Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokie atsiliepimai labiausiai padeda išsirinkti kavinę ar restoraną

Kavinės ir restoranai Lietuvoje dažnai turi arba daug labai gerų, arba daug blogų įvertinimų. Visgi retai kada būna tik juoda ar tik balta, todėl patys įdomiausi vidutiniai įstaigų įvertinimai, LRT RADIJUI sako „Socialaus marketingo“ procesų kūrybos vadovas Aidis Dalikas. Anot jo, jei atsiliepimas apie restoraną parašytas tvarkinga literatūrine kalba, greičiausiai jis netikras: „Patys nuoširdžiausi atsiliepimai yra tie, kuriuos sudaro vos kelios eilutės su klaidomis.“
Restorane
Restorane / 123rf.com nuotr.

– Praėjusiais metais žurnalistas iš Jungtinės Karalystės internete sukūrė restorano imitaciją. Per pusmetį tai tapo vienu labiausiai vertinamų restoranų, nors net neegzistavo. Ką apie tai manote?

– Manau, kad tai linksmas pokštas, žmogus tam skyrė pastangų. Kaip jis pats sakė, jei kam ir galėjo skirti tiek laiko, tai bereikšmiam pokštui. Šis nutikimas parodė socialinio tinklo „TripAdvisor“ spragą. Kaip sako patys „TripAdvisor“ atstovai, tai unikalus atvejis, kai kažkas sukuria neegzistuojančią vietą ir bando ją išpopuliarinti. Juk išskyrus pokštą, tam nėra tikslo.

Dažnesni atvejai, kai žmonės palikinėja netikrus atsiliepimus. Lietuvoje paplitęs linčiavimas, neigiamų atsiliepimų palikimas. Kartais taip bandoma nuslopinti konkurentus. Kadangi Lietuvoje nėra itin didelių turistų srautų, labiau naudojamasi ne „TripAdvisor“, o tinklu „Facebook“. Matomas reiškinys, kai kas nors, turintys daug draugų ar sekėjų socialiniame tinkle, papirkinėja juos ir skatina palikti blogus atsiliepimus apie kokią nors įstaigą ar pan.

Dažnesni atvejai, kai žmonės palikinėja netikrus atsiliepimus. Lietuvoje paplitęs linčiavimas, neigiamų atsiliepimų palikimas. Kartais taip bandoma nuslopinti konkurentus.

– Ar toks elgesys būdingas išskirtinai lietuviams?

– Ne, linčiavimas ne tik lietuvių bruožas. Yra daug knygų apie tai. Svarus socialinis tinklas užsienyje yra „Twitter“. Jame dažnai matomas žmonių gėdinimas, vadinamasis public shaming. Jei kas nors „Twitteryje“ parašo ką nors rasistinio ar seksistinio, politinio korektiškumo atstovai dažnai peržengia tą korektiškumo ribą ir nulinčiuoja pasisakiusį žmogų.

– Ar jums pačiam svarbūs kitų žmonių įvertinimai? Ar skaitote atsiliepimus apie, pavyzdžiui, maitinimo įstaigas?

– Taip, kai ieškau, kur pavalgyti svetimame mieste. Pasižiūriu, kas ką parašęs „Facebooke“. Atsižvelgiu ne į bendrą įvertinimą, o į tai, ką parašo žmonės. Palikti kelias žvaigždutes juk labai nesunku. Galima to paprašyti 15 draugų ir duoti jiems už tai po eurą.

– Ar taip daroma? Įvertinimai perkami?

– Gal ne taip primityviai, kaip papasakojau, bet taip. Dažnai ir įvertinimai, ir atsiliepimai perkami. Į šį reiškinį griežtai žiūri „TripAdvisor“, jie ieško pasikartojimų, iš kurių bando atpažinti, ar įvertinimą parašė žmogus, kuriam už tai sumokėta.

Vida Press nuotr./Šefas restorano virtuvėje
Vida Press nuotr./Šefas restorano virtuvėje

Lietuvoje matau, kad kavinės ir restoranai dažnai turi arba daug penkių žvaigždučių įvertinimų, arba daug vienos žvaigždutės įvertinimų. O įvertinimų, kai skiriamos dvi, trys ar keturios žvaigždutės, – ne tiek ir daug. Tačiau būtent pastarieji ir yra patys įdomiausi. Juk dažniausiai nėra arba tik juoda, arba tik balta. Jei skirtas vienos žvaigždutės įvertinimas, kaip gali taip nepatikti? Ypač jei nepaaiškinama, kodėl.

– Pagal tai, kiek atsiliepimai motyvuoti, nustatote ir tai, ar jie nuoširdūs ir tikri?

Patys nuoširdžiausi atsiliepimai yra tie, kuriuos sudaro vos kelios eilutės su klaidomis.

– Taip, stengiuosi atsižvelgti į tai, ką žmonės rašo. Jei kas nors manęs klausia, kaip išpopuliarinti kavinę, siūlau neleisti pinigų netikriems atsiliepimams. Geriau stengtis ir turėti 5 ar 15, bet tikrai gerus.

– Į ką žmonės turi atkreipti dėmesį, rinkdamiesi restoraną ar viešbutį?

– Užtenka pažiūrėti, ką parašė kiti žmonės. Ir kuo tie įrašai netvarkingesni, tuo geriau. Jei tai literatūrinė kalba, atrodanti lyg kieno nors paruošta ir nukopijuota, greičiausiai taip ir yra. Patys nuoširdžiausi atsiliepimai yra tie, kuriuos sudaro vos kelios eilutės su klaidomis.

Rinktis viešbutį dar paprasčiau – galima pasižiūrėti į daug nuotraukų, kurias įkėlė lankytojai. Tų nuotraukų viešbučių ar kitų įstaigų savininkai negali redaguoti ar ištrinti, todėl šie vaizdai patys iškalbingiausi.

– Kiek įtakos lankytojams turi karai socialiniuose tinkluose?

– Vienkartiniai įvykiai tikrai neturi didelės įtakos. Kai kažkas vyksta, pavyzdžiui, kažką blogo pasako padavėja ar savininkas parašo bjaurią žinutę, atrodo, kad dangus griūva. Ir tie, kurie linčiuoja restoraną, jaučiasi didvyriais, parodančiais kitiems, kur jų vieta. Tačiau dažniausiai visi tokie dalykai baigiasi po savaitės, žmonės randa kitą auką ar kitą reiškinį, viskas pasimiršta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius