Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Perkate tos pačios dienos galiojimo produktus? Nukainojimo lipdukas – ženklas, kaip sutaupyti

Jeigu po darbo užbėgate į parduotuvę, nes nieko neturite vakarienei – pasidairykite po tos pačios dienos galiojimo produktų lentyną: už juos ne tik sumokėsite daug mažiau, bet ir prisidėsime prie maisto švaistymo problemos mažinimo bei gamtos resursų taupymo. Specialūs nuolaidų lipdukai tos pačios dienos galiojimo produktams įprasti Skandinavijoje, jie populiarėja ir Lietuvoje. Pasak „Rimi“ socialinės atsakomybė strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno, tokiu protingo apsipirkimo pasirinkimu pirkėjai padeda išvengti maisto švaistymo. Tiesa, svarbu įsigyti tokį kiekį produktų, kurį suvartosite ar užšaldysite tą pačią dieną.
Lipduko formavimas
Lipduko formavimas / Rimi nuotr.

Produktai – saugūs ir geros kokybės

Net ir nebūdami aktyvūs nuolaidų medžiotojai, vis vien stabtelime prie prekių su etiketėje nubraukta kaina, o tos pačios dienos galiojimo produktams, pažymėtiems dėmesį atkreipiančiu ženklu, nuolaida būna dar didesnė: nuo 30 iki 50 procentų. Priklausomai nuo produkto kategorijos, jis gali būti vartojamas tą pačią dieną ar dar kelias.

Pasak socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo, įrankis kuriamas taip, kad būtų patogus ir greitas naudoti: „Parduotuvės darbuotojui nuskenavus prekę, vidinė bendrovės sistema pagal pažangios analitikos algoritmą jai nustato optimalią nuolaidą, kuri gali siekti iki 50 proc. Nuolaidos dydis priklauso nuo produkto pobūdžio ir kiekio, stengiantis jį parduoti iki galiojimo termino pabaigos. Algoritmui suformavus lipduką, jis atspausdinamas ir užklijuojamas ant prekės, kuri padedama į pirkėjui prieinamą vietą.“

Rimi nuotr./Išpardavimo nuolaidų lipdukas
Rimi nuotr./Išpardavimo nuolaidų lipdukas

Pasak speicalisto, maisto produktai gali turėti dviejų tipų galiojimo laikus. Vienas jų yra „Tinka iki“ – ši data žymi iki kada produktas yra saugus vartoti. Paprastai ji rašoma ant trumpo galiojimo maisto produktų, tokių kaip mėsa, pienas ar žuvis. „Šiuo atveju jokių kompromisų būti negali – peržengus datą produktą būtina utilizuoti. Tuo tarpu antrasis produkto galiojimo laiką nusakantys ženklinimas – „Geriausiai iki“ – žymi iki kada produktas yra maksimaliai kokybiškas, tačiau ir po šios datos produktas vis dar saugus vartoti. Paprastai tai produktai, kurie turi ilgą galiojimo laiką: kruopos, makaronai, kava ir pan. Taigi, ir šiek tiek po šios datos produktas vis dar saugus vartoti, bet gali pakisti tam tikros jo savybės: skonis, kvapas, lipumas“, – paaiškina Liudvikas Aleliūnas.

Rimi nuotr./Liudvikas Aleliūnas
Rimi nuotr./Liudvikas Aleliūnas

Ką daryti, jei iškart nesuvartojame?

Jei produktas tinkamas vartoti iki rytdienos, o šiandien nėra noro jį suvalgyti arba nusipirkome daugiau ir neįvertinome savo galimybių, geriausias būdas – šaldymas. Tik, žinoma, svarbu tai padaryti prieš galiojimo laiko pabaigą, kai mėsa, žuvis ar paruošti maisto produktai dar saugūs vartoti. Kartais neaišku, kiek tokį produktą galime ilgai laikyti šaldiklyje. Pasak L.Aleliūno, užšaldytos mėsos kokybė gali išlikti gera net iki 12 mėnesių.

Jei įsigijome daugiau daržovių, jas galite rauginti ar marinuoti, termiškai apdoroti, o iš uogų ar vaisių trinti kokteilius, panaudoti kepiniams, virti uogienes, džemus ar kompotus, taip pat juos vakuumuoti, džiovinti ar liofolizuoti.

„Maisto nešvaistymo tema „Rimi“ labai svarbi – tam skyrėme daug išteklių: atlikome vidaus maisto atliekų auditą ir nustatėme tobulintinas sritis, įsteigėme maisto švaistymo mažinimo projekto komandą, sukūrėme naują nukainavimo sistemą, išplėtėme bendradarbiavimą su „Maisto banku“. Taikome naujus sprendimus, kurie padėtų sumažintų neigiamą poveikį aplinkai ir taupytų gamtos resursus. Praėjusiais metais su Danijos startuoliu „Plant Jammer“ pristatėme virtualų šefą, kuris iš turimų produktų per keletą akimirkų sugeneruoja receptų pasiūlymus – jie praverčia šeimoms sunaudoti turimus produktus ir išvengti maisto švaistymo. O dabar su startuoliu „Food 4 All“ kuriame sistemą, kuri leis pirkėjams atrasti besibaigiančio galiojimo produktų už žemą kainą – taip kiekvienas galime prisidėti prie tvaresnio gyvenimo“, – teigia „Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas L.Aleliūnas.

Daugiau su projektu susijusių straipsnių bei video turinio rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius