Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Norisi užkąsti ko nors sūraus. Ką tai reiškia?

Traškučiai
Fotolia nuotr. / Traškučiai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nepasitenkinate tik vienu sūriu traškučiu? Ar bulvių traškučiai yra vienas iš daugelio sūrių užkandžių, kurių jūsų kūnas reikalauja kiekvieną dieną? Mūsų kūnas taip veikia, kad kartais norisi sūraus ar saldaus.

Daugiau 15min Maistas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Anksčiau žmonėms nebuvo taip paprasta vartoti druską. Žmonės, kurie gyvendavo netoli vandenynų, galėdavo susemti jūros vandenį, išgarinti skystį ir nugramdyti susikristalizavusią druską. Toks būdas kainuodavo daug laiko ir jėgų.

Anot portalo mindbodygreen.com, anksčiau mūsų kūnai ir protai tikrai mėgaudavosi tokiu skoniu ir siekdavome malonumo, kurį suteikdavo malonus sūrumas. Kuomet valgome druską, išsiskiria cheminės medžiagos, kurios išsiskiria ir patiriant malonumą. Tai užtikrina, jog organizmas norės ko nors sūraus ir todėl vėl valgysime druskos.

Visgi, jei suvartojame per daug natrio, mūsų organizmas išsibalansuoja. Panašiai būna ir su patiekalu, netyčia pribėrus daugiau druskos. Tuomet mūsų kraujas ir audiniai bando atstatyti balansą. O šiandien druskos yra visur, ji yra pigi, ir mes jos valgome tikrai per daug.

Sveikatos organizacijos įspėja, jog turėtume suvalgyti apie 2 300 mg (ar mažiau) natrio per dieną, tai yra mažiau nei 1 arbatinis šaukštelis. Jei esate vyresnis nei 50 metų amžiaus, turite aukštą kraujo spaudimą, diabetą ar inkstų uždegimą, reikėtų suvartoti ne daugiau kaip 1 500 mg.

Stebėtina, jog dauguma žmonių suvartoja net 8 500 mg natrio per dieną, o tai yra daugiau nei dviguba rekomenduojama paros norma. Didelė dalis druskos yra būtent iš perdirbtų, greitai paruošiamų produktų.

Visgi, kartais labai norime užkąsti ko nors sūraus, tokius troškimus patenkinti labai lengva, nes druskos yra beveik visuose maisto produktuose. Tačiau kodėl vis norime sūriai užkandžiauti, net jei didelis druskos kiekis ir yra kenksmingas?  

Tai yra įprotis

Tikriausiai užaugote su tėvais, kurie deda druskinę ant stalo ir dar prieš ragaudami maistą pasisūdo jį. Tai tampa įpročiu tada, kai įberiate žiupsnelį druskos į daugumą gaminamų patiekalų. Taigi, tiesiog priprantate prie sūresnio maisto, o mažai sūdytas ar visai nesūdytas maistas yra tiesiog neskanus ar prėskas. Turėtume stebėti, kiek druskos dedate ruošdami maistą, kiek užsiberiate jos dar prieš ragaudami patiekalą.  Štai keli patarimai.

  • Pabandykite gaminti maistą be druskos ar pabarstykite tik mažytę dalį visos druskos dalies, kurios reikia pagal receptą.
  • Patiekite patiekalus su šviežiai spausta citrina arba citrinpipiriais.
  • Naudokite šviežius prieskonius, tokius kaip petražoles, mėtas, askaloninius česnakus ar čiobrelius.
  • Įberkite nedidelį žiupsnelį druskos, jei vis dar manote, kad trūksta skonio.

Organizmui trūksta mineralinių medžiagų

Mūsų kūnui reikia kalcio, natrio, magnio, cinko ir kitų mineralų tam, kad organizmas galėtų darniai veikti. Dauguma mineralinių medžiagų yra sūrios, todėl, kai organizmas siunčia žinutę, jog reikia užkąsti ko nors sūraus, vadinasi, jam trūksta mineralų. Vartokite papildus, valgykite daugiau jūrų augmenijos, pavyzdžiui, rudadumblių, jūrų dumblių lapų (nori), į racioną įtraukite ispaninių šalavijų (chia) ar kanapių sėklų.

Taip pat skaitykite: Simono Horvato dieta – per savaitę ištirps iki 5 kg

Jūsų kūnas dehidratuoja

Natris sulaiko kūne skysčius tam, kad būtų palaikomas skysčių balansas ląstelėse. Kai organizmas dehidratuoja, jums reikia daugiau druskos tam, kad būtų palaikytas elektrolitų balansas. Juos sudaro mineralai ir druska, atsakingi už vandens pernešimą. Sportas ar alkoholio vartojimas gali sukelti dehidrataciją. Gerkite daug vandens kasdien, o jei sportuojate, tuomet skysčių poreikis gali būti dar didesnis. Jei vartojate alkoholį, kartu su stikline gėrimo išgerkite ir stiklinę vandens.

Sulėtėjusi antinksčių veikla

Noras užkąsti ko nors sūraus gali būti susijęs ir su susilpnėjusiais antinksčiais, o tai turi įtakos nukritusiam kraujo spaudimui. Taigi, jei aukštas kraujo spaudimas nėra geras ženklas, žemas kraujo spaudimas – taip pat. Stresinės situacijos sukelia hormono adrenalino kiekio padidėjimą, o per didelis jo kiekis slopina ir šių liaukų veiklą. Jei jaučiate, jog yra noras sūriai užkandžiauti, trūksta energijos ir pastebėjote maišelius po akimis, reikėtų pasitikrinti hormonus – kortizolį ir adrenaliną.

Noras sūriai ar saldžiai užkandžiauti yra ženklas, jog organizmui kažko trūksta. Turėtumėte peržiūrėti savo valgiaraštį arba pasidaryti hormonų tyrimus.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką