Dabar populiaru
Publikuota: 2015 birželio 19d. 14:26

Kaip meistriškai iškepti daržoves kepsninėje

Bulvių šašlykai
Shutterstock nuotr. / Bulvių šašlykai

Vasara yra tas metas, kai visi, galvodami apie dailesnes kūno linijas, stengiamės valgyti lengviau ir sveikiau. Tobula būtų, jei tokį teisingą įprotį išlaikytume visus metus.

Kiekvienas vos atšilus orams mėgstame nuvalyti nuo kepsninės voratinklius ir džiaugtis čirškančios mėsos kvapu. Tačiau mėsą galima lengvai pakeisti ir sveikomis šviežiomis daržovėmis. O juk jose ir daugiau vitaminų bei naudingų medžiagų, kurių tikrai reikia, norint iškęsti vasarišką tvankumą.

O karštuoju sezonu pasirinkti, ką dėti ant kepsninės, tikrai yra iš ko. Iš visos Europos Sąjungos gauname begales sveikų šviežių daržovių. Į pirkinių krepšelį, kol pačių lysvėse dar neužderėjo gėrybės, galime negalvodami mesti paprikas, baklažanus, cukinijas, pomidorus, morkas ar netgi arbūzą, kuris, beje, tikrai nustebins skoniu, šiek tiek pakepinus ant ugnies.

Tačiau, kad šviežios daržovės neprarastų savo naudingųjų medžiagų, kurių gausu, kol jos neapdorotos, reikia tinkamai jas paruošti. Pateikiame keletą esminių patarimų, kaip tobulai griliuje pakepinti daržoves, kad jos neprarastų savo šviežumo ir visų naudingųjų vitaminų.

Patepkite jas šlakeliu aliejaus. Juk aliejus yra nepakeičiamas bet kokio kepimo proceso pagalbininkas. Konditeriniu šepetėliu padenkite daržoves plonyčiu aliejaus sluoksniu. Kitaip kepamos daržovės nuo kaitros išdžius ir praras savo sultingumą.

Fotolia nuotr./Baklažanai su sūrio padažu
Fotolia nuotr./Baklažanai su sūrio padažu

Kontroliuokite laiką. Vienoms daržovėms užtenka vos kelių minučių pasibuvimo kepsninės karštyje, kad atskleistų visą savo skonį ir suminkštėtų, tačiau kai kurioms gali prireikti ir ilgesnių karščio procedūrų. Dažniausiai tai šakninės ar gumbinės daržovės (salierai, morkos ir pan.).

Tačiau daržovėms, kaip ir mėsai, labai svarbi tinkamai parinkta temperatūra. Kitaip jos gali tiesiog pajuosti išorėje, bet išlikti kietos viduje. Patariame trumpai jas palaikyti kaitroje, kad apskrustų, o tuomet paslinkti į vėsesnę kepsninės dalį, kur šviežios daržovės ir baigs kepti.

Iešmai tiks ir daržovėms. Nustebsite, kokie nuostabūs gali būti lengvai pakepinti vyšniniai pomidorai su trupučiu medaus bei balzamiko. Tačiau kartais tikrai sunku „suganyti“ visas daržoves, ypač mažesniąsias, kad jos neiškristų pro kepimo grotelių tarpus. Tokiu atveju sumaukite vyšninius pomidorus ar nedideles morkytes ant iešmo. Jei tokių neturite, pasigaminkite kepimo indelį iš aliuminio folijos, užlenkę jos kraštus.

Dydis – svarbu. Kepimo rezultatas priklauso ir nuo to, kokio dydžio gabalėliais supjaustytas šviežias daržoves dėsite į kepsninę. Juk visas baklažanas ar svogūnas tikrai neiškeps per kelias minutes. Supjaustykite juos griežinėliais, kurie patogiai susidės ant grotelių, greičiau iškeps ir bus patogiau pagardinti prieskoniais.

Receptai
Receptas: Kepti baklažanai
4 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
0.0 / 0
Kaip gaminti

1. Nuplautus baklažanus supjaustykite griežinėliais, sudėkite į dubenį, apibarstykite druska ir palikite 20 minučių pastovėti.

2. Nupylusi išsiskyrusias sultis, daržoves nusausinkite popieriniu rankšluosčiu. Apibarstykite smulkintais česnakais, maltais pipirais, druska ir išdėliokite ant grotelių.

3. Kepkite virš karštų žarijų po penkias minutes iš abiejų pusių.

4. Paruoškite padažą: jogurtą sumaišykite su smulkintais šviežių mėtų lapeliais, pagal skonį įspauskite citrinų sulčių (jei reikia, pasūdykite).

5. Keptus baklažanus valgykite pamirkiusi į padažą.

Plačiau skaitykite: „Violetinės daržovės valo kraują ir padeda lieknėti“

Ingredientai
Baklažanai: 2.00 vnt.
Druska: 1.00 žiupsnelis
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų)
Česnakai: 3.00 skiltelės
Jogurtas: 1.00 st. (indelis natūralaus, padažui)
Mėtos: 10.00 g (ryšulėlis šviežių, padažui)
Citrinos: 1.00 vnt. (šviežių sulčių, padažui)
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Receptai
Receptas: Daržovių vėrinukai
6 asmenims
Pagaminsite per 1 val.
3.0 / 12
Kaip gaminti

1. Česnakų skilteles nulupkite. Paprikas, išėmus sėklas, supjaustykite kvadratėliais. Cukiniją supjaustykite 3-4 cm pločio griežinėliais. Žiedinį kopūstą išdalykite žiedynėliais. Ridikėlių lapus nupjaukite.

2. Taip paruoštas daržoves suverkite ant medinių smeigtukų. Vėrinukus talpiai sudėkite į didelį stiklainį. Sudėkite nesmulkintus česnakus ir užpilkite ataušusiu marinatu.

3. Marinatui vandenį užvirinkite su druska ir kvapiaisiais pipirais, nukelkite nuo ugnies ir supilkite aliejų bei citrinų sultis. Atvėsusiu skysčiu užpilkite paruoštus vėrinukus.

4. Taip paruoštos daržovės ilgai negenda.

Ingredientai
Žiediniai kopūstai: 1200.00 g
Ridikėliai 300.00 g
Cukinijos: 400.00 g (2 nedidelės)
Paprikos: 400.00 g (po vieną raudonosios bei geltonosios paprikos ankštį)
Svogūnai: 100.00 g (nedidelių)
Česnakai: 5.00 skiltelės
Aliejus: 2.00 valg. š.
Actas: 2.00 valg. š. (arba citrinų sulčių)
Druska: 1.00 arbat. š.
Kvapieji pipirai 5.00 g
Vanduo: 1.00 l
Peržiūrėti detalesnę informaciją

Daugiau daržovių – sveikiau

Įžymūs virtuvės šefai rekomenduoja į savo racioną įtraukti daugiau sveikų vaisių bei daržovių. Tą patį skatina ir pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį vykstanti kampanija „Penki per dieną“, kuri praeitais metais buvo pradėta ir Lietuvoje.

„Penki per dieną“ skatina lietuvius gyventi sveikai ir per dieną suvalgyti bent penkis Europos Sąjungoje užaugintus vaisius ar daržoves. Būtent tiek rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija.

Kampanija „Penki per dieną“ yra pagrindinė programos „Europos Sąjungos kilmės vaisių ir daržovių žinomumo didinimas Lietuvoje“ priemonė.

fhfhj-541aeeb03a00e
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką