Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip išsirinkti tobulai prinokusius vaisius ir daržoves

Arbūzo skiltelės.
Fotolia nuotr. / Arbūzo skiltelės.
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Neretai, kai užsukame į prekybos centrą, išvystame pilnas lentynas spalvingų vaisių ir daržovių. Visus metus akys raibsta nuo ispaniškų apelsinų ryškumo, prancūziškų obuolių tiesiog atsikąsti kviečiančios spalvos ar tobulos itališko artišoko formos. Visgi kartais būna, kad kai prapjauname taip ilgai lauktą arbūzą, smarkiai nusiviliame, nes jo minkštimas pasirodo beveik beskonis ir tikrai ne toks, kokio trokštame šiltėjant orams. Kokias paslaptis reikėtų žinoti, norint išsirinkti tobulai prinokusius vaisius bei daržoves? Pateikiame jums trumpą patarimų sąrašą.

Daugiau 15min Maistas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Obuoliai. Įvairios šios vaisiaus rūšys, priklausomai nuo to, kurioje Europos valstybėje buvo užaugintos, gali varijuoti nuo žalios iki raudonos, beveik vyšninės, spalvos. Kai renkatės obuolius, ieškokite standaus vaisiaus tvirta odele, turinčio ryškią ir sveiką spalvą. Puiku ir tai, kad obuolių kokybę galėsite dar beveik mėnesį išlaikyti tokią pačią, jei laikysite šaldytuve.

Bananai. Visuomet kyla klausimas, ar geresni bananai yra žali, ar jau rusvi, visgi aukso viduriukas slypi būtent ryškioje geltonoje spalvoje. Rinkite tokius bananus, kurie dar ir turėtų šiek tiek rusvų dėmių ant odelės. Jei neketinate valgyti banano iškart, galite rinktis ir žalsvus, tuomet jie sunoks tiesiog namuose. Tačiau yra ir viena paslaptis – bananus laikykite būtent kambario temperatūroje, nes laikant šaldytuve jie noksta daug greičiau.

Taip pat skaitykite: Virtuvės gudrybės: išmokite mėgstamus vaisius nusilupti per keletą sekundžių

Mėlynes galite užšaldyti ir taip išsaugoti jų maistingumą ilgesniam laikui, tačiau jokiu būdu prieš tai uogų neplaukite.

Mėlynės. Rinkitės standžias ir ryškios spalvos uogas. Jei pastebite kiek paglebusias uogas ar dėžutėje yra susikaupusių sulčių lašelių, tuomet tikriausiai uogos jau pernokusios. Mėlynes galite užšaldyti ir taip išsaugoti jų maistingumą ilgesniam laikui, tačiau jokiu būdu prieš tai uogų neplaukite.

Vyšnios. Šias visoje Europoje populiarias uogas geriau rinktis po vieną, o ne tiesiog susižerti pilną saują į maišelį. Atidžiai išsirinkite ryškios raudonos, dar vadinamos vyšnine, spalvos uogas su sveikai atrodančiu koteliu. Laikykite jas šaldytuve, tačiau suvartoti vis vien reikėtų per kelias artimiausias dienas.

Shutterstock nuotr./Ananasai ant grotelių
Shutterstock nuotr./Ananasai ant grotelių

Greipfrutas. Standžios odelės, bet sąlyginai sunkūs vaisiai bus patys sultingiausi. Ieškokite tokių, kurie atrodo daug sunkesni nei galėtų būti pagal savo dydį. Šaldytuve greipfrutai išsilaikys švieži iki dviejų savaičių.

Apelsinai. Kaip ir greipfrutai, šie nuostabieji citrusiniai vaisiai, dažniausiai mūsų siejami su saulėtąja Ispanija ar Italija, turėtų būti sunkesni nei atrodo pagal savo dydį. Taip  rinkdamiesi turėsite tikrai sultingus ir puikius vaisius. Apelsinai išliks švieži ir maistinga dar maždaug dvi savaites po jų įsigijimo.

Taip pat skaitykite: Maisto produktai, atitolinantys senatvę

Galite atlikti ir testą – pabandykite ištraukti vieną lapelį iš vidurio: jei jis be didelių pastangų atsiskirs, tuomet ananasas tikrai prinokęs. 

Ananasai. Prinokęs vaisius turėtų gaiviai ir salsvai kvepėti ir būti kiek sunkesnis nei atrodo pagal dydį. Ananaso lapeliai turėtų būti vis dar žali ir standūs. Galite atlikti ir testą – pabandykite ištraukti vieną lapelį iš vidurio: jei jis be didelių pastangų atsiskirs, tuomet ananasas tikrai prinokęs. Jei visgi nusipirkote neprinokusį vaisių, palikite jį kambario temperatūroje, tačiau atokiau nuo tiesioginių saulės spindulių.

Braškės. Rinkitės standžias, sveikos spalvos uogas be baltų ar žalsvų dėmių su gerai besilaikančiais lapeliais. Prieš valgydami tiesiog perliekite vandeniu.

Arbūzas. Paprasčiausia pirkti jau supjaustytą arbūzą, nes tuomet matysite minkštimo spalvą – ji turėtų būti ryškiai raudona. Jei perkate visą arbūzą, ieškokite gražios formos, švelniu paviršiumi ir kiek blyškios žalios spalvos odele. Pastuksenus prinokusį arbūzą turėtumėte girdėti panašų į garsą kaip belsdami į tuščiavidurę sieną. Taip pat galite pažiūrėti, ar vadinamoji „daržo dėmė“ (vieta, kuri vaisiui nokstant lietė žemę), yra gelsva.

Mangas. Prinokęs vaisius turės salsvą kvapą, taip pat atkreipkite dėmesį į vaisiaus standumą – paspaudus mangas turėtų būti ne kietas kaip medis, bet turėti šiek tiek minkštumo. Toks vaisius bus pakankamai prinokęs ir itin skanus bei maistingas.

Svarbu ir sezoniškumas

Fotolia nuotr./Granatų sultys
Fotolia nuotr./Granatų sultys

Besirinkdami vaisius, jei tikrai norite išnokusių, maistingų ir skanių, atkreipkite dėmesį ir į jų sezoniškumą Europoje. Pavasarį pietinėse ES šalyse pradeda derėti paprikos, pastarnokai, ridikai, lapinės salotos, bulvės, avokadai, nuo gegužės – šparagai, abrikosai, šilauogės. Greipfrutai, ananasai, kiviai – skirtingose Europos šalyse auga nuo pavasario iki vėlyvo rudens. O štai pomidorų, česnakų, svogūnų, pupelių, apelsinų, citrinų, bananų, granatų sezonas nesibaigia visus metus.

Šiuo metu Lietuvos prekybos centruose parduodama net iki 250 rūšių vaisių ir daržovių. Į Lietuvą daugiausia vaisių ir daržovių atvežama iš Ispanijos, Italijos, Graikijos, Vengrijos, Prancūzijos, Belgijos ir Olandijos.

ES finansuojama priemonė
 

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką