Žiegždrių geologiniame pėsčiųjų take teks pamankštinti kojas

Kauno marių apylinkėse netrūksta vaizdingų vietų. Nieko keisto, kad čia įrengta nemažai pažintinių takų. Siūlome susipažinti su Žiegždrių geologiniu pėsčiųjų taku. Nors jis mažiau žinomas nei netoli esantis Kadagių slėnis, apsilankę jame gali patvirtinti – jie abu verti dėmesio. Tiesa, keliaujant į Žiegždrius turėtumėte pasiruošti mankštai – šio tako maršrutas priverčia paprakaituoti.
Atodanga
Atodanga / Asmeninė nuotr.

Daugiau pasakojimų apie pažintinius takus rasite tinklaraštyje.

1,6 km ilgio Žiegždrių geologinis pėsčiųjų takas prasideda Žiegždrių gyvenvietėje, esančioje Kauno rajone, šalia Kauno marių. Kadangi į šį taką važiavome pasivaikščioję po Kadagių slėnį, kelionė truko labai neilgai, nes abu šie takai yra netoli vienas kito.

Navigacinė įranga padėjo mums rasti Žiegždrių gyvenvietę. Tačiau aiškių nuorodų į taką labai pasigedome. Dėl to į jį įsiliejome ne nuo pradžios, o nuo tos vietos, kur augo garsioji Žiegždrių liepa. Tiesiog pamatėme nuorodą link jos ir nusprendėme, kad kelionę galime pradėti čia.

Asmeninė nuotr./Senoji Žiegždrių liepa

Žiegždrių liepa – storiausias medis kairėje Kauno marių pakrantėje. Jos apimtis 4,3 m., aukštis 25 m., amžius per 100 metų.

Dėmesio! Laiptai

Apžiūrėję senąją liepą patraukėme tolyn medine tako dalimi. Iš karto norėčiau įspėti – kadangi Žiegždrių geologinis takas nutiestas skardingame Kauno marių krante, teks ne vieną kartą keliauti tai žemyn, tai aukštyn dažnai gana stačiais laiptais. Reikėtų turėti tai omenyje, nes mažesniems vaikams, vyresnio amžiaus žmonėms kelionė gali būti per sunki. Tikrai sudėtinga šiuo taku būtų keliauti ir su vežimėliais.

Asmeninė nuotr./Lankantis Žiegždrių geologiniame pėsčiųjų take teks įveikti nemažai laiptų

Pakeliui turėjome rasti šaltinėlį, tačiau jis, pasirodo, buvo išdžiuvęs. Tačiau patikėjome, kad jis ten ne sausros metu tikrai būna. Vedęs skardžio viršumi, takas pagaliau pradėjo leistis žemyn arčiau Kauno marių kranto. Ir tada mūsų akims atsivėrė konglomeratų atodanga.

Asmeninė nuotr./Atodanga

Įspūdingoji atodanga

Informaciniame stende perskaitėme, kad, pasirodo, konglomeratų atodanga yra Žiegždrių geologinio tako didžiausia vertybė ir įdomybė, kuri žavi meniškai susisluoksniavusiomis uolienų tekstūromis ir žiojėjančiomis olomis.

Atodangos ilgis – beveik 400 metrų. Įdomiausia dalis – konglomeratų dariniai – atsidengia tik pačiame šlaito viršuje. Konglomeratai yra natūraliai susicementavusio smėlio, žvirgždo, gargždo ir riedulių dariniai. Vietovės, kuriose susidaro konglomeratai, yra užakusių prieledyninių upių slėniai.

Asmeninė nuotr./Meškerės, kurių nereikia laikyti rankose

Neįprastai akmenuota buvo ir Kauno marių pakrantė. Nors takas neturėjo nusileidimo prie pačių marių, radome, kaip nulipti prie pat vandens. Noras iš arčiau pačiupinėti keistuosius akmenis ir šiaip pasidairyti aplinkui padarė savo.

Asmeninė nuotr./Žiegždrių geologinis pėsčiųjų takas

Kur kojas skalauja Kauno marios

Žiegždrių geologinis takas buvo ne tik įdomus, bet ir pilnas gražių vaizdų į Kauno marias. Pažintiniame take, be visų gamtos grožybių, radome ir papildomų atrakcijų – poilsio stotelėse šalia suoliukų – galima sakyti interaktyvius galvosūkius, dėl kurių vaikai kiekvieną kartą sustodavo ir juos sudėliodavo. Linksmai nuteikė ir šmaikštūs informaciniai, įspėjamieji stendai. Tako prižiūrėtojai tikrai turi gerą humoro jausmą.

Asmeninė nuotr./Tako prižiūrėtojų humoro jausmas puikus

Verta žinoti

Dar vienas pastebėjimas – Žiegždrių pažintinis takas nėra kilpinis. Pasiekus jo pabaigą atgal teks grįžti tuo pačiu keliu. Kadangi pats takas gražus, o kopinėjimas laiptais mums, jauniems, – niekų darbas, tai nesudarė sunkumų.

Rekomenduojame aplankyti šį taką, ypač jei norisi bent šiek tiek daugiau susipažinti su lietuviškąją geologija.