-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„BIOK laboratorijos“ vadovė: mokytis turi visi įmonės darbuotojai

Šiandien darbo rinkoje galima jaustis kaip ant bėgimo takelio – darbuotojams prireikia naujų įgūdžių ir kompetencijų, o darbdaviams atsiranda naujų specialybių darbuotojų poreikis. Nors toks rinkos dinamiškumas verslininkams gali kelti galvos skausmą, kai kurie vadovai pripažįsta, kad ketvirtajai pramonės revoliucijai reikia ruoštis iš esmės – nuolat investuoti į visus įmonėje dirbančius specialistus.
BIOK Laboratorijos vadovė Romualda Stragienė
BIOK Laboratorijos vadovė Romualda Stragienė / Partnerio nuotr.

Ketvirtoji pramonės revoliucija reiškia, kad didelė dalis darbų bus automatizuoti ar atliekami pasitelkus technologines inovacijas. Pasaulio ekonomikos forumo duomenimis, 2020 m. pasikeis maždaug trečdalis kompetencijų, kurios šiandien laikomos svarbiausiomis darbinėje rinkoje. Jau artimiausiu metu net 90 proc. darbo vietų reikalaus tam tikrų skaitmeninių įgūdžių.

Prie neišvengiamų pokyčių pripratinti įmonės darbuotojus galima pasirūpinant jų nuolatiniu tobulėjimu. Šį receptą naudoja kosmetikos gamyba užsiimančios „BIOK laboratorijos“ direktorė Romualda Stragienė. Anot pašnekovės, kiekvienam darbuotojui, nepriklausomai nuo pozicijos ir darbo patirties, reikia pasiūlyti kuo platesnį mokymų spektrą, nebijoti skirtingų ir interaktyvių mokymosi būdų ir investuoti į mokymus užsienyje.

Darbuotojų mokymams skiria ypač daug laiko

R. Stragienė pasakoja, kad įmonės darbuotojams reikia pasiūlyti kuo platesnį mokymų spektrą. „Siūlome įvairių formų mokymus – pradedant seminarais, konferencijomis, verslo klubais, baigiant dirbtuvėmis – tokiu būdu integruojami visi įmonėje dirbantys darbuotojai. Kiekvienas darbuotojas pagal savo darbo specifiką gali pasirinkti, kokio tipo mokymuose jis dalyvaus.“

Pašnekovė mini ir netradicinius sprendimus – įmonėje veikiantį „universitetą“. Šioje platformoje kiekvienas gali pasidalinti vertinga patirtimi.

„Kas mėnesį kviečiame supažindinti savo kolegas su iš mokymų pasisemtomis idėjomis, dalinamės patirtimi ir įgytais gebėjimais, mokomės vieni iš kitų – mes tai vadiname „BIOK“ universitetu. Taip pat ir patys organizuojame vidinius mokymus – vertybių, naujų produktų ir strategijų sesijas, kuriose grupėse iki dvidešimties žmonių kelias dienas diskutuojame konkrečia tema. Pasibaigus sesijai darbuotojai išeina su aiškiomis idėjomis ir, svarbiausia, supratę vienas kitą“, – darbuotojų įtraukimo strategiją pateikia R. Stragienė

R. Stragienė pabrėžia, kad mokymai darbuotojams padeda dirbti komandoje – tai yra pagrindinis variklis verslo sėkmei. „Kiekvienais metais skiriame vis daugiau dėmesio darbuotojų mokymams ir tuo pačiu augame kaip verslas. Mūsų kolektyvo tobulėjimas generuoja ir verslo sėkmę“, – džiaugiasi pašnekovė.

Vilioja mokymais užsienyje

„CV-Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė teigia pastebinti, kad mokymosi ir tobulėjimo galimybės darbo skelbimuose akcentuojamos kaip privalumas ir tai leidžia įmonėms stiprinti savo įvaizdį. „Šiandien itin populiaru pabrėžti, kad darbuotojas naujoje pozicijoje augs kaip profesionalas – viena vertus, tai yra motyvacinė priemonė darbo rinkos naujokui, kita vertus, kai kuriose įmonėse tiesiog nėra vertikalios karjeros galimybių, o įgūdžių tobulinimo pasiūlymas gali sudominti didesnį kiekį žmonių“, – pasakoja specialistė.

R. Karavaitienė papildo – darbuotojai itin vertina tarptautines stažuotes. „Jei darbuotojai žino, kad įmonė suteikia progą stažuotis arba dalyvauti mokymuose užsienyje, ypač Vakarų Europoje arba Jungtinėse Amerikos Valstijose, jie vertins šią galimybę kaip svarbų privalumą“, – apibendrina „CV-Online“ marketingo vadovė.

R. Stragienė teigia pastebinti, kad aktyvus įmonės įsitraukimas į tarptautinius projektus padeda išlaikyti verslo konkurencingumą. „Sparčiam eksporto augimui reikalingas globalus mąstymas, todėl siekiame dalį kolektyvo siųsti į užsienyje vykstančius mokymus, komandiruotes, stažuotes ir parodas, jose kalbama apie pasaulines tendencijas, kurios Lietuvoje pasirodo tik po dvejų-trejų metų. Dėl to pagrindinis tokių kelionių tikslas – pirmiems išgirsti rinkos naujienas, įgauti patirties ir įgytas žinias vėliau pritaikyti Lietuvoje. Užsienio prekybai ir bendradarbiavimui svarbi anglų kalba, todėl įmonėje vyksta užsiėmimai, kuriuose darbo metu atskiros darbuotojų grupės mokosi anglų kalbos“, – pasakoja įmonės vadovė.

Ūkio ministerijos administruojama ES investicijų priemonė „Kompetencijų vaučeris“ suteikia įmonėms galimybę gauti finansavimą darbuotojų mokymams tuo metu, kai jų reikia ir ta apimtimi, kurios reikia. Priemone gali pasinaudoti privatūs juridiniai asmenys ir valstybės arba savivaldybės įmonės. Vienai įmonei galima skirti finansavimo suma darbuotojų mokymams yra iki 4500 Eur 12 mėnesių laikotarpiui. Įmonėms finansuojama iki 80 procentų mokymų išlaidų.

Įmonės jau dabar gali kreiptis dėl mokymo paslaugų darbuotojams į mokymo įstaigas, kurios yra įtrauktos į Mokymo teikėjų ir mokymo programų sąrašą. Jį rasite VšĮ „Versli Lietuva“ interneto svetainėje. Neradus reikiamos mokymų programos, galima kreiptis dėl jos įtraukimo į sąrašą.

Daugiau informacijos apie priemonę „Kompetencijų vaučeris“ galima rasti Ūkio ministerijos ir ES investicijų svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius