-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokį maksimalų greitį pasiekia didžiausi krovininiai laivai?

80 procentų pasaulio prekių ir žaliavų keliauja laivais. Laivais kartais keliauja ir žmonės – daug kas svajoja leistis į kruizą aplink pasaulį. Laivas mums yra labai svarbi, bet kartu ir labai lėta transporto priemonė.
Konteinerinis laivas „MSC Francesca“
Konteinerinis laivas „MSC Francesca“ / Riko van Marle/marinetraffic.com nuotr.

Praėjusio amžiaus pirmoje pusėje, kai aviacija šuoliais judėjo pirmyn, daug kas įsivaizdavo, kad su laiku lėktuvai pakeis laivus. Šiandien krovininių lėktuvų danguje yra labai daug, tačiau laivams jie prilygsta ne visose srityse. Štai „Boeing 777F“, krovininė 777 versija, gali gabenti 102 tonas krovinio. „747-200F“ yra šiek tiek didesnis ir turi keturis variklius, tačiau talpina tik 110 tonų. Tuo tarpu „Neopanamax“ kategorijos (kuri nėra didžiausia) konteinerinis laivas gali gabenti 10-14,5 tūkstančius jūrinių konteinerių, kiekvienas iš kurių sveria apie 30 tonų.

Taigi, konteineriniai laivai yra labai ekonomiški. Nors jie kasdien sudegina tūkstančius tonų kuro, jie vienu metu gabena šimtus tūkstančių tonų įvairių prekių ir žaliavų. Būtent dėl to įvairios internetinės parduotuvės jums siūlo nemokamą pristatymą net kai prekės yra pakankamai pigios – tai iš tikrųjų beveik nieko nekainuoja.

Tačiau, žinoma, didieji laivai yra labai lėti. Aiškiai apibrėžtų greičio standartų nėra, tačiau tam, kad būtų lengviau planuoti maršrutus ir krovinių kelionės laiką, įprastai laikomasi pastovaus greičio. Štai kokiu greičiu keliauja didžiausi pasaulio laivai:

  • Konteineriniai laivai: 16-24 mazgai (29,6-44,4 km/val);
  • Kruiziniai laivai: 20-25 mazgai (37-46 km/val.);
  • Tanklaiviai: 16-17 mazgų (29,6-31,5 km/val.);
  • Bankeriai (birių medžiagų laivai): 13-15 mazgų (24-27,8 km/val.).

Taigi, nelabai greitai, tiesa? Iš tikrųjų, šie laivai gali plaukti ir didesniu greičiu, tačiau tuomet nukentėtų maršruto ekonomika – kuo laivas greičiau plaukia, tuo daugiau degalų sudegina. Būtent dėl to svarstoma riboti didžiųjų vandenynų laivų greitį – tai sumažintų į aplinką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

„Scanpix“/AP nuotr./Tanklaivis „Grace 1“
„Scanpix“/AP nuotr./Tanklaivis „Grace 1“

Beje, šiame straipsnyje paminėjome tik civilinių laivų greitį. Štai „Nimitz“ klasės lėktuvnešiai dydžiu yra panašūs į konteinerinius laivus, tačiau gali pasiekti didesnį nei 30 mazgų (56 km/val.) greitį. Taip yra dėl to, kad reikalavimus jiems nustato ne ekonomika, o siekis laimėti karą. Juolab, kad „Nimitz“ lėktuvnešiams nereikia taupyti degalų, nes jie yra varomi branduolinių reaktorių energija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius