Dabar populiaru
Publikuota: 2019 rugsėjo 11d. 12:59

Sotaus, skanaus ir nepermirkusio sumuštinio ABC: kokias gudrybes verta žinoti?

Sumuštinis su čiabata
Vida Press nuotr. / Sumuštinis su čiabata

Įsidėti į priešpiečių ar pietų dėžutę sumuštinį – jokia gėda! Naudodami kokybišką duoną, padažus, daržoves, sūrį ir kitus mėgstamus priedus tikrai galite pasiruošti skanų ir pilnavertį užkandį. Dalijamės naudingais patarimais, kurie pravers, ir vaizdine instrukcija, kuri įkvėps!

Patarimas Nr. 1: Pasirinkite tinkamą duoną

Sumuštinių pagrindas – duona, ją svarbu tinkamai pasirinkti. Bendra taisyklė tokia: jei sumuštinio įdaras/priedai delikatūs, minkšti, duona irgi gali būti minkštesnė, jei naudosite kietesnius, tvirtesnius priedus (keptos mėsos riekeles, kietąjį sūrį, kietesnes daržoves), tada ir duoną naudokite tvirtesnę.

Sumuštiniams idealiai tinka pati įvairiausia duona, atkreipkite dėmesį ir į porcijines duoneles, jų pastaraisiais metais pasiūlė daugelis kepėjų. Jei sumuštiniui naudojate čiabatą, pjaukite ją ne skersai, o horizontaliai išilgai, plutelė puikiai sulaikys įdarą ir sumuštinis nesumirks. Prancūziškas batonas labiausiai tinka valgyti tą pačią dieną. Paruošę su juo sumuštinį iš vakaro, kitą dieną galite likti nusivylę – batonas bus gerokai padžiūvęs.

Patarimas Nr. 2: Padažas (dažnai) būtinas

Valgyti sausą sumuštinį – jokio malonumo, todėl įvertinkite naudojamus priedus ir galbūt pamąstykite apie padažą. Tai gali būti tiesiog sviestas, kuris sudarys riebalų sluoksnelį tarp duonos ir įdaro ir neleis sumuštiniui permirkti. Sviestą galite keisti ir trupučiu alyvuogių aliejaus. Sumuštiniams su mozarela, pomidorais, įvairiomis keptomis daržovėmis tinka pesto padažas, jei ruošiate užkandį su mėsa, paruoškite padažą iš švelnaus skonio garstyčių ir trupučio medaus.

Sotus japoniško stiliaus sumuštinis su kiaušiniu
Sotus japoniško stiliaus sumuštinis su kiaušiniu

Patarimas Nr. 3: Derinkite skonius

Netiesa, kad sumuštinį galima paruošti suklojus viską, ką radote šaldytuve. Neretai geriau mažiau produktų, nei viskas, kas pakliuvo po ranka. Su vištiena ar kietuoju sūriu dera salotų lapeliai, obuolių ar kriaušių griežinėliai, prie kumpio ar dešros griežinėlių derinkite keptas cukinijas, baklažanus, džiovintus ir aliejuje konservuotus pomidorus. Galite prisiminti mėgstamiausius derinius jūsų valgomose salotose ir bent iš dalies juos atkartoti ruošdami sumuštinius.

Patarimas Nr. 4: Trūksta gaivumo? Reikia daržovių ir žalumynų

Duona ir sūris ar mėsa gali būti pagrindinės sumuštinio statybinės „plytos“, tačiau daugiau skonio, sultingumo, tekstūros suteiksite kartu susluoksniavę ir daržovių bei žalėsių. Daržovės gali būti ne tik šviežios, tačiau ir keptos ar konservuotos.

Patarimas Nr. 5: Jei laikysite ilgiau, venkite kai kurių ingredientų

Jei sumuštinį ruošiate iš vakaro, o gal ryte, bet valgytojo jis lauks kelias valandas, kai kurių ingredientų verčiau vengti. Švieži pomidorai „paleis“ sultis ir sumuštinis gali pernelyg sudrėkti, todėl geriau naudoti džiovintus ir išmirkytus aliejuje, o gal keptas ir konservuotas paprikas. Avokadas – puikus sumuštinių priedas, bet tik kai jis valgomas iš karto. Jei naudojate obuolius ar kitas greitai paruduojančias gėrybes, patepkite jas trupučiu citrinos sulčių – ir po poros valandų vaizdas vis dar bus estetiškas.

Patarimas Nr. 6: Tinkamai supakuokite

Sumuštinį paprasčiausia susukti į maistinę plėvelę ar dėti į tam skirtus vienkartinius maišelius. Deja, tai nebus gamtai itin palankūs sprendimai, nors maistą apsaugos patikimai. Jei norite prisidėti prie taršos mažinimo, verčiau rinkitės daugkartines dėžutes ar silikoninius maišelius maistui, geras sprendimas gali būti ir sparčiai populiarėjančios tekstilės drobelės, padengtos vašku (vadinamieji vaškainiai).

O dabar, kai patarimų užtektinai – vienas iš sumuštinio variantų galerijoje ir keli receptai:

Receptai
Receptas: Baklažanų sumuštiniai
4 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
3.6 / 16
Kaip gaminti

1. Baklažaną nuplaukite, supjaustykite maždaug centimetro storio griežinėliais, apibarstykite druska ir palikite bent 20 minučių pastovėti.

2. Popieriniu rankšluosčiu nusausinkite baklažanų griežinėlius ir iš abiejų pusių apkepkite įkaitintame aliejuje.

3. Skrudintuvėje arba keptuvėje trumpai paskrudinkite duonos riekeles.

4. Kreminę varškę išsukite su trintu česnaku, pagal skonį pasūdykite.

5. Ant duonos riekelės užtepkite česnakinės varškės, uždėkite kepto baklažano ir pomidoro griežinėlį, papuoškite smulkiai kapotais svogūnų laiškais ir petražolėmis.

Plačiau skaitykite: Kaip paruošti sveikesnius sumuštinius

Ingredientai
Duona: 8.00 vnt. (riekelės baltos duonos)
Baklažanai: 1.00 vnt.
Kreminė varškė: 8.00 valg. š. (arba tepamas varškės sūrelis)
Česnakai: 1.00 skiltelės
Pomidorai: 1.00 vnt.
Svogūnų laiškai: 30.00 g
Petražolės: 30.00 g
Aliejus: 50.00 ml
Druska: 1.00 arbat. š. (žiupsnelis)
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Receptai
Receptas: Sumuštinis su fetos sūriu ir vištiena
4 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
3.4 / 11
Kaip gaminti

1. Keptuvėje ištirpinkite šaukštą sviesto, įpilkite šlakelį aliejaus, sudėkite viščiukų krūtinėles, apibarstykite druska, pipirais, raudonėliais ir apkepkite iš abiejų pusių, kol mėsa gražiai apskrus. Padėkite krūtinėles ant popierinio rankšluosčio, kad nusivarvėtų. Kai mėsa atvės, supjaustykite plonomis riekelėmis.

2. Nuplaukite špinatus, pomidorus supjaustykite griežinėliais.

3. Duonos riekelę patepkite sviestu, dėkite pomidorų, špinatų, vištienos, užtrupinkite fetos sūrio, uždėkite sviestu apteptą duonos riekelę, paspauskite sumuštinį, kad suliptų. Trumpai apkepkite suvožtinius sumuštinių keptuvėje.

Ingredientai
Vištiena: 2.00 vnt. (viščiukų krūtinėlės)
Duona: 8.00 vnt. (sumuštinių duonos riekelės)
Fetos sūris: 200.00 g
Špinatai: 50.00 g (šviežių)
Pomidorai: 2.00 vnt.
Sviestas: 2.00 valg. š.
Aliejus: 50.00 ml
Raudonėliai: 1.00 arbat. š. (žiupsnelis džiovintų)
Druska: 1.00 žiupsnelis
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų)
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Receptai
Receptas: Sumuštiniai su „Pesto“ padažu ir pomidorų salotomis
2 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
3.0 / 3
Kaip gaminti

1. Duoną supjaustykite riekelėmis, pabarstykite parmezanu ir kepkite 200 laipsnių orkaitėje 8–10 minučių (kol sūris išsilydys ir gražiai apskrus).

2. Pomidorus supjaustykite į dvi ar keturias dalis, sumaišykite su salotomis, apšlakstykite citrinų sultimis, aliejumi, pagardinkite pipirais ir druska.

3. Iškeptas duoneles aptepkite „Pesto“ padažu ir uždėkite po šaukštą pomidorų salotų.

Vegetariški patiekalai
Vegetariški patiekalai

Receptas iš knygos „Vegetariški patiekalai“,  kulinarė Asta Žvikevičienė

Ingredientai
Duona: 1.00 vnt. (itališka balta)
Parmezano sūris: 4.00 valg. š. (tarkuotas)
Pesto padažas: 4.00 valg. š.
Pomidorai: 8.00 vnt. (vyšniniai)
Gražgarstės: 40.00 g
Citrinos: 1.00 vnt. (sultys)
Alyvuogių aliejus: 1.00 valg. š.
Pipirai: 1.00 žiupsnelis
Druska: 1.00 žiupsnelis
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Receptas: Sumuštiniai su sardinių kremu
2 asmenims
Pagaminsite per 15 min.
2.8 / 13
Kaip gaminti

1. Keptuvėje įkaitinkite aliejų, sudėkite smulkiai sukapotą svogūną ir kepkite, kol pasidarys skaidrus.

2. Į keptuvę su svogūnais suberkite čiobrelius, duonos trupinius, sukrėskite jogurtą, nuvarvintas ir šakute sutrintas sardines, nuluptus ir smulkiai sukapotus kiaušinius, pagardinkite pipirais ir gerai išmaišykite.

3. Duonos riekes iš pradžių paskrudinkite, paskui aptepkite sardinių kremu ir kepinkite ant grotelių, kol pradės putoti. Sumuštinius patiekite karštus.

Knyga „100 receptų sergantiems diabetu“
Knyga „100 receptų sergantiems diabetu“

 

 

 

 

 

 

 

Receptas iš knygos „100 receptų sergantiems diabetu “, kulinarė Asta Žvikevičienė

Ingredientai
Sardinės: (skardinė konservuotų) 1.00 vnt.
Jogurtas: 150.00 ml (natūralus)
Kiaušiniai: 2.00 vnt. (kietai virti)
Duona: 3.00 riekės (3 valg. š. trupinių ir 2 riekės grūdėtosios)
Svogūnai: 1.00 vnt. (pusė)
Alyvuogių aliejus: 1.00 valg. š.
Čiobreliai: 1.00 arbat. š. (smulkintų šviežių)
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų)
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Receptai
Receptas: Dietiniai vegetariški sumuštiniai
1 asmenims
Pagaminsite per 10 min.
3.6 / 42
Kaip gaminti
  1. Burokėlį sutarkuokite, apšlakstykite citrinų sultimis, pagal skonį pasūdykite, pagardinkite  pipirais.
  2. Duonos riekes perpjaukite perpus, kad taptų trikampio formos.
  3. Ant duonos trikampėlio tepkite šauktą varškės sūrelio, uždėkite tarkuotų burokėlių, avokado gabalėlių,  kelias gražgarstes ir saulėgrąžų daigus. Ant viršaus dėkite kitą duonos trikampėlį ir šiek tiek paspauskite, kad  sumuštinis taptų tvirtesnis.
  4. Puikus pasirinkimas vakarienei ar dietiniams pietums. Jei norite, kad sumuštinis būtų dar sveikesnis, rinkitės viso grūdo bemielę duoną.
Ingredientai
Duona: 2.00 riekės (mėgstamos kvadratinės formos)
Kreminė varškė: 2.00 valg. š. (mėgstamo tepamojo varškės sūrelio)
Burokėliai: 1.00 vnt. (nedidelio virto)
Avokadai: 1.00 vnt. (prinokęs)
Citrinos: 1.00 vnt. (2 valg. š. - sulčių)
Saulėgrąžų daigai: (saujelė) 1.00 sauja
Gražgarstės: 1.00 sauja (saujelė)
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų)
Druska: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį)
Peržiūrėti detalesnę informaciją

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

49:40
01:06
01:03

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką