisdama atnaujintą versiją.

Oficialių atnaujinto modelio saugumo testų dar nėra, tačiau „Ford“ pasirūpino, kad „Mustang“ turėtų apie susidūrimą su priekyje esančią kliūtimi perspėjimo sistemą, taip pat – pėsčiųjų aptikimo bei autonominio avarinio stabdymo sistemas. Galiausiai, naujas modelis turi važiavimo juostoje pagalbos sistemą. Išspręstos ir kelios kitos problemos, išryškėjusios per „Euro NCAP“ bandymus, tad, manoma, kad naujasis modelis testuose pelnys bent jau tris žvaigždutes.

Kas amerikietį pavertė europiečiu

Praėjusios kartos „Mustang“ buvo mėgiamas dėl brutalumo, tačiau peikiamas dėl to, kad kiekviename posūkyje įvairių emocijų sukeldavo ne tik galiniai varantieji ratai, bet ir važiuoklė, horizontalių bei vertikalių apkrovų neatlaikantis ir nuolat linguojantis, kėbulas. Europoje debiutavęs modelis vis dar buvo perdėm amerikietiškas, skirtas tiesiems lyg styga Amerikos keliams.

Kritiką „Ford“ įvertino. Atnaujintas „Mustang“ siūlomas su ypatinga „MagneRide“ važiuokle, užtikrinančią ir važiuoklės standumą bei stabilumą, ir, drauge, besistengiančią visose įmanomose situacijose sumažinti kėbulo lingavimą bei išlaikyti jį tiesų. Tokia važiuoklė rinkoje ne naujiena. Pavyzdžiui, ta pati kompanija montuoja analogišką technologiją į „Audi TT“, „Audi S3“, „Audi R8“, taip pat ir į „Ferrari 458 Italia“ ir kt. Matyt, tiek ir tetrūko, kad amerikietiškas modelis įgautų nemažai europietiškiems automobiliams būdingų savybių.

Visgi geriausiai tokios važiuoklės įtaka juntama skriejant siaurais Prancūzijos Alpių keliukais, taip pat riedant nedidelių miestų gatvelėmis. Jei ankstesnės kartos modelis kas kartą bandydavo vairuotojo kantrybę ir jėgas posūkiuose slysdamas (arba visomis išgalėmis stengdamasis nuslysti), atnaujintas „Mustang“ ant kelio – lyg priklijuotas, paklusniai sukantis ten, kur nori vairuotojas. Maloniai salone leidžia jaustis ir standi važiuoklė: ši užtektinai tvirta, kad automobilis nesisuptų, drauge, užtektinai sugerianti daugumą kelio nelygumų ir komfortiška.

Šaukštas deguto

Automobilių žurnalistui visuomet sudėtinga pripažinti faktą, kad bandomas modelis yra geras tiek, kad kritikuotinų vietų rasti sunku. Panašiai yra ir su atnaujintu „Mustang“ – ankstesnės kartos modeliui surasti karčių žodžių buvo lengviau nei naujajam.

Tačiau dalykų, kurie taisytini, yra ir šiame modelyje. Pavyzdžiui, „Mustang“ turi naujausią „Ford“ diegiamą informacijos ir pramogų sistemą „Sync 3“, tačiau navigacijos sistema čia – šlubčiojanti viena koja ir vis klaidinanti. Tą su kolega, pripratę, kad dauguma navigacijos sistemų perprantamos intuityviai ir leidžiančios neblogai orientuotis, patyrėme ne kartą.

„Sukite dabar“, – girdime iš garsiakalbių, o posūkis ką tik pravažiuotas, arba išgirdę nurodymą, kuriame išvažiavime žiedinėje sankryžoje išsukti, kone abu sukišame galvas į ekraną bandydami suprasti, ar nusukome čia.

Lygiai tokia pati situacija kelių išsišakojimuose ir visur kitur, kur reikia atlikti kažkokį manevrą. Kartą išgirdę nurodymą anglų kalba „Make a „U“ turn“, kuris šiaip jau sakomas tuomet, kai nuvažiavai neteisingu keliu ir privalai apsisukti, net susižvalgėme. Paaiškėjo, kad priešais tiesiog laukia tokios formos posūkis. Reikia viltis, kad „Ford“ į kritiką įsiklausys ir navigacijos sistemą pagerins.

Gamintojo nuotr./Atnaujinto „Ford Mustang“ bandymai Nicoje, Prancūzijoje
Gamintojo nuotr./Atnaujinto „Ford Mustang“ bandymai Nicoje, Prancūzijoje

Kritikuotina ir galinė sėdynė, nepakitusi nuo ankstesnio modelio laikų. Problema, tiesa, ne tiek su sėdyne, kiek su erdve gale. Pavyzdžiui, jei sėdintys priekyje įsipatogina, sėdintiems gale nebelieka vietos kojoms. Žemėjanti stogo linija dar apriboja ir norinčių sėdėti ant galinės „Mustang“ sėdynės ūgį.

Atrodytų, automobilio galinė sėdynė turėtų idealiai tikti vaikams vežti, tačiau į galą įlipti sudėtinga, o įgrūsti vaikiškas kėdutes būtų dar kebliau. Tad kaip ir anksčiau, „Mustang“ yra pirmiausia automobilis dviem.

Pabrango, tačiau nežymiai

Oficialiai Lietuvoje „Mustang“ kainos dar nėra skelbiamos, tačiau bandymus Nicoje, Prancūzijoje surengę ženklo atstovai pasiūlė orientuotis žvalgantis į kainas Vokietijoje.

Tad 2,3 l darbinio tūrio benzininį 290 AG variklį ir mechaninę pavarų dėžę turintis „Mustang“ kainuoja 39 tūkst. eurų. Tai maždaug pora tūkstančių brangiau nei prieš porą metų kainavo toks pats modelis. GT versija su 5 l darbinio tūrio 450 AG varikliu (iki 100 km/val. per 4,3 sek.) ir mechanine pavarų dėže pabrango mažiau – dabar tokio modelio kaina prasideda nuo 46 tūkst. eurų.

Jei, pavyzdžiui, norėsis automatinės pavarų dėžės, už ją teks papildomai sumokėti 2,5 tūkst. eurų. Visų bandžiusių išgirta „MagneRide“ važiuoklė kainuos dar apie 2 tūkst. eurų. Patogios „Recaro“ sportinės sėdynės kainuos 1,6-1,8 tūkst. eurų.

Tad su visais priedais „Mustang“ kaina perkops 50 tūkst. eurų. Visgi tiesa ta, kad atrasti konkurentų Europos rinkoje šiuo metu sudėtinga. Jei JAV „Ford“ dėl pirkėjų kaunasi su „Chevrolet“ ir „Dodge“ gamintojais, Europoje tiek pat galios turinčios sportiškos alternatyvos kone dukart brangesnės. Pavyzdžiui, „Ford“ gana drąsiai savo modelį lygina su „Porsche Carrera 911“ ir tikina, kad abu automobiliai savybėmis panašūs, o kaina skiriasi dukart.

Galbūt kainodaroje ir slypi atsakymas, kodėl Europa, griežtai vertinanti taršą ir privertusi visus savo gamintojus apsiginkluoti turbinomis, su tokiu įkarštu perka atmosferinius variklius turinčius „Mustang“.

Techniniai duomenys

2,3 l darbinio tūrio turbobenzininį variklį turintis „Mustang“

  • Galia (kW/AG) 213/290
  • Sukimo momentas (Nm) 440
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 9-9,5*
  • Maksimalus greitis (km/val.) 233
  • Pagreitėjimas iki 100 km/val. (sek) 5,5-6*

*priklausomai nuo kėbulo tipo ir pavarų dėžės

5 l darbinio tūrio atmosferinį variklį turintis „Mustang“

  • Galia (kW/AG) 331/450
  • Sukimo momentas (Nm) 529
  • Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 12,1-12,8*
  • Maksimalus greitis (km/val.) 249
  • Pagreitėjimas iki 100 km/val. (sek) 4,3-4,8*

*priklausomai nuo kėbulo tipo ir pavarų dėžės

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius