-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Renault Alaskan“: darbo bekelėje nebijantis miestietis

Kai planuojame keliones į atokesnes, o žiemą, dažnai ir užpustytas, vietoves, susimąstome ir apie transportą, kuriuo keliausime link savo tikslo. Žiemą automobilis gali užklimpti netgi daugiabučio namo kieme, todėl 15min rubrikos „Gazas“ komanda, besiruošdama į žiemos ralį, pasirūpino aukštą prošvaisą ir gerą pravažumą turinčiu automobiliu – pikapu „Renault Alaskan“.
Pikapas „Renault Alaskan“
Pikapas „Renault Alaskan“ / Renault nuotr.

Prancūzišku „Nissan Navara“ dvyniu „Alaskan“ vadinamas ne be reikalo. Šie prancūziški pikapai gaminami „Nissan“ gamykloje Barselonoje, o be kita ko, vidumi jie nesiskiria. Išorėje skirtumai minimalūs: gamintojo ženkliukas, radiatoriaus grotelės, priekiniai ir rūko žibintai. Gale taip pat yra tik nedideli žibintų skirtumai.

Žvalgantis į šiuos modelius galima rinktis iš trijų 2,3 l dyzelinių variklių: 160 AG su vienu turbokompresoriumi ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, 190 AG su dviem turbokompresoriais ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže bei 190 AG variklį su dviem turbokompresoriais ir 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Būtent pastarąja, galingiausia, automobilio versija su automatine pavarų dėže, pasikliovėme važiuodami į užpustytas pievas.

Lengvas pasivaikščiojimas pusnimis

Žinoma, neriant į pusnis itin svarbi ir važiuoklė, o šis „Renault-Nissan“ aljanso kūrinys turi kuo pasigirti. Bene svarbiausias agregatas šiame automobilyje – kopėčių formos rėminė konstrukcija, kuri jį ne tik sutvirtina, pagerina valdymą, bet ir padidina jo velkamąją galią iki 3,5 tonos.

Gamintojas taip pat pasirūpino, kad galėtumėte pasirinkti, automobilį varys visi ar tik galiniai ratai. Mat kasdieniam naudojimui mieste, rekomenduojama naudoti tik galinius varančiuosius ratus, o esant sudėtingesnėms sąlygoms, pasirinkti visų varančiųjų ratų funkciją. Tiesa, esant itin sunkioms sąlygoms, kai įklimpus tenka vaduotis, galima įjungti palėtintą pavarą bei blokiruotę.

Turėdami tokį automobilį į žiemos ralį važiavome ne tik nesibaimindami, kad patys neužklimpsime, bet ir žinodami, kad bėdoje galėsime padėti kitiems.

Tad, kaip šis „Alaskan“ važiuoja per sniegą? Ramiai. It ramaus pasivaikščiojimo metu šis pikapas pusnis įveikė be didelio vargo. Net ir tuomet, kai teko sustoti įkalnėje, vos vėl pajudėjus nekilo jokių abejonių, kad kalniuko viršūnę pasieksime be didesnio vargo ir be palėtintos pavaros.

Važiuojant asfaltuotu keliu, jaučiasi, kad valdymas kiek kitoks, nes automobilio galas gana lengvas, todėl staigiau sukant posūkį slidžiu keliu, automobilio galas pradeda slysti. Visgi važiuojant ramiai, automobilis ant kelio laikosi stabiliai.

Darbui pasiruošęs tiek mieste, tiek miške

Gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos nėra didelės: 8,7 l/100 km mieste, 5,9 l/100 km užmiestyje, 6,9 l/100 km mišriame kelyje. Žinoma, kai tenka kopti per pusnis, šie skaičiai padidėja, todėl nors važiuojant užmiestyje galėjome džiaugtis 7,6 l vidutinėmis degalų sąnaudomis, pradėję keliones per užpustytas pievas jas padidinome iki 14,4 l/100 km. Pasibaigus žiemos raliui vidutinės sąnaudos buvo 11,6 l/100 km.

Nors šis automobilis pritaikytas pievoms, miškams ir kalnams, gamintojas pasirūpino, kad ir mieste vairavimas būtų malonus, o vairuotojo ir keleivių saugumas užtikrintas. Šiame modelyje komplektuojamos stabdžių antiblokavimo (ABS) ir elektroninės stabdymo jėgos paskirstymo (EBD) sistemos. Taip pat „Alaskan“ aprūpintas sukibimo kontrolės (TCS), elektroninės stabilumo kontrolės (ESP) ir avarinio stabdymo pagalbos (EBA) sistemomis.

Pagrindiniai „Alaskan“ konkurentai rinkoje – „Toyota Hilux“, „Mitsubishi L200“ bei „Ford Ranger“. Gana įdomu, kad „Alaskan“ už visus konkurentus yra platesnis, o už patį prancūzą ilgesnis „Ford Ranger“ bei „Toyota Hilux“, tačiau pastarasis tik 5 mm. Bendras automobilio ilgis 5225 mm, aukštis 1810 mm, o plotis su atlenktais veidrodėliais – 2085 mm.

Visų šių modelių bazinės kainos, gana panašios, kiek pigesnis „Ford“ pikapas. „Renault Alaskan“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 30 750 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius