Į Nidą – laivu. Kaip visa tai atrodo ir kiek kainuoja?

Mes vėl turime realią galimybę nuplaukti į Nidą. Nuplaukti taip, kaip plaukė garsusis Vytauto Kernagio personažas Benas filme „Mažoji išpažintis“, t.y. Kuršių mariomis iš Klaipėdos. Skirtumas tik tas, kad Benas plaukė savo privačia motorine valtimi, o mes – laivu.
 Laivas plaukia į Nidą
Laivas plaukia į Nidą / Vaido Mikaičio nuotr.

Esu didelis laivų gerbėjas, tad žinia, kad galima pasiekti Nidą laivu, man buvo tarsi gimtadienio dovana. Todėl per daug netempęs gumos paskubėjau susiplanuoti savaitgalį prie jūros su plaukimu į Nidą. Ką gali žinoti, gal šis maršrutas sulauks tokio pat likimo, kaip maršrutas Kaunas–Nida, kuris buvo vieną vasarą trumpam grąžintas ir tą pačią vasarą dėl nuostolingumo vėl panaikintas. Gerai, kad ir tuomet nežiopsojau ir spėjau praplaukti.

Visgi šįkart maršruto organizatoriai teigia, kad tai nėra vienkartinis dalykas ir kad laivas šiuo maršrutu kursuos nuolat. Gal kursuos, o gal ir ne, tačiau dėl tikrumo siūlau aklai netikėti pažadais ir išbandyti šią pramogą dar šią vasarą.

Bilietas vienam žmogui į vieną pusę maršrutu Klaipėda–Nida perkant internetu kainuoja 12 eurų. Esant didesnei nei trijų žmonių grupelei bilietas kainuos 11 eurų žmogui. Galima vežtis du vaikus iki septynerių metų nemokamai, o vaikai nuo septynerių iki dešimties metų ir pensininkai gauna 30 proc. nuolaidą. Gyvūnams suteikiama net 50 proc. nuolaida. Perkant bilietą laive viskas pabrangsta vienu euru.

Vaido Mikaičio nuotr./Galiniame denyje laikomi dviračiai
Vaido Mikaičio nuotr./Galiniame denyje laikomi dviračiai

Bet svarbiausias ir labai aktualus dalykas – kad laivas nemokamai plukdo dviračius. Tai yra nuostabu, nes aš neįsivaizduoju poilsio Kuršių nerijoje be dviračio. Ir turbūt ne vien aš, nes plaukiant laive buvo daugybė dviračių, kuriems yra sumontuoti laikikliai galiniame denyje.

Kelionė prasideda Klaipėdos senojoje perkėloje ir baigiasi Nidos uoste. Yra sustojimas Juodkrantėje, tačiau plaukti į Juodkrantę yra kiek skausmingiau finansiškai, nes bilieto kaina yra 10 eurų, t.y. tik dviem eurais mažiau, o ne perpus, kaip galbūt norėtųsi įvertinus atstumą.

Žinoma, iš Klaipėdos į Nidą vykti autobusu yra pigiau ir beprasmiška su tuo ginčytis. Autobuso bilietas kainuoja perpus mažiau nei laivo – 6 eurai į vieną pusę. Ir kelionė trunka trumpiau. Tačiau nepamirškite, kad čia nėra tiesiog kelionė iš taško A į tašką B. Tai kartu ir labai smagi atrakcija su nuostabiais gamtos vaizdais.

Taupant pinigus, galima į vieną pusę plaukti, o atgal grįžti autobusu arba dar geriau – dviračiais. Mano patirtis rodo, kad dviračių takas per visą Kuršių neriją yra puikios kokybės. Žinoma, kiek dviratininkų, tiek nuomonių...

Laivas yra pritaikytas plaukti bet kokiu oru. Keleiviai patogiai sėdi laivo viduje, po stacionariu stogu ir gali vaišintis karštaisiais gėrimais iš automato.

Vaido Mikaičio nuotr./Keleiviai
Vaido Mikaičio nuotr./Keleiviai

Šaltis ir lietus yra visiškai nepavojingi. Smalsuoliai ir fotografai gali eiti į galinį denį ir mėgautis vaizdais atvirame ore.

Kelionė iki Nidos trunka dvi valandas. Didžiausias laivo greitis siekia apie 34 kilometrus per valandą, taigi judama labai smagiai. Tačiau Klaipėdos uosto teritorijoje dėl saugumo reikalavimų plaukiama perpus lėčiau. Vis dėlto kelionė neprailgsta, nes ilsėtis nėra kada, norisi mėgautis vaizdais.

O pasimėgauti yra kuo. Pradėkime nuo to, kad prieš akis atsiveria visas Klaipėdos uostas su jame prisišvartavusiais laivais ir visų laivų karaliumi priešakyje – gražuoliu „Independence“.

Vaido Mikaičio nuotr./„Independence“
Vaido Mikaičio nuotr./„Independence“

Šis Lietuvos pasididžiavimas niekur neplaukia. Tiesa, sykį atplaukė ir prisišvartavo Klaipėdoje ilgam, suteikdamas Lietuvai energetinę nepriklausomybę nuo rusiškų dujų.

Išplaukus iš uosto teritorijos atsiveria Kuršių nerijos panorama. Didžiosios Lietuvos pamarys, plaukiant šiuo maršrutu, lieka pamirštas, nes laivas viso plaukimo metu laikosi arčiau Neringos kranto.

Na, bet visko turėti negali, o ir ginčytis sunku, kad Neringos pakrantė yra tiesiog gražesnė. Akį glosto puikūs Smiltynės, Juodkrantės, už jos esančių Pilkųjų ir visų neįvardytų smėlio kopų vaizdai.

Vaido Mikaičio nuotr./Pilkosios kopos
Vaido Mikaičio nuotr./Pilkosios kopos

Matyti kormoranų peryklų vietos bei užpustyto Karvaičių kaimo vieta ir įlanka. Vėliau praplaukiama pro dar neužpustytus raudonstogius Neringos kaimus – Pervalką ir Preilą.

Iš toli raudonuojantys Nidos stogai taip pat atrodo daug žadančiai. Deja, kaip bebūtų keista, Nida yra turbūt liūdniausias šios kelionės epizodas. Paskutinį kartą Nidoje lankiausi prieš septynerius metus ir, mano požiūriu, ji ne ką tepasikeitė.

Tai labiausiai pastebi būtent atplaukęs į Nidos uostą. Pats uosto terminalo pastatas turbūt nematęs renovacijos nuo sovietmečio ir dabar atrodo labai nekaip. Dar liūdniau atrodo šalia uosto stovintys kažkokių sandėlių griuvėsiai, kurių vietoje žadama pastatyti garsaus vardo viešbutį. Kai pastatys, tada ir džiaugsimės, o kol kas matome tokį vaizdą, kuris liūdina.

Bet ne viskas taip prastai. Nida visada buvo unikalus Lietuvos kampelis, kuriame jautiesi išskirtinai. Šis jausmas niekur nedingęs. Jei seniai buvote Nidoje, pats metas apsilankyti. Ir plaukite į Nidą laivu – atrakcija tikrai nenuvils.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius