Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vakarinės keramikos pamokos Alginą atvedė į nuosavą verslą: lietuvės porceliano papuošalai pasiekia ir Japoniją

„Manau, kad gabumas kūrybai vaiko asmenybėje užgimsta tada, kai jis nuo mažų dienų auga meniškoje aplinkoje arba neturi kur padėti savo išgyvenimų. Pirmu atveju tarsi paveldi, antruoju – per saviraišką atsiriboja, o su amžiumi šis polinkis tik tobulinimas“, – įsitikinusi porceliano juvelyrikos namų „FreakyFoxx“ savininkė Algina Midverė (31).
Papuošalų kūrimo studijoje
Papuošalų kūrimo studijoje / Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietė verslininkė savo kailiu patyrė antrąjį scenarijų – augdama, kaip pati įvardija – šiek tiek kitokia negu klasės ar kiemo draugai – iki paauglystės kūrėja nuolat susidurdavo su patyčiomis.

Nuo aplinkos keliamų nuoskaudų jautrios sielos mergina gynėsi teptukais – malšindavo išgyvenimus naktimis tapydama.

„Dingus patyčioms, nustojau ir tapyti. Vis dėlto įstojusi į Vilniaus dailės akademiją, teptukų ir pieštukų magiją atradau iš naujo – tai tapo mano meditacija“, – pasakoja bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip verslas dirba šiandien“ herojė A.Midverė, kurios sostinėje įkurtas rankų darbo papuošalų verslas išplaukė ir tarptautinius vandenis ir tapo pagrindiniu šeimos pragyvenimo šaltiniu.

Beprasmė patirtis „atmušė“ nuo samdomo darbo idėjos

Dar studijų metais vilnietė išbandė save keliose pozicijose. Pradžioje įsidarbino interjero detalių studijoje, vėliau – pagal specialybę kaip laisvai samdoma viršelių ir knygų maketuotoja, iliustratorė. Buvo įkūrusi fotostudiją dideliame garaže su viena bendraminte.

„Interjero detalių studijoje susidūriau su visiška beprasmybe, dėl ko pažvelgusi retrospektyviai džiaugiuosi. Bloga pirma patirtis „atmušė“ norą dirbti samdomą darbą. Kaip freelancerei sekėsi neprastai, tačiau vis tiek buvau nuolatiniuose savęs ieškojimuose“, – prisimena A.Midverė.

Asmeninio albumo nuotr./Vilniečiai kūrėjai porcelianu žaidžia pagal savo taisykles
Asmeninio albumo nuotr./Vilniečiai kūrėjai porcelianu žaidžia pagal savo taisykles

Operacija ir plastiko korsetas nukreipė tinkama linkme

Smalsias A.Midverės savasties paieškas netrukus sujaukė netikėtai užklupusios sveikatos problemos. Paradoksas: griežti medikų apribojimai po stuburo operacijos moterį neplanuotai atvedė į nuosavą papuošalų verslą.

„Po operacijos man buvo paskirtas ilgas reabilitacinis periodas. Keturiems mėnesiams „pasipuošiau“ plastiko korsetu. Svarsčiau, koks užsiėmimas padėtų užsidirbti daugiau pinigų. Galimybes ribojo tai, kad visą reabilitacijos laikotarpį negalėjau sedėti. Ir vis tik nėra to blogo, kas neišeitų į gera: paaiškėjo, kad stovint visai patogu lipdyti ir fotografuoti, o atsigulus – dalintis nuotraukomis socialiniuose tinkluose. Sugrįžau prie ištakų – kūrybos savomis rankomis. Ėmiausi papuošalų“, – atskleidžia A.Midverė.

Po operacijos man buvo paskirtas ilgas reabilitacinis periodas. Keturiems
mėnesiams „pasipuošiau“ plastiko korsetu.

Pirkėjos amplua tebuvo kartą: bedvasė bižuterija nesužavėjo

Nors aksesuarų kūrimo kursų ir nelankė, juos gaminti vilnietė savarankiškai išmoko dar mokyklos laikais.

„Per visą gyvenimą pati esu pirkusi tik vieną papuošalą. Su močiute atostogavome Šventojoje, kur už sukauptus dienpinigius nusipirkau mėlyną plastikinį žiedelį. Man, dešimtmetei, jis labai greitai nusibodo. Mano akimis, gamyklose gaminti papuošalai ir pigi bižuterija yra ne tik kad bedvasė, bet dažnai ir alergizuojanti, o po kelių užsidėjimų atrodo kaip iš po dulkinos sofos ištrauktas dešimtmetį gulėjęs neišvaizdus niekutis, gadinantis bet kokį įvaizdį. Tokie papuošalai dažniausiai nėra vertinami net pačių nešiotojų ir, pagulėję stalčiuje, be gailesčio iškeliauja į šiukšlių dėžę.

Po pirmojo žiedelio nebebuvo poreikio pirkti papuošalus. Nemažai jų atiduodavo geru skoniu pasižyminti mama, o jeigu norėdavau ypatingai pasipuošti, per vakarą pasigamindavau naują aksesuarą“, – pasakoja A.Midverė.

Asmeninio albumo nuotr./Rokas ir Algina Midveriai
Asmeninio albumo nuotr./Rokas ir Algina Midveriai

2013 m. vilnietė pardavė pirmąją savo pagamintų auskarų porą. Šiuo tikslu reabilitacijos kursą atlikusi 15min pašnekovė susikūrė paskyrą tarptautinėje „Etsy“ platformoje, kurioje kūrėjai iš viso pasaulio parduoda unikalius rankų darbo gaminius.

„Gulėdama turėjau laiko gilintis į „Etsy“ subtilybes. Kadangi rinka užsienio, paskyrai reikėjo angliško pavadinimo. Tą akimirką aplink zujo mano šuo ir katė, svarsčiau, koks gi trečias gyvūnas man patiktų. Pamaniau, kad norėčiau prisijaukinti lapę iš „Mažojo princo“. Taip sugalvojau žodį „fox“ (liet. – „lapė“, aut. past.). Vieno žodžio pavadinimui maža. Norėdama užsiregistruoti kuo skubiau, pridėjau greičiausiai į galvą šovusį „candy“, kuris lietuvių kalba reiškia „saldainį“. Sukūriau prekės ženklą „CandyFoxx“. Pradėjau gaminti papuošalus iš modelino bei epoksidinės dervos ir pardavinėti. Pajamų generavimas įgavo pagreitį“, – pasakoja projekto „Kaip verslas dirba šiandien“ herojė.

Ir vis tik nėra to blogo, kas neišeitų į gera: paaiškėjo, kad stovint visai patogu lipdyti ir fotografuoti, o atsigulus – dalintis nuotraukomis socialiniuose tinkluose.

Keramika buvo svetima tol, kol prislėgė rutina

Vis dėlto euforija tęsėsi tik vienerius metus – didėjantis pirkėjų būrys įvairiose pasaulio šalyse menininkei nustojo kurstyti kūrybinį polėkį.

„Priežastis paprasta – pavargau nuo visko. Labiausiai – nuo rutinos, kadangi populiarus tapo vienintelis auskarų modelis, gamindavau šimtais vienetų. Pajutau laisvės, tobulėjimo poreikį, kurio negalėjau nuslopinti. Palaipsniui pradėjau mąstyti, kad veiklos krypties keisti nereikia – pakaktų į rankas paimti kitą medžiagą. Mama pamėtėjo mintį apie porcelianą. Užsikabinau. Nuo pasėtos minties iki akimirkos, kai išsikrausčiau į studiją, praėjo vos pora mėnesių.

Pirmagimis mano verslas pasipildė dar vienu prekės ženklu –„FreakyFoxx“. „Freaky“ lietuviškai reiškia keistą: tuo metu savo papuošalams neturėjome analogų visame pasaulyje, buvome nelygu balta varna, kuri su porcelianu žaidė pagal savo sukurtas taisykles. Tapome pirmaisiais ir Lietuvoje, pradėjusiais į porcelianą žvelgti kitu, neįprastu kampu, išėję iš nusistovėjusių standartų bei normų“, – pasakoja A. Midverė.

Asmeninio albumo nuotr./Po visą pasaulį siunčiami papuošalai
Asmeninio albumo nuotr./Po visą pasaulį siunčiami papuošalai

Keramikos subtilybių mokėsi nuo nulio

Porceliano juvelyrikos namai „FreakyFoxx“ 2014 m. atsirado kaip itin brangus hobis, pareikalavęs daugybės pirminių investicijų – krosnies, gamybinių medžiagų, reikalingų darbui, ir patalpų.

„Su keramika nebuvau turėjusi nieko bendro, net molio anksčiau nebuvau lietusi. Prie šio hobio prisijungė ir mama: vakarais po darbų tapdavome „savamokslėmis grupiokėmis“, išskaitytą knygose, atrastą internete informaciją taikydamos praktikoje. Taip ir mokėmės.

Pradžioje daugelis keramikų juokėsi, bet paprasti žmonės žavėjosi. Neįspraudėme savęs į taisyklių rėmus, kas dabar ir atsispindi mūsų kūryboje. Buvo klaidų, bet jas ilgainiui ištobulinome iki stilistikos, tapusios mūsų skiriamuoju ženklu“, – pabrėžia bendro 15min ir „Tele2“ projekto herojė.

Paskui save įtraukė sutuoktinį ir mamą

Per šešerius metus profesionalia keramike tapusi A.Midverė tvirtai atsistojo ant kojų. Į įmonės veiklą įtraukė gerai apmokamą darbą palikusį sutuoktinį. Komandą papildė ir darbą kitoje srityje palikusi mama.

„Ko nesupratome, atidavėme savo srities žinovams: finansus – buhalterei, mažosios bendrijos registraciją ir kitus teisinius reikalus – advokatui. Patys darėme tik tai, ką išmanome geriausiai. Gal skambės sunkiai įtikinamai, bet iki karantino iš esmės iššūkių neturėjome jokių. Ėjosi kaip per sviestą“, – atvirai pasakoja A.Midverė.

Pradžioje daugelis keramikų juokėsi, bet paprasti žmonės žavėjosi.

15min pašnekovės įkurta įmonė visame pasaulyje turi dešimtis partnerių. Ne tik didžiuosiuose Lietuvos miestuose, įskaitant net Vilniaus oro uosto „Heinemann Duty Free“, bet ir Latvijoje, Lenkijoje, Estijoje, Suomijoje, Maltoje, netgi Japonijoje.

„Dirbame ne tik su parduotuvėmis, bet ir su stilistais. Šiai dienai toliau svajojame, o svajonės didelės ir vėl nepastebėjome, kaip link jų karantino metu pajudėjome“, – užsimena vilnietė.

Užsidarius fizinės parduotuvės durims, lapė atkeliavo virtualiais takais

Tiesa, Lietuvoje paskelbtas visuotinis karantinas pirmosiomis dienomis sukėlė nerimą daugeliui verslų Lietuvoje, ne išimtis – ir „FreakyFoxx“ šeimyninis kolektyvas:

„Turbūt visi verslininkai, susidūrę su karantinu, pajuto baimę. Buvo neramu, veiklos negalėjo vykdyti partneriai visame pasaulyje, buvo atšaukti renginiai. Kiekvieną mėnesį mūsų įmonė turi daugybę išlaidų, tad buvo kilęs klausimas, kaip reikės išsilaikyti, jeigu visa tai užsivilkins ilgiau negu 6–9 mėnesius, o įplaukų nebus jokių.

Tačiau svarbiausia neleisti baimei įsišaknyti, nesudėti rankų ir nesėdėti savęs gailint. Matėme šią neeilinę situaciją kaip iššūkį, kurį įveikti turėjome čia ir dabar. Pajėgas metėme į elektroninę parduotuvę: atsinaujinome tinklalapio dizainą, papildėme virtualias lentynas, daugiau dėmesio skyrėme socialiniams tinklams.“

Lietuvoje perka moterys, Honkonge – vyrai

Išlikimo dabartinėmis sąlygomis kainą A.Midverės vadovaujama MB „Keista lapė“ moka nemažą – po investicijų į elektroninės parduotuvės patobulinimą buvo priimtas sprendimas klientus paskatinti kai kuriuos papuošalus įsigyti gerokai pigiau negu dar prieš porą mėnesių.

„Šias prekes patalpinome į naujai tinklalapyje sukurtą skiltį. Šiek tiek „nusiskausminome“. Nuolaidos kai kurioms prekėms siekia 50 proc., daug auskarų – su 30 proc. nuolaida. Sakykime, kaina anksčiau buvo 39, dabar – 27 eurai“, – skaičiuoja 15min pašnekovė.

Buvo kilęs klausimas, kaip reikės išsilaikyti, jeigu visa tai užsivilkins ilgiau negu 6–9 mėnesius, o įplaukų nebus jokių.

Suaktyvėjusi komunikacija socialiniuose tinkluose ir nuolaidos kokybiškai produkcijai vaisių davė labai greitai – vos per keletą savaičių įmonė padidino pardavimus.

„Panašu, kad visada atrodyti žaviai, visų pirma – sau, nesvarbu, kokioje situacijoje – įsišaknijusi mūsų tautiečių savybė. Lietuvos moterys ir per karantiną rengiasi bei puošiasi stilingai. Nors į darbą fiziškai eiti nereikia, lietuvės perka papuošalus, kuriuos segasi „Zoom“ konferencijoms su kolegomis. Akcentuoju moteris dėl to, kad jos yra aktyvesnės pirkėjos Lietuvoje ir likusioje Europoje. Vyrai, tuo tarpu, lyderiauja mūsų papuošalų pirkimuose Japonijoje, Honkonge ir Amerikoje.

Yra ir vienas bendrumas: mūsų klientas ieško unikalumo ir vertina kokybę. Investicija į kokybiškus auskarus, kurie ne būtinai yra brangūs, turi esminį privalumą – atsibodusius galima palikti papuošalų dėžutėje, o vėl atradus, kad ir po kelerių metų, džiaugtis kaip naujais. Gaminiai prisitaiko: su vakarine suknele atrodo prašmatniai, su džinsais – kasdieniškai. Ant moters atrodo elegantiškai ir lengvai, prie vyro tampa grubesni, vyriški“, – vardija projekto „Kaip verslas dirba šiandien“ herojė.

Asmeninio albumo nuotr./Papuošalų kūrimo studijoje
Asmeninio albumo nuotr./Papuošalų kūrimo studijoje

Lipdo rankomis, dega krosnyje ir glazūruoja ties 1260°C

Brangiausias „FreakyFoxx“ gaminys – masyvus porcelianinis kaklo papuošalas su upiniais perlais bei sidabrinėmis rankų darbo detalėmis, kurio kaina siekia 299€.

Pasak porcelianinių rankų darbo papuošalų kūrėjos, aksesuaro kaina priklauso ne vien nuo faktūriškumo ar dydžio. Svarbus ir kitas faktorius – kokio sudėtingumo gamybos proceso jam sukurti prireikė.

„Sakykime taip: pačią paprasčiausią auskarų porą pagaminti su visais etapais nuo porceliano masės apdirbimo iki paskutinių štrichų paruošimui nešioti užtrunka mažiausiai 9 dienas. Kaip ten bebūtų, porceliano papuošalų gamybos procesas yra labai sudėtingas ir ilgas, su skirtingais etapais, todėl po vieną negaminame. Prie serijinių auskarų užtrunkame trumpiausiai 1–2 savaites. Prie partijos su mažais vienetiniais auskarais – 2–4 savaites. Masyvių papuošalų gamyba gali užtrukti net iki 2 mėnesių“, – užsimena kūrėja.

Pirminiame etape papuošalai yra formuojami rankomis, šlifuojami ir kepami krosnyje. Po kepimo visos detalės vėl šlifuojamos, valomos bei glazūruojamos prie 1260°C temperatūros. Galiausiai papuošalas dengiamas aukso arba platinos liustra bei vėl kepamas aukštoje temperatūroje.

„Paruoštas gaminys sujungiamas su likusiomis detalėmis iš medicininio plieno arba sidabro. Kiekviena pora yra unikali – nenaudojame liejimo formų ar štampų, visus dengimus atliekame ranka“, – atskleidžia A.Midverė.

Asmeninio albumo nuotr./Midverių įkvėpimo šaltinis – kelionės po Aziją
Asmeninio albumo nuotr./Midverių įkvėpimo šaltinis – kelionės po Aziją

Įkvėpimo semiasi Azijos gamtoje ir kultūroje

Idėjos naujiems porcelianio dirbinių eskizams kūrėjos galvoje sukasi tik jaučiantis pailsėjusiai ir atsipalaidavusiai, kai minčių srautas gali judėti nevaržomai, be pašalinių rūpesčių apie darbus ar buitį:

„Esame keliaujanti šeima, tad būtent kelionėse esu tinkamiausia generuoti naujoms idėjoms. Azijos gamta ir kultūra yra tai, kas manyje pažadina kūrėją. Dažnai tos idėjos pasimiršta, po kurio laiko imame eksperimentuoti, kurti naujas technikas, ir dažnai sukūrusi papuošalą suvokiu, kad kažkurį jo fragmentą galvoje jau buvau nusipiešusi anksčiau – formą, faktūriškumą, net charakterį.“

VIDEO: Karantinas – ne priežastis lindėti „treningiukuose“ ir apkerpėti: nuo išorės priklauso ir vidinė būsena

MB „Keista lapė“ – viena iš smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kuri naudojasi „Tele2“ paslaugomis.

Bendras 15min ir „Tele2“ projektas „Kaip verslas dirba šiandien“ – prie pasikeitusių verslo Lietuvoje sąlygų ir naujų iššūkių prisitaikęs ankstesnio projekto „Kaip ten dirba“ tęsinys.

Jeigu esate nedidelės įmonės atstovas ir norite dalyvauti projekte „Kaip verslas dirba šiandien“ bei papasakoti apie savo veiklą plačiai 15min auditorijai, rašykite mums el. Paštu kaiptendirba@15min.lt.

Galbūt jūs būsite tie laimingieji, į kurių darbų sūkurį ners 15min filmavimo komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius