Smagios Beatos Nicholson idėjos, kaip mėgautis vasara, ir pasakiškos braškių-kriaušių „tartos“ receptas

Startavo vasara, o ištikimus skaitytojus pasiekė ar tuoj pasieks naujas žurnalo „Beatos virtuvė“ numeris. Kaip sako TV laidų vedėja, knygų autorė ir šio žurnalo kūrybos vadovė Beata Nicholson, visi žinome, kad vasara pralėks labai greitai, tad žurnale gausu idėjų, kaip ją šiek tiek pristabdyti, kaip pajausti ir išgyventi taip, kad rugsėjo mėnesį netektų gailėtis kažko nepadarius. Žinoma, šalia įdomių idėjų čia netrūksta ir istorijų bei receptų, o vienu jų B.Nicholson dalijasi su 15min skaitytojais.
Beata Nicholson ir tarta iš naujojo žurnalo numerio
Beata Nicholson ir tarta iš naujojo žurnalo numerio / Dovilės Jakštaitės nuotr.

B.Nicholson ragina nelaukti kasmetinių dviejų savaičių atostogų ar ilgų šventinių savaitgalių ir jau nuo birželio 1-osios pradėti mėgautis kiekviena vasaros diena ir vakaru. Štai keletas vasarojimo idėjų iš „Beatos virtuvės“ žurnalo vasaros numerio:

• Pusryčiaukite kitaip. Pusryčiai ir ryto kava lauke, balkone, terasoje ar prie praviro langą net ir ūkanotą dieną.
  • Pietų pertrauką leiskit lauke: ant suolelio gatvėje ar pledo parke arba skvere. Pietaukit trumpai ir greitai, kad nereikėtų darbe naktinėti.
  • Po darbo vakarienei gaminkite tik greitai paruošiamą maistą, o nešvarias grindis palikite ramybėje – išsiplausite jas orams subjurus.
  • Planuokit vasaros vakarus. Kiekvienas tegul turi savo temą: jaukūs paplepėjimai su draugėmis balkone, iškyla ant žolės su vaikais, pasivažinėjimas dviračiais ar ilgas pasivaikščiojimas paupiu.
  • Susiraskite miesto paplūdimį ir nors kartą per darbo savaitę jame apsilankykite.
  • Nemokami koncertai ar renginiai lauke – būtina iš anksto susidaryti kalendorių, kad nepraleistum to, kas gali būti įdomu.
  • Būtinai pavaikščiokit basomis po rasotą žolę, juk rasa – ypatingas vasaros atsiminimas.
  • Keliaukite po Lietuvą mašina arba dviračiu ir dainuokite dainas.
  • Pasikvieskite vasarą į namus – tai naujos užuolaidos, pagalvėlės, lovatiesės ir žalumynai bei pamerktos pievų gėlės.
  • Sudarykite mažesnį pareigų sąrašą sau ir šeimos nariams!
  • Pasigaminkite mutinio – tai trintos braškės, mėlynės, užpiltos šviežiu pienu, su ruginės duonos gabaliukais. Jis taip kvepia vasara. Pusryčiams ir vakarienei.
  • Trintos braškės su cukrumi ir lietiniai blyneliai vakarienei – svajonė ir vaikystė.

Su žurnalu „Beatos virtuvė“ gausite visą pluoštą idėjų, kelionių, skonių ir vasariškų jausmų. Šis numeris jus įkvėps išbandyti naują šaltibarščių skonį, užkūrus kieme grilį kepti ne tai, ką kepat įprastai, naujomis akimis pažvelgti į savo balkoną, surengti baltą vakarienę sau ir savo draugams, pasvajoti apie kitokį vasarojimą sodyboje ir galbūt pirmą kartą nuvykti į Lenkijos pajūrį.

Žurnale laukia neįtikėtinai skani braškių ir ananasų uogienė bei visa braškinė enciklopedija, kiekvieną darbo dieną galėsite pabaigti su vis kitokiu salotų receptu. Eglės Kernagytės ir Martyno Starkaus šeimos pasidalys savo mylimiausiais vasaros receptais, o Justo ir Vilmos Garliauskų šeima mums visiems įrodys, kad grilis ir vegetarai yra puikūs draugai. Tėvų ir mamų žurnale laukia sveiki vasaros kepiniai vaikams, patarimai, kaip surengti kino vakarą po dangumi, bei vasaros stovyklų gidas.

Na, o gulėdami šezlonge dar rasite ir gerų skaitinių, kurie tikrai įkvėps jus keliauti kitaip, galbūt ne taip brangiai, kaip įprastai, galbūt ne ten, kur dauguma.

Dovilės Jakštaitės nuotr. /Beata Nicholson su naujuoju žurnalo numeriu

Jūsų dėmesiui – vasariškas B.Nicholson kepinys iš naujojo žurnalo numerio:

Braškių ir kriaušių „tarta“

Tai klasikinė prancūziška „tarta“, kurioje braškės draugauja su kriaušėmis. Kriaušes galite ir pavirti, dar labiau atsiskleis skoniai. Pyragas skanus tiek šiltas, tiek šaltas su vaniliniais ledais ar plakta grietinėle.

Ingredientai:

tešlos pagrindui:

• 400–500 g pirktinės trapios sviestinės tešlos.

arba

• 120–150 g rudojo cukraus;
  • žiupsnis maltų pankolių;
  • 50 g krakmolo;
  • 60 g lazdynų ar graikinių riešutų.

aptepimui:

• 1 kiaušinis;
  • 1–2 valg. šaukšt. rudojo cukraus.

Gaminimas:

1. Tešlą truputį pakočiojame, paploniname ir įklojame į apskritą ar stačiakampę formą taip, kad ji uždengtų ir formos šonus. Subadome šakute dugną ir dedame į šaldiklį 20 minučių. Šiek tiek tešlos pasiliekame pyrago viršui papuošti.

2. Jei gaminame tešlą patys: kubeliais supjaustytą sviestą sudedame į dubenį su miltais, gerai sumaišome ir pertriname pirštais. Sudedame cukrų, druską, vandenį bei kiaušinį ir minkome, kol tešla sulips į kamuoliuką. Suvyniojame į maistinę plėvelę ir laikome šaldytuve apie pusvalandį.

3. Paruošiame įdarą: kriaušes nulupame ir supjaustome kubeliais. Braškes taip pat supjaustome skiltelėmis ir dubenyje sumaišome su kriaušėmis. Užpilame citrinų sulčių, suberiame cukrų, žiupsnį maltų pankolių, krakmolą ir išmaišome. Riešutus pasmulkiname ir sumaišome su kriaušėmis.

4. Įkaitiname orkaitę iki 180 °C. Ant tešlos pagrindo klojame kepimo popierių, užpilame jį pupelėmis ar žirniais, kad tešla nepakiltų, ir kepame 10 minučių. Išimame iš orkaitės, nuimame kepimo popierių su pupelėmis. Iškepusi tešla turi būti sausoka, jos kraštai – pradėję šiek tiek ruduoti. Paliekame atvėsti.

5. Įdarą sudedame ant pravėsusio pagrindo. Atidėtą tešlą pakočiojame, kad ji taptų plonesnė, supjaustome juostelėmis ir pyrago viršų papuošiame norimu raštu. Prispaudžiame tešlos kraštus, kad priliptų prie pagrindo.

6. Kiaušinį išplakame su cukrumi, plakiniu aptepame pyragą. Galima dar pabarstyti cukrumi.

7. Perkeliame pyragą į orkaitę ir kepame apie 30–35 minutes, kol viršus gražiai paruduos, o įdaras ims burbuliuoti ir veržtis pro kraštus.

Dovilės Jakštaitės nuotr. /Braškių ir kriaušių tarta

Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius