-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis „Nissan Juke“ mažylis subrendo: sustambėjęs, protingesnis ir piktesnis

Ką tik pulkas žurnalistų iš įvairių Europos šalių Barselonoje gavo progą išbandyti atnaujintą „Nissan Juke“. Smulkias technines šio automobilio detales gamintojas atskleidė jau anksčiau, todėl dabar užsiminsime apie tai, kas užkliuvo jau vairuojant šį daugeliui įperkamą krosoverį, kurio pirmtakas jau auksinėmis raidėmis įrašytas „Nissan“ istorijoje.
Naujasis „Nissan Juke“
Naujasis „Nissan Juke“ / Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr.

Verta paminėti, kad „Nissan“ gyvenime „Juke“ yra tikra legenda. Anuomet tai buvo drąsus dizaino sprendimas, balansuojantis ant nesusipratimo ribos. Visa paletė tarpusavyje maišytų spalvų. Bet faktas kaip blynas – pavyko. Senųjų šio modelio automobilių per dešimtmetį parduota beveik milijonas. Su atsargiomis prognozėmis tikimasi panašios sėkmės.

Naujojo „Juke“ įkūrėjai išdrįso pirmą kartą iš esmės pakeisti ir šiai dienai dar gana keistą automobilio veidą. Priekyje išsaugotos apvalios lempos, tačiau virš jų esančios pasidarė kiek piktesnės ir sąlyginai tradiciškesnės.

Reikia pripažinti, kad dabar „Juke“ yra sunku atpažinti iš atskirų jo detalių, tačiau bendras vaizdas, siluetas, išliko labai panašus. Visas kėbulas šiek tiek tūptelėjo ir išsiplėtė. Jei anksčiau dar buvo abejonių, jog tai tikras krosoveris – nedidelis miesto visureigis – tai dabar tokių minčių jau tikrai nekyla.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“

19 colių ratlankiai ir pritaikytos platesnės padangos sukelia ir prabangos pojūtį. Šį gražuolį galima įsigyti, jei kišenėje turite apie 17 tūkst. eurų su trupučiu. Pridėję dar keletą tūkstančių, gausite nemažai intriguojančių dizaino detalių, bet variklis išliks tas pats.

Nedidelė kaina – tai tikrai stabilus požymis, nes „Juke“ ir anksčiau buvo planuojamas kaip kokybiškas, bet daugeliui įperkamas automobilis.

Nekalbėsime apie šiuolaikiniame automobilyje savaime suprantamus dalykus. Pavyzdžiui, užvedimą be raktelio, kuris ramiai tūno kišenėje. Taip pat apie elektronines saugumo priemonės, kuomet vairas suvirpa, jei užvažiuoji ant kelio ženklinimo linijos, kai automobilis pats seka kelio linijas ar atpažįsta dviratininką. Beje, aplink Barseloną tai tikrai rimta problema. Su šiais dalykais naujajam „Juke“ – viskas yra tvarkoje.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“

Gal kiek įdomiau, tačiau jau taip pat tendencinga automobilių pasaulyje, kad gana tvirtą ir ne patį lengviausią aparatą varo mažo darbinio tūrio variklis.

„Juke“ truputį stebina – netrūksta nei galios, nei greičio. Dabar gamintojai jau moka išgauti pakankamai stiprų sukimo momentą ir su tokiais parametrais.

Kas po dangčiu? Efektyvus ir ypač greitai reaguojantis DIG-T 117 AG variklis. Kompaktiškas ir lengvas 1,0 l darbinio tūrio trijų cilindrų agregatas su turbokompresoriumi. Variklio sukimo momentas – 180 Nm (su „Over Torque“ funkcija – 200 Nm).

Kas nustebino? Visiškai apgalvotas dizainas. Ženklas „N-Design“ reiškia, kad „Juke“ stogas greičiausiai bus kitokios spalvos nei kėbulas, o salone visur derės oda su alkantaros audiniu. Tai mažų mažiausiai solidu, tačiau taip pat ir patogu, malonu, kokybiška.

Vargu ar verta rinktis šį automobilį „pliką“ – be dizaino ar kitų smagumų, kuriuos siūlo gamintojas. Juk tai ir yra „Juke“ žavesio esmė.

Dar vienas dalykas dėl kurio tikrai kai kurie gali pamesti galvą ir įsimylėti ši automobilį. Tai „Bose“ garso aparatūra. Garsiakalbiai įmontuoti net į galvos atlošus. Teks pasirūpinti kokybiškais įrašais, nes kitaip šis gėris neteks prasmės.

Pirmasis išbandomas modelis – su automatine greičių dėže. Velniškai patogus derinys – nedidelis ekonomiškas krosoveris, kuriame nereikia mėtyti pavarų. Čia – jokių priekaištų. Ypač geras jausmas vingiuoti Ispanijos kalnų serpantinais.

Reikia atsakingai pasirinkti, kokį važiavimo režimą renkamės – ekonominį, standartinį ar sportinį. Ekonominis ne visada patogus, jei kelias nėra tiesus.

Standartinis tokiame automobilyje tikrai atrodo optimalus ir tinkamas įvairiose situacijose. Sportinis? Na, tiesiog tikrai smalsu išbandyti ir įdomu, iš kur tas litras paima tiek galios.

Kiek sudėtingiau, jei pasirenki mechaninę dėžę. Tuomet tikrai pajunti, jog ekonominiu režimu yra sudėtinga lenkti. Tenka daugiau stabdyti. Sportiniam režimui perprasti su čia greičių dėže taip pat reikės daugiau įgūdžių.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Naujasis „Nissan Juke“

„Nissan Nordic Europe“ atstovas Baltijos šalyse Henris Daumas, paklaustas, kame buvo ankstesnio „Juke“ sėkmė, neabejodamas atsakė, jog žmonės troško nedidelio krosoverio, tačiau daugelis negalėjo įpirkti. O šis pasižymėjo šiai klasei nebūdinga maža kaina.

Iš tiesų, kodėl žmonės turėtų pirkti automobilį, kuris jiems nepatinka?

Patys „Juke“ savininkai kaip didžiausią privalumą dažnai įvardija ne kainą. Jie sako, kad tiesiog velnioniškai patiko dizainas. Tiesiog kažkas ėmė ir užbūrė - nėra tikslaus logiško atsakymo. PAnašu, kad gamintojo drąsa šįkart tikrai pasiteisino. „Iš tiesų, kodėl žmonės turėtų pirkti automobilį, kuris jiems nepatinka“, – šypteli H.Daumas, pridurdamas, jog naujasis "mažylis" gali sėkmę ir pakartoti.

Senasis buvo kritikuojamas dėl mažos bagažinės. Dabar ji penktadaliu didesnė. Taip pat kai kurie pyko, jog mažai vietos sėdintiems gale. Dabar jos – daugiau. Kad nebūtų per mažai, gamintojai automobilyje įrengė „WiFi“ galimybę ir „Google Assistant“ programą, kuri leidžia balso komandomis per savo išmanųjį įrenginį valdyti įvairias funkcijas.

Gamintojai pademonstravo, kad galima su „Juke“ susikalbėti ir balsu. Jei po audringo vakarėlio pamiršote, kur palikote automobilį, galite jam paskambinti ir paklausti, ar jam viskas gerai. Nenustebkite, jei atsakymas bus su humoru.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius