Dabar populiaru
Publikuota: 2020 balandžio 1d. 15:14

Maisto produktai į namus: didieji stringa užsakymų lavinoje, tad į trasą šoka naujokai

Maisto pristatymas 15min tema
123RF.com nuotr. / Maisto pristatymas

„Pas mano kaimynus atvažiavo Barbora!“, – „Oho, tavo kaimynai kieti!“. Tokios ir panašios replikos socialiniuose tinkluose puikiai iliustruoja ryškią pastarųjų savaičių tendenciją: užsisakyti prekių per populiarias maisto produktų pristatymo platformas dažnai tampa neįmanoma misija. Tačiau niša negali likti tuščia: prasidėjus trečiajai karantino savaitei kone kasdien atsiranda naujų ar apie save primena mažesnieji produktų pardavėjai. Vieni siūlo vadinamuosius pagrindinius produktus, kiti – išskirtinai daržoves, vaisius, delikatesus ar ekologinio ūkio produkciją.

15min domėjosi, su kokiu užsakymų srautu karantino metu tvarkosi didieji maisto produktų į namus pristatytojai, kokia yra vidutinė produktų krepšelio vertė, taip pat, kokius naujus sprendimus jie jau diegia ar ruošiasi diegti artimiausiu metu.

Ne mažiau įdomu, kaip darbą organizuoja, kokius produktus siūlo bei kokia paklausa jau gali pasigirti labai sparčiai į maisto produktų pristatymo estafetę įsijungę nauji žaidėjai.

„Barboros“ vadovas: „Skubiai plečiamės į regionus“

Kelerius metus auginta „Maxima grupei“ priklausanti elektroninė parduotuvė „Barbora“ dažnam vilniečiui yra pirmas pasirinkimas, užsakant maisto produktus į namus. Tačiau net ir pakankamai gerai paslaugą išvysčiusiam pardavėjui tapo neįmanoma atlaikyti dar prieš karantiną išaugusio užsakymų krūvio.

„Dar prieš paskelbiant šalyje karantiną, užsakymų srautai kone per naktį išaugo dešimtį kartų. Visą karantino laikotarpį srautai nemažėja ir išlieka tokie pat intensyvūs“, – sakė „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.

Jo teigimu, užsakymai labai greitai užsipildo 3–4 dienoms į priekį. Elektroninei parduotuvei net teko papildomai įdarbinti virš 300 žmonių, visuose miestuose, kur pristatomos prekės, įvesta naktinė pamaina.

„Šiuo metu prekių užsakymus renkame tiek dieną, tiek naktį, kad dienos metu kurjeriai galėtų jų išvežioti kuo daugiau. Pasirūpinome ir papildomu transportu. Jei dienos eigoje matome, kad kažkuriuo metu galime įterpti papildomų užsakymų, atidarome pirkėjams papildomų langų – galimybių pateikti užsakymą. Kartais jų būna ir keli šimtai, tačiau šios galimybės labai greitai „išperkamos“, – pasakojo A.Mikalauskas.

Žmonės perka jiems įprastus produktus, tačiau daugiau vienetų ar didesnį svorį.

Paklaustas, kiek pastarąsias savaites augo vidutinis užsakomų prekių krepšelis, pašnekovas teigė, jog jis padidėjo kone du kartus. Tiesa, ryškesnių pokyčių žvelgiant į užsakomas prekes, anot jo, nematyti – žmonės perka jiems įprastus produktus, tačiau daugiau vienetų ar didesnį svorį.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Barbora“ automobilis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Barbora“ automobilis

Ypatinga situacija paskatino ir spartesnius, nei planuota, naujus sprendimus dėl plėtros. „Barboros“ direktorius A.Mikalauskas pasakojo, jog plečiamasi regionuose: „Šiuo metu visose Lietuvos apskrityse atidarinėjame „Barbora Express“ pirkinių atsiėmimo stoteles. Jos jau veikia Šiaulių, Tauragės, Alytaus, Telšių, Panevėžio, Marijampolės ir Utenos apskrityse. Iš viso atidarysime 41 pirkinių atsiėmimo stotelę 38-iuose mažesniuose miestuose ir miesteliuose. Šią ilgai brandintą idėją realiai pavertėme realybe per savaitę. Siekėme sudaryti galimybę užsakyti prekes ir jas greitai bei paprastai atsiimti „Maxima“ parduotuvėse esančiose „Barbora Express“ stotelėse ir toliau nuo didmiesčių gyvenantiems žmonėms.“

„Rimi“ e.komercijos vadovas: „Populiariausios prekės skirtos kasdieniam meniu“

Lietuvoje paskelbtas karantinas anksčiau, nei planuota, startuoti su elektronine parduotuve paskatino ir bendrovę „Rimi“.

„Lankytojų srautas į „Rimi.lt“ elektroninę parduotuvę nuo pirmų dienų, kai ją atvėrėme visiems pirkėjams, išaugo dešimtimis kartų, pirkėjų – apie tris kartus. Kadangi ją atidarėme gerokai anksčiau, nei planavome, pradėjome su nepilnais pajėgumais ir dabar intensyviai dirbame, kad juos, kiek įmanoma karantino sąlygomis, padidintume,“ – teigė „Rimi Lietuva“ E-komercijos formato direktorius Vaidas Lukoševičius.

Paklaustas apie vidutinę krepšelio vertę ir populiariausias prekes, pašnekovas teigė, jog krepšelio vertė išaugusi, palyginus su buvusia veiklos pradžioje, o populiariausios prekės yra tos, kurios reikalingos rūpinantis kasdieniu meniu: pieno, duonos produktai, vaisiai, daržovės, bakalėjos prekės, taip pat prekės, skirtos kūno priežiūrai, higienai.

Parduotuvės archyvo nuotr. /„Rimi“ elektroninė parduotuvė
Parduotuvės archyvo nuotr. /„Rimi“ elektroninė parduotuvė

Dar tik apšylanti kojas vystant visavertę elektroninę parduotuvę, „Rimi“ jau suplanavusi plėtrą šioje srityje. V.Lukoševičius pasakoja, jog kovo 30-ąją sostinėje, prie Šiaurės miestelio „Rimi“, pradėjo veikti nauja e. parduotuvėje įsigytų prekių atsiėmimo vieta „Rimi Drive“, taip pat testuojami nauji sprendimai, kurie leistų prekių atsiėmimo vietas atidaryti bei „Rimi.lt“ e. parduotuvės paslaugas teikti ir kituose Lietuvos miestuose.

„Assorti“ e-prekybos vadovas: „Pardavimai augo daugiau nei 5 kartus“

„Assorti“, turinti ir kelias fizines parduotuves sostinėje, nėra naujokė elektroninės komercijos srityje, prekes ji pristato visoje Lietuvoje. Tiesa, nemažą dalį jos siūlomų produktų galima pavadinti gurmaniškais, rinktiniais, kai kurie jų turi ekologiškų produktų sertifikatus, tad atitinkamai aukštesnė ir jų kaina. Nepaisant to, pirkėjų srauto padidėjimą pajuto ir šią parduotuvę valdanti bendrovė.

Pasak „Assorti“ e-prekybos vadovo Lino Staniškio, internetinės parduotuvės klientų srautas pastarosiomis savaitėmis išaugo 3 kartus, o užsakymų skaičius, įvykdomas per parą, 5 kartus.

„Mobilizavome savo vidinius resursus – didžioji dalis darbuotojų dirba ruošiant internetinius užsakymus. Karantino metu nedirbančių parduotuvių darbuotojai taip pat dirba ruošiant internetinius užsakymus“, – apie tai, kaip tvarkosi su išaugusiu srautu, pasakojo pašnekovas.

Stengiamės pristatyti naujienas, kurios buvo suplanuotos.

Anot L.Staniškio, vidutinio krepšelio vertė „Assorti“ išaugo trečdaliu, o pardavimai – daugiau nei 5 kartus. Populiariausios prekės krepšeliuose yra ekologiški vaisiai, daržovės, ekologiškas vaikų maistas, mėsinių galvijų jautiena, sultiniai, Lietuvos ūkininkų tiekiama paukštiena, pieno produktai, įvairios kruopos, ekologiškos sultys.

„Nors ir stipriai išaugus darbų apimtims, stengiamės pristatyti naujienas, kurios buvo suplanuotos. Tai ir plečiamas ekologiškų vaisių asortimentas, ir nauji ekologiški produktai kaip kruopos, košės, daržovių konservai, makaronai, supermaistas, sausi pusryčiai“, – sakė jis.

Parduotuvės archyvo nuotr. /„Assorti“ prekės
Parduotuvės archyvo nuotr. /„Assorti“ prekės

„EuroHorecana“ atstovas: „Neturėjome kitos išeities, tik persiorientuoti“

Šalyje paskelbtas karantinas ir dėl to užsivėrusios restoranų, kavinių durys, nebeveikiančios mokyklos, darželiai itin stipriai smogė didmeniniu produktų tiekimu užsiimančioms įmonėms, daliai jų teko skubiai persiorientuoti į produktų pristatymą fiziniams asmenims. Būtent tokia yra bendrovės „EuroHorecana“ padėtis.

Kaip pasakoja įmonės direktoriaus pareigas laikinai einantis Giedrius Savičius, iki karantino įmonė dirbo su juridiniais vienetais – HoReCa sektoriumi, įmonėmis, gaminančiomis maistą mokykloms ir darželiams bei kitomis maisto gaminimo įmonėmis, o fiziniai asmenys sudarė iki 0,1 proc. įmonės klientų.

Norint toliau vykdyti veiklą, po karantino paskelbimo reikėjo pereiti į privačių klientų segmentą.

Lietuvoje paskelbus karantiną, viskas staiga pasikeitė, tiesa, persiorientuoti šiai įmonei daug laiko neprireikė, nes pastaruosius porą metų veikė jos internetinė parduotuvė, kurioje apsipirkti galėjo visi registruoti vartotojai – tiek juridiniai, tiek fiziniai. „Antra vertus, mes ir neturėjome kitos išeities, norint toliau vykdyti veiklą, po karantino paskelbimo reikėjo pereiti į privačių klientų segmentą“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu „EuroHorecana“ pristato produktus į namus ir gali pasiūlyti kone visą plataus vartojimo prekių krepšelį – pieno, mėsos, duonos produktus, kiaušinius, ilgo galiojimo prekes – įvairias kruopas, makaronus, konservus. Anot G.Savičiaus, vidutinė vieno krepšelio vertė šiuo metu siekia 60–80 eurų, tačiau būna ir labai mažų, vos porą dešimčių eurų siekiančių, užsakymų ar didesnių – 200 eurų.

Vida Press nuotr./Maisto produktai
Vida Press nuotr./Maisto produktai

Paklaustas apie užsakymo įvykdymo greitį, pašnekovas pasakojo, jog dažniausiai užsakymas Vilniuje pristatomas per 1–2 dienas, tai priklauso nuo užsakymo pateikimo laiko (savaitgaliais gali trukti ilgiau), darbo dienomis dažnai pristatoma ir tą pačią dieną, viskas priklauso nuo tos konkrečios dienos užimtumo.

„Nors užsakymų srautas nuolatos auga, nepaisant to, mūsų apyvarta yra kritusi apie 10 kartų, lyginant su laikotarpiu prieš karantino paskelbimą“, – prisipažino „EuroHorecana“ atstovas, tad perėjimas prie produktų pristatymo gyventojams yra ir savotiškas įmonės eksperimentas, ar išvis pavyks toliau vystyti veiklą.

„BGC service“ vadovė: „Nauja paslauga – tai ir būdas mums patiems išgyventi“

Kone analogiškoje situacijoje kaip ir „EuroHorecana“ atsidūrė ir įmonė „BGC service“, iki karantino užsiėmusi vaisių bei daržovių tiekimu maitinimo įstaigoms, mokyklų valgykloms. Šiems pristatymams radikaliai sumenkus, nuo kovo 17-osios startavo nauja „BGC service“ paslauga – maisto produktų pristatymas į namus per parduotuvę Bgcparduotuve.lt.

Jei maistą užsisako šeima su mažais vaikais, krepšelyje bus ir sūrelių, ir saldumynų.

Kaip 15min pasakojo įmonės vadovė Ligita Levickienė, jau dabar prekių asortimentą šioje elektroninėje parduotuvėje sudaro keli tūkstančiai prekių pozicijų ir jų kasdien daugėja – pavyzdžiui, nuo antradienio atsirado šviežia kiauliena, jautiena, bendraujama su paukštynais, kad ilgainiui atsirastų ir vištienos.

L.Levickienė pasakojo jau galinti konstatuoti, jog populiariausios pirkinių krepšeliuose yra daržovės, vaisiai, o ir kiti būtiniausi produktai, pavyzdžiui, bakalėjos prekės.

„Kita vertus, viskas individualu, jei maistą užsisako šeima su mažais vaikais, krepšelyje bus ir sūrelių, ir saldumynų. Tikrai pastebima tendencija, jog užsakomas krepšelis yra vis didesnės vertės, jei anksčiau buvo 25–30 Eur, tai dabar juda link 50 Eur“, – teigė pašnekovė.

Anot jos, kol kas produktai pristatomi tik Vilniuje, tačiau jau mąstoma ir apie rajoną. Įmonė šiuo metu dirba išnaudodama savus pajėgumus, anot vadovės, toks prekybos perorientavimas yra gera proga įdarbinti savus darbuotojus, išlaikyti darbo vietas, tiesiog šiam verslui išgyventi.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mėsos produktai
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Mėsos produktai

„Ilzenbergo ūkio“ vadovė: „Į parduotuves mažiau, į namus – žymiai daugiau“

Rokiškio rajone ekologiškai ūkininkaujantis „Ilzenbergo ūkis“ pastarąsias savaites savotiškai grįžo į savo veiklos pradžią. Maisto pristatymą į namus šis ūkis siūlė dar nuo 2013-ųjų, tačiau vėliau, pradėjus tiekti produkciją įvairioms didelėms ir mažoms parduotuvėms, individualių užsakymų skaičius sumenko, dabar jis vėl auga.

„Karantinas vėl keičia tendencijas: pirmąsias savaites labai stipriai augo ir mūsų produkcijos užsakymai į parduotuves, ir krepšelių į namus skaičius, o štai šią savaitę parduotuvės užsakymus mažino, akivaizdu, kad žmonės ėmė vengti apsipirkti gyvai, suprato, kad saugiau užsisakyti“, – sakė „Ilzenbergo ūkio“ direktorė Diana Jokimčienė.

Vilmos Deveikytės/„Benedikto turgus“ nuotr./„Ilzenbergo dvaro“ sūris
Vilmos Deveikytės/„Benedikto turgus“ nuotr./„Ilzenbergo dvaro“ sūris

Ji pasakojo, jog bendrai vertinant, pastarosiomis savaitėmis užsakymų į namus skaičius išaugo apie 300 proc. Anot pašnekovės, ūkio produktų krepšeliai į Vilnių keliauja 4 dienas per savaitę, dabar kasdien jų būna apie 30. „Matome, kad vidutinė vieno krepšelio vertė yra 50–60 Eur, tačiau būna ir siekiančių 170 Eur. Bendra tendencija – išaugo vieno krepšelio vertė“, – komentavo ūkio vadovė. Pasak jos, populiariausi produktai – šviežia mėsa, pieno produktai, kiaušiniai, o pastarąją savaitę išaugo ir troškintos mėsos produktų pardavimai. Pašnekovė tvirtino, jog kol kas įmonei ne tik neteko nieko atleisti, bet dar ir didinti pajėgumus.

„Superbiuras“: nuo gėrybių į biurus iki paslaugos į namus

Mitybos specialistai perspėja, jog užsidarius namuose maitintis tik makaronais ir kruopomis nėra sveika. Šviežių gėrybių siūlo įmonė „Superbiuras“. Palyginus su kitomis e.parduotuvėmis, ji užima gana siaurą nišą – pristato jau suformuotas kelių kilogramų svorio vaisių ar daržovių (galima – ir jų mišinio) dėžutes.

Vida Press nuotr./Citrusiniai vaisiai
Vida Press nuotr./Citrusiniai vaisiai

Šią bendrovę ir jos paslaugą Esnackbox.lt jau žinojo įvairios įmonės, mat tiekimas biurams buvo pagrindinė ikikarantininė „Superbiuro“ veiklos sritis. Kaip pasakojo įmonės vadovas Eugenijus Taurinskas, ši paslauga vis dar išliko, nes vis dar yra įmonių, kurių darbuotojai liko dirbti biuruose, tačiau akivaizdu, jog apimtys susitraukė, todėl dabar dėžutės gėrybių pristatomos ir į namus.

„Vos per kelias dienas mums pavyko startuoti su nauja interneto svetaine, teko kiek adaptuoti ir produktų krepšelius, o dabar jau matome užsakymų augimą“, – sakė pašnekovas.

Kaip populiariausia įsitvirtino dėžutė, kurioje pirkėjas randa įvairių daržovių ir vaisių mišinį.

Pasak E.Taurinsko, šiuo metu įmonė yra pajėgi išpildyti nuo kelių dešimčių iki poros šimtų užsakymų per dieną, prekės pristatomos visoje Lietuvoje, kai tik įmanoma, stengiamasi užsakymą įvykdyti ir tą pačią dieną. Pašnekovas atskleidė, jog kol kas išsiverčiama su turimais darbuotojais, o gėrybių srautas taip pat nenutrūksta – į įmonės turimą sandėlį suvežami vaisiai bei daržovės iš pačių įvairiausių tiekėjų Lenkijoje, Olandijoje, Lietuvoje ir kitose šalyse.

Šiuo metu „Superbiuras“ siūlo 7 tipų šviežių gėrybių dėžutes – pigiausiai atsieina 8 kg svorio obuolių dėžutė, o kaip populiariausia įsitvirtino dėžutė, kurioje pirkėjas randa įvairių daržovių ir vaisių mišinį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Ypatingos

04:35
12:16

Metas rinktis

Atradimai virtuvėje

Skanumėlis

Video

05:52
17:54
02:59

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką