Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Viešbučių restoranai kenčia dėl sustojusio turizmo: mažino darbuotojų skaičių ir kainas

Pasibaigus karantinui ir darbą atnaujinus viešbučiams, juose veikiantiems restoranams tenka dvigubas rūpestis – kaip išgyventi, viešbučių užimtumui siekiant vos 15 proc., o vietos gyventojams nedrįstant užsukti dėl šių restoranų, kaip prabangių, išskirtinių progų, aprangos reikalaujančių vietų, įvaizdžio. Suprasdami situacijos sudėtingumą, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos duomenimis, šiuo metu dar neveikia apie 30 proc. viešbučiuose įsikūrusių restoranų, o atsidariusiųjų apyvartos krito 80-90 proc.
Vėlyvieji pusryčiai restorane „Time“
Pusryčiai restorane / Jurgos Mižutavičiūtės nuotr.

„Po karantino durų iki šiol taip ir neatvėrė apie trečdalis verslo viešbučių, o tai reiškia – ir juose esančių restoranų. Iš atsidariusiųjų, ypatingai didžiuosiuose miestuose, nemažai patalpas nuomojančių restoranų valdytojų išeina, nes nėra pakankamo turistų skaičiaus ir iki kito sezono jų nebus“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentė Evalda Šiškauskienė. Pasak jos, viešbučių restoranų užimtumas šiuo metu nesiekia nei 15 proc.:„Viešbučiai, kurie atsidarė, patys tiekia maitinimo paslaugas, iš prastovų pasikvietę vieną virėją ir vieną padavėją. Kiti svečiams siūlo tik pusryčius.“

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Evaldas Šiškauskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Evaldas Šiškauskienė

E.Šiškauskienės žodžius patvirtina Jevgenijus Volkovas, viešbučio „Courtyard Vilnius City Center“ vyriausiasis šefas, kurio vadovaujamo restorano lankytojų srautas sumažėjo 70-80 proc.

„Didžiausią mūsų klientų dalį sudarė svečiai iš užsienio. Nelikus šių verslo ir laisvalaikio svečių, atitinkamai sumažėjo ir pusryčių, ir tarptautinėms konferencijoms siūlomų maitinimo paslaugų poreikis. Sumenkus lankytojų srautui, teko mažinti darbuotojų skaičių, peržiūrėti gaunamos produkcijos kainas, vesti derybas su tiekėjais, tuo pačiu siekiant išlaikyti kokybę“, – sakė jis.

Peržiūri pardavimų strategijas ir kainodarą

Daugiausia pastangų šiuo metu iš šefo ir jo komandos atima esamos situacijos analizė, įvertinimas ir sprendimų priėmimas.

„Kaip išlaikyti kokybę ir gerą aptarnavimą su esamu personalu, kaip pritraukti vietinį svečią – kokius lūkesčius jis turi šiandien ir kokios jo galimybės. Viešbučių restoranams apskritai yra sunkiau pritraukti vietinį svečią, nes visuomenėje vyrauja nuomonė, kad viešbučiuose įsikūrę restoranai yra brangesni ir visa aplinka kelia tam tikrų lūkesčių“, – sakė J.Volkovas.

Siekdamas pritraukti vietos lankytojų, jo vadovaujamas restoranas nusprendė imtis visai kitokios koncepcijos: išplėtė lauko terasą ir jaukioje jos aplinkoje svečiams siūlo lauko grilio meniu, kurio patiekalų paruošimo būdas ir kainos neįpareigoja svečių.

Didžiausi svečių srauto pokyčiai jaučiami dėl sumažėjusio konferencijų organizavimo bei turistinių grupių iš užsienio nebuvimo.

Ant grilio keptus patiekalus restorano kiemelyje savaitgaliais miesto bei viešbučio svečiams išbandyti siūlo ir pernai liepą duris atvėręs „Hilton Garden Inn Vilnius City Center“.

„Didžiausi svečių srauto pokyčiai jaučiami dėl sumažėjusio konferencijų organizavimo bei turistinių grupių iš užsienio nebuvimo. Praėjusiais metais nuo pirmų viešbučio atidarymo dienų vasaros laikotarpis buvo labai intensyvus, kupinas turistų iš Europos šalių. Šiuo metu dėl keliavimo apribojimų šis srautas yra daug mažesnis“, – sako Mantvydas Indilas, viešbučio maisto ir gėrimų padalinio vadovas.

Šarūnės Janušonytės/15min nuotr./Turistai Vilniaus senamiestyje
Šarūnės Janušonytės/15min nuotr./Turistai Vilniaus senamiestyje

Pasak jo, didžioji lankytojų dalis yra Lietuvos piliečiai, pavieniai keliautojai ir šeimos bei svečiai iš kaimyninių šalių. „Esame priklausomi nuo atvykstančių turistų, apribojimų švelninimo Lietuvoje ir tikslinėse rinkose, todėl teko peržiūrėti pardavimų strategijas bei kainodarą, labiau ją orientuoti į vietinę rinką“, – sako M.Indilas.

Antroji viruso banga – blogiausias scenarijus

Siekdama padėti pritraukti vietos svečius į restoranus, Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija kartu su partnere – prieskonių gamintoja „Santa Maria“ inicijavo kampaniją. Jai skirtuose vaizdo siužetuose filmavosi vieni garsiausių šalies šefų, kurie kviečia svečius sugrįžti restoranus bei žada pasirūpinti, kad čia jie jaustųsi saugūs.

VIDEO: Niekas be jūsų! – pripažįsta geriausi šefai ir kviečia į restoranus

Saugumo užtikrinimas – vienas didžiausių ir „Hilton Garden Inn Vilnius City Center“ rūpesčių.

„Atvėrus duris po karantino, vienu pagrindiniu prioritetu tapo nauji saugumo reikalavimai, todėl itin didelį dėmesį skiriame atnaujintiems mūsų viešbučių tinklo saugumo programos standartams, siekiant užtikrinti svečių ir darbuotojų saugumą“, – sako M.Indilas.

Jei šalyje kils antra pandemijos banga ir viešbučiai vėl neteks svečių, bus blogiausias scenarijus.

Pasak jo bei LVRA prezidentės E.Šiškauskienės, dabar neabejotinai didžiausią nerimą kelia galimas antros koronaviruso bangos proveržis, kuris vėl pristabdytų atsigaunantį viešbučių ir restoranų sektorių bei turizmą. „Jei šalyje kils antra pandemijos banga ir viešbučiai vėl neteks svečių, bus blogiausias scenarijus. Viešbučiams išsilaikyti bus praktiškai neįmanoma ir tuo atveju, jei skrydžiai nebus pakankamai atnaujinti ir restoranų neužpildys svečiai iš užsienio. Restoranai, kurie buvo sudarę nuomos sutartis su viešbučiais, be jokios abejonės, jas nutraukinės ir viešbučiams teks savo jėgomis organizuoti maitinimą pagal svečių skaičių ir poreikius“, – sako E.Šiškauskienė.

Žvelgdama į ateitį, ji pabrėžia, kad viešbučių verslui reikės persitvarkyti: kitaip organizuoti ir svečių priėmimą, ir maitinimą, užtikrinant būtinus atstumus, maisto pateikimą pakuotėse į kambarius ir imtis visų kitų priemonių saugumui užtikrinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius