Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2013 lapkričio 14d. 07:00

Prieššventinis valgiaraštis. Tik 1500 kcal

Vaisiai ir daržovės
Fotolia nuotr. / Vaisiai ir daržovės

Nors šaltuoju sezonu, sako, lieknintis nemadinga, nepamirškime, kad artėja didžiosios metų šventės. Vakarėlių metas, kai, ko gero, kiekvienai norisi atrodyti grakščiai ir lieknai. Taigi pats metas stumti bandeles ir šokoladus į šalį ir pasirūpinti „liesesniu“ valgiaraščiu.

Kad per šventes atrodytume grakščiau, tikrai nebūtina sausai badauti. Pakanka šiek tiek save sudrausminti ir atsisakyti į kūną einančių bei organizmui visai nereikalingų ir nenaudingų produktų. Vien atsisakiusi baltų miltų kepinių, bulvių ir saldumynų, jau po savaitės ar net greičiau pastebėsite pirmuosius teigiamus pokyčius. Na, o jei pavyzdingai šio ketinimo laikysitės visą mėnesį, net neabejotina, kad per šventes visus nustebinsite puikiais figūros pokyčiais. Taigi susidarydama sau prieššventinį valgiaraštį, turėkite tai galvoje.

Kad būtų lengviau, siūlome orientacinį variantą. Jis tinkamiausias toms, kurių kasdienis aktyvumas yra nedidelis arba vidutinis (kaip antai, biurų darbuotojoms, studentėms ir pan.). Jei labai aktyviai sportuojate ar dirbate fiziškai, kalorijų dienos norma, be abejo, turėtų būti bent 500 kcal didesnė.


► Tik pabudus

Stiklinė šilto vandens su citrina ir šaukšteliu medaus. KODĖL RYTAIS VERTA GERTI ŠILTĄ VANDENĮ SU CITRINA, SKAITYKITE ČIA.


► Pusryčiai

Puodelis žaliosios arbatos (be cukraus). Bananas (vidutinio dydžio), jogurtas (150 g).

Iš viso apie 300 kcal.


► Priešpiečiai

1-2 obuoliai. Sukramsnokite ir jų sėklytes – jos taip pat labai naudingos.

Apie 100 kcal.


► Pietūs

Vandenyje troškinta viščiuko krūtinėlė (150 g) su svogūnais, paprika, brokoliais, cukinija, morkomis (troškinį pagardinkite šviežiais bazilikais, kalendromis, pipirais ir šaukštu alyvuogių aliejaus). Puodelis virtų kuo mažiau apdorotų ryžių. Vištienos sultinys su daržovėmis (200 ml).

Jei esate vegetarė, rinkitės dubenėlį lešių, avinžinžirnių, bolivinių balandų arba daržovių troškinį.

Iš viso apie 600 kcal.


► Pavakariai

Vidutinio dydžio greipfrutas, granatų sultys (150 g).

Iš viso apie 200 kcal.


► Vakarienė

Liesa varškė (apie 150 g) su cinamonu (greitina medžiagų apykaitą) ir džiovintomis mirkytomis slyvomis. Galite pagardinti šaukštu trintų uogų ar natūralios uogienės (apie 5 g). Mėtų arbata (200 ml)

Iš viso apie 300 kcal.


VERTA ŽINOTI

  • Atsiminkite, kad per dažnas užkandžiavimas yra paslėptos papildomos kalorijos, nuo kurių storėjama. Stenkitės nepersivalgyti ir neužkandžiauti prieš pat miegą.
  • Rekomenduoja valgyti ne daugiau nei 4–5 kartus per dieną.
  • Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas, pusryčiai turėtų sudaryti 25–30 proc., priešpiečiai – 10 proc., pietūs – 35 proc., pavakariai – 10 proc., vakarienė – 20 proc. paros energinės vertės.
  • Nesilaikykite jokių griežtų dietų, verčiau rinkitės sveikesnius produktus, valgykite nedidelėmis porcijomis ir nepersivalgykite. Idealiu atveju, vertėtų pasistengti tai daryti ne tik tada, kai norisi įtilpti į mažesnio dydžio šventinę suknelę, o nuolat. Žinoma, iš pradžių, reikės labai susiimti į rankas ir „įjungti“ visus turimus valios resursus. Bet turėkite galvoje, kad pati sunkiausia ir kritiškiausia būna pirmoji savaitė. Paskui pamažu tampa vis lengviau. Organizmas pamažu ima prisitaikyti prie naujos mitybos.  Tikriausiai daug kam kyla mintis, tai negi taip visą gyvenimą ir kankintis, niekada nepatiriant malonumo pasmaližiauti? Nieko panašaus! Smaližiaukite. Bet pasilikite šį malonumą ypatingoms progoms. Tada šventės bus tikros šventės.
  • Ir dar vienas neišvengiamai svarbus “ingredientas” – mankštinkite savo kūną. Tik tvirtas kūnas bus išties grakštus.
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Lietuvių laimės indeksas: psichiatras įvardijo priežastis, kodėl lietuviai emigruoja, geria arba žudosi

Interviu Kultūra

J.Žilinskas: „YouTube“ gali parodyti, kaip veikia daiktai. Kaip veikia žmogus – gali parodyti tik knyga“

Sportas

Egiptas verkia, pyksta ir reikalauja bausmės: „Tas kalės vaikas yra baisus pavyzdys būsimoms kartoms“

Aktualu

Giuseppe Conte atsisakė vadovauti Italijos vyriausybei

Aktualu

Teismo raštinės vedėja priima ir žmonių pyktį, ir išklauso nuoskaudas

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Kultūra

„Ąžuolas“ už geriausią 2018 m. kino operatoriaus darbą atiteko Mindaugui Survilai

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Vardai

Ledo ritulininkas N.Ališauskas Italijoje vedė A.Stepanavičiūtę: „Tai buvo taip nuostabu, lyg sapnas“

Deuce

Stebuklas neįvyko: R.Berankis triuškinamai nusileido trečiai pasaulio raketei

Sportas

Sukčių pasaulis: kurios šalys ir sporto šakos labiausiai susitepusios dopingu?

Kultūra

Kauniečio namuose atgijo seni daiktai: virtuvės spintelė – bibliotekos kartoteka, kilimas – buvę džinsai

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

Verslas

Šeimos būstas su egzotiškos ir mįslingos praeities ženklais

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Gazas

„BMW Mototurizmo sprinto“ objektai: motociklizmo perlai Beižionių vaikų globos namuose

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Gyvenimui be automobilio

Pasaulis kišenėje

Kelionė po Šiaurinę Australiją: 4 įspūdingos vietos, kurias aplankyti būtina

Naujienos

Gyvenimas

Lietuvių laimės indeksas: psichiatras įvardijo priežastis, kodėl lietuviai emigruoja, geria arba žudosi

Pasaulis kišenėje

Septyni mitai apie Tibetą, arba Kaip nepaklysti vykstant į Dalai Lamos tėvynę

Sportas

Egiptas verkia, pyksta ir reikalauja bausmės: „Tas kalės vaikas yra baisus pavyzdys būsimoms kartoms“

Aktualu

Giuseppe Conte atsisakė vadovauti Italijos vyriausybei

Interviu Kultūra

J.Žilinskas: „YouTube“ gali parodyti, kaip veikia daiktai. Kaip veikia žmogus – gali parodyti tik knyga“

Aktualu

Teismo raštinės vedėja priima ir žmonių pyktį, ir išklauso nuoskaudas

„Apie ką negalima kalbėti“ su rašytoju Herkumi Kunčiumi

Gyvenimas

Amelijos gyvenimas aukštyn kojomis apsivertė po planinio skiepo: mergaitei teko išgyventi tikrą košmarą

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2018 m. gegužės 21 d.-27 d.)

Kultūra

„Ąžuolas“ už geriausią 2018 m. kino operatoriaus darbą atiteko Mindaugui Survilai

Vardai

Ledo ritulininkas N.Ališauskas Italijoje vedė A.Stepanavičiūtę: „Tai buvo taip nuostabu, lyg sapnas“

Sportas

Sukčių pasaulis: kurios šalys ir sporto šakos labiausiai susitepusios dopingu?

Kultūra

Kauniečio namuose atgijo seni daiktai: virtuvės spintelė – bibliotekos kartoteka, kilimas – buvę džinsai

Gazas

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

Verslas

Šeimos būstas su egzotiškos ir mįslingos praeities ženklais

Vardai

Kylie Jenner tobulą kūną po gimdymo susigrąžino be jokių pastangų – nei sportavo, nei laikėsi dietos

Gazas

„BMW Mototurizmo sprinto“ objektai: motociklizmo perlai Beižionių vaikų globos namuose

Deuce

Stebuklas neįvyko: R.Berankis triuškinamai nusileido trečiai pasaulio raketei

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Gyvenimui be automobilio

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką