-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lėtosios mados atstovas Seržas Gandžumianas: nesusimąstome, kaip pagamintas pigus „megztinukas“

Penktadienį pirmą kartą Baltijos šalyse organizuojama Tvarios mados savaitė – „Sustainable Fashion Week“ Vilnius, kurios metu jaunieji ateities dizaineriai pristatys tvarios mados kūrinius ant inovatyvaus saulės modulių podiumo, sumontuoto ant Vilniaus rotušės laiptų.
Seržas Gandžumianas
Seržas Gandžumianas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

15min kalbina „Sustainable Fashion Week“ Vilnius iniciatorių ir kūrybos vadovą, mados dizainerį Seržą Gandžumianą.

– Seržai, kodėl tvari mada, papasakokite, kas tai?

– Tvari mada prasideda nuo atsakingos kūrybos, tvarios gamybos ir baigiasi atsakingu, kartoju, atsakingu, vartojimu. Aš, kaip lėtosios mados atstovas, tvaria kūryba užsiimu nuo pat savo karjeros pradžios. Labai džiaugiuosi, kad mano kūriniai yra perduodami netgi iš kartos į kartą.

Štai neseniai klientė pasidžiaugė, kad jos dukra savo išleistuvėms pasirinko mano jai pačiai prieš daugelį metų kurtus šilkinius marškinius. Tuomet supranti, kaip miela, kad tavo kūrinys gyvena tokį ilgą gyvenimą ir džiugina ne vieną gerbėją.

– Kaip nusprendėte organizuoti šią mados savaitę, Lietuvoje, atrodo, mados renginių netrūksta?

– Dėmesio tvariai madai visgi dar per mažai. Industrijoje tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje dominuoja greita mada. Tačiau tendencijos aiškios – kūrėjai atsižvelgia į tvarumą, aplinkos išsaugojimą, korektiškas darbo sąlygas. Kalbame juk apie mūsų ateitį, kaip mes, kaip kūrėjai, prie jos prisidėsime, kaip gyvens ir „kuo kvėpuos“ mūsų vaikai, kokia filosofija vadovausis.

Dažnas nesusimąsto, kokiomis sąlygomis buvo pagamintas pigiai ir lengvai prieinamas „megztinukas“.

Todėl ir organizuojame tvarios mados savaitę, siekdami ne tik pristatyti ateities talentus, bet ir skatinti vartotojų sąmoningumą, didinti atsakingumą, kviečiame galvoti apie mūsų ateitį ir mus supančią aplinką.

– Bet ar vartotojai yra pasiruošę tvarumui, juk dauguma yra pripratę dažnai apsipirkti greitosios mados parduotuvėse, greitai vartoti ir keisti drabužius?

– Dauguma vartotojų – deja, dar ne. Tvarumas dažnai tėra tik madingas žodis ar grotažymė socialiniuose tinkluose.

Dažnas nesusimąsto, kokiomis sąlygomis buvo pagamintas pigiai ir lengvai prieinamas „megztinukas“, kol jis tampa tuo megztuku. Juk už to slypi ir aplinkai kenksmingų medžiagų naudojimas, ir neretai žmonių ir netgi vaikų darbo jėgos išnaudojimas.

– Kas turi tą virsmą inicijuoti?

– Visų pirma, mes – patys kūrėjai. Kitaip nieko nebus. Kaip bebūtų, šiandienos kūrėjai diktuoja, ką turės rytdienos vartotojas.

– Organizuojate renginį tuomet, kai verslai ir žmonės paveikti pandemijos, ar nesunku tokiu metu startuoti su visiškai nauju projektu?

– Taip, tikrai nelengva, netgi altruistiška, parama – minimali, bet nieko nėra neįmanoma, ypač jei idėja tvari. O apie tvarumą šiai dienai, nepaisant neįprastos situacijos, yra galvojančiųjų. Mes visus savo partnerius atrinkome labai atsakingai, atsižvelgiant į vertybinį suderinamumą: siūlančius gamtą tausojančius sprendimus ar iš gamtos kuriamus ekologiškus produktus; tuos, kam rūpi.

– Bet tai ne vienintelis jūsų projektas, susisijęs su tvarumu ir inovacijomis, kurį šiuo metu įgyvendinate?

– Taip, šiuo metu kartu su Tekstilės institutu ir partneriais dirbame prie naujo bioskaidaus ir lengvai perdirbamo audinio bei kolekcijos iš jo sukūrimu. Tekstilės perdirbimas – vienas iš didžiausių šių dienų iššūkių, sunkiai vykstantis dėl daugybės priežasčių.

Viena jų – komplikuotas sudėtinių medžiagų atskyrimas, todėl ir kuriame audinį, kuris išliks natūralus, neprarasdamas tam tikrų medžiagos funkcinių savybių ir bus lengvai kompostuojamas ar perdirbamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius