Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

30 geriausių restoranų. 12 vieta: į sąrašą po dvejų metų pertraukos grįžęs restoranas Kaune – „DIA“

Ketvirtus metus iš eilės vykstantis projektas „30 geriausių restoranų“ tapo vienu iš laukiamiausių gastronominių įvykių Lietuvoje. Pernai kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ vykdomi rinkimai įgavo daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Kasmet jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Maistas restorane „Dia“
Maistas restorane „Dia“ / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

Nuo gegužės 30 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 27 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš ketverius metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Marius Paplauskas
  • Vadovas Vaiva Gumbienė
  • Virtuvės tipas viso pasaulio virtuvė
  • Darbo laikas I–III 11:00–22:00, IV 11:00–23:00, V 11:00–00:00, VI 12:00–00:00, VII 14:00–22:00
  • Adresas Maironio g. 9, Kaunas
  • Internete www.restoranasdia.lt
  • Atidarymo metai 2015 m.
  • Vienu metu čia telpa 50 sėdimų vietų (+ uždara erdvė šventėms, 60–80 vietų)
  • Vidutinė karšto patiekalo kaina 20 Eur (šalto 10 Eur)
  • Terasa yra
  • Pusryčiai savaitgaliais (12:00–15:00)
  • Dienos pietūs yra (11:00–15:00)
  • Šunims nedraugiški
  • Mėgstamiausias prieskonis rūkyta paprika

2016 m. – 23 VIETA

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Tai yra dvejus metus lauktas grįžimas į geriausiųjų sąrašą (2016 m. 23 vieta)! Beje, restoranui iškart pavyko priartėti prie pirmojo dešimtuko šiemet projekte užimant netgi 12-ąją vietą. Šiuo metu pagal bendrą Gero maisto akademijos balsų skaičių tai yra geriausias restoranas Kaune.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“

KODĖL VERTA APLANKYTI? „Dia“ meniu yra gana platus lyginant su kitais panašaus lygio restoranais šiame mieste. Taigi ieškantiems kokybiškos įvairovės tai yra puiki vieta, ieškantiems išieškotos autentikos Kaune yra ir kitų vietų. Tiesa, Kauno kontekste „Dia“ išsiskiria dar ir tuo, kad čia yra didelis atvėsintos šviežios žuvies ir jūros gėrybių pasirinkimas – netgi tris kartus per savaitę virtuvė gauna papildymus.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“

Dar viena „Dia“ stiprybė – aptarnaujantis personalas. Jis nesikeičia nuo pat restorano atidarymo, todėl nuolatiniai svečiai čia gali pasijusti lyg namuose – jokios įtampos, greičiau – daug jaukaus betarpiškumo. Beje, restorano dienos pietūs irgi turi savo privalumų – tai yra a la carte kokybė ir lygis, tik už demokratiškesnę kainą (užkandis – 4,5 Eur, karštas – 7 Eur, sriuba – 2,5 Eur). Nenuostabu, kad yra žmonių, kurie „Dia“ pietauja jau ketverius metus iš eilės.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas
Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas

MENIU TRUMPAI. A la carte kinta kelis kartus per metus ir aprėpia viso pasaulio virtuvių hitus: nuo Prancūzijos, Italijos iki Tailando, Japonijos, Indijos ir kitų kraštų. Patiekalą savo skoniui čia ras kone kiekvienas: nuo tuno ar lašišos tartarų iki omaro ar jautienos carpaccio, nuo raviolių su trumais, burattos, jūros šukučių ar tuno tatakio iki rizoto, kario, antienos, aštuonkojo, daug skirtingų rūšių didkepsnių ir pan. Vegetarai ir veganai čia irgi atranda savo favoritus.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas
Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas

Restorano virtuvė viską gamina vietoje – nėra jokių paruoštukų, o kiekviena diena prasideda nuo kruopštaus sezoninių daržovių bei kitų produktų atrinkimo, sultinio virimo, padažų gaminimo bei ypatingosios „Dia“ duonos kepimo. Tiesa, dažniausiai ji yra kepama netgi tris kartus per dieną, kad svečiams ryte, per pietus ir vakare būtų tiekiama dar šilta. Beje, kaskart prie naujojo restorano meniu yra pritaikoma ir vyno korta.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Dia“

KULINARINIAI HITAI. Tuno tataki – 14 Eur, lazdynų riešutai (sūrio pyragas ir sūrios karamelės ledai) – 7 Eur, raudonas karis su antiena – 13,5 Eur, trinta pomidorų sriuba su krabų mėsa – 8 Eur.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas
Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano „Dia“ patiekalas

ŠEFAS. Marius Paplauskas jau nuo 5 metų mokėjo pats sau išsikepti žemaičių blynus, tad jo sprendimas savo gyvenimą sieti su kulinarija nieko nenustebino. Vos pabaigęs mokyklą jis išvyko dirbti ir tobulėti į Airiją. Marius greitai kilo karjeros laiptais, kol vienoje maisto pramonės kompanijoje tapo gamybos vadovu. Tiesa, virtuvė ji traukė labiau, todėl nusprendė kulinarijos mokytis neakivaizdžiai Lietuvoje, o žinias taikyti praktiškai dirbant atviroje virtuvėje svetur.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Marius Paplauskas
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Marius Paplauskas

Grįžęs į Lietuvą iškart turėjo bent septynis darbo pokalbius. Iš pradžių jis padirbo Vilniuje, tačiau netrukus grįžo į Kauną ir iškart pateko į „Dia“. Kaip tik tais metais restoranas buvo įvertintas „30 geriausių restoranų“ projekte (2016 m.). Nuo tada Marius būtent šioje vietoje po truputį užaugo iki šefo.

Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius