-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiek vairų turėjo „Titanikas“ ir kiek jų turi šiuolaikiniai kruiziniai laivai?

Laivo vairas, vadinamas šturvalu, yra labai gerai žinomas simbolis. Kelių stipinų mediniai vairai yra toks stiprus laivininkystės simbolis, kad juos dažnai ant savo pečių tatuiruojasi jūreiviai ir ant sienų kabina įvairūs jūrų gėrybių restoranai. Bet ar žinojote, kad didieji laivai turi ne po vieną vairą? „Titanikui“ vieno net nebūtų pakakę.
„Titanikas“
„Titanikas“

Žinoma, senieji burlaiviai turėjo po vieną vairą, kuris buvo mechaniškai sujungtas su po vandens linija esančiais vairavimo mechanizmais. Tačiau „Titanikas“ buvo gerokai ilgesnis ir sudėtingesnis už senus medinius laivus. Jo tiltelis buvo taip aukštai, kad mechaninė jungtis su vairavimo mechanizmais net nebuvo galima. Aišku, ir pati vairo plunksna (sukiojama plokštė laivo gale) buvo tokia didelė, kad rankomis ją pasukti būtų buvę gana sunku.

Vietoje to pagrindinis „Titaniko“ šturvalas, kuris buvo įrengtas tiltelyje, valdė hidraulinę sistemą, kuri valdė vairo plunksnos vairus. Skamba kaip labai sudėtinga sistema, tačiau ji leido sukioti šturvalą beveik be jokių pastangų, o ir tvirtų mechaninių jungčių tarp plunksnos ir šturvalo nereikėjo. Kitas vairas buvo įrengtas priešais kapitono tiltelį. Jis turėjo didelį kompasą ir buvo atviresnėje erdvėje.

Buvo numatyta, kad šis vairas bus naudojamas uostuose ir kituose uždaruose vandenyse. Kapitonas galėjo tiesiogiai kalbėtis su vairininku ir, pavyzdžiui, duoti jam komandą sekti kanalą - šis vairas geriausiai tiko vairavimui naudojantis tik vizualia informacija, o ne kompasu. Šio šturvalo mechanizmą buvo galima atjungti nuo laivo vairavimo sistemos - taip buvo apsisaugoma nuo netyčinio pasukimo, kai tuo šturvalu niekas nesinaudojo.

Galiausiai, trečiasis „Titaniko“ šturvalas buvo laivo gale. Tai buvo atsarginis vairas, kuris turėjo būti naudojamas hidraulinės sistemos gedimo atveju. Šis šturvalas buvo tiesiogiai sujungtas su plunksnos vairavimo varikliais. Taigi, „Titanikas“ turėjo net tris šturvalus - tokio dydžio laivui tiek jų ir reikėjo.

Kapitono tiltelis
Kapitono tiltelis

Tačiau šiuolaikiniai kruiziniai laivai yra nepalyginamai didesni už „Titaniką“, tai kiek šturvalų turi jie?

Modernūs laivai didelių šturvalų neturi, nes jų tiesiog nebereikia. Vietoje to jie turi labai mažus vairus, kurie yra mažesni už vairą jūsų automobilyje, arba įvairias svirtis. Didelis kruizinis laivas gali turėti 6-10 tokių šturvalų, tačiau, aišku, įprastai naudojami maždaug du. Likę praverčia plaukiant pro kanalus ar įplaukiant į uostus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius