Vakarienė pas Jurgą ir Paulių. Moliūgų žydėjimas: spagečiai, žiedai, cukinijos, krevetės

Mėgstame ryškią geltoną spalvą – interjere, drabužių spintoje ir ant stalo. Birželio pradžia Italijoje – moliūgų ir cukinijų žydėjimo metas. Patiekalus iš žiedų rasite Lacijaus regiono restoranuose, užeigose trattoria ir picerijose.
Jurga ir Paulius Jurkevičiai ir jų ruoštos salotos
Jurga ir Paulius Jurkevičiai ir jų ruoštos salotos / Jurgos Jurkevičienės, Juliaus Kalinsko nuotr.

Žiedų paruošimo būdai įvairūs, ne kartą apie juos jums pasakojome. Vienas populiariausių – in pastella – užkepus miltų pastelėje. Mes savo virtuvėje naudojame aukščiausios kokybės tyrą alyvuogių aliejų, todėl visais įmanomais būdais stengiamės jį kuo rečiau kaitinti. Todėl šį kartą norime išbandyti keletą receptų, kaip panaudoti žiedus visiškai šviežius ir išsaugoti juos traškius. Beje, juose daug mūsų organizmui reikalingos medžiagos – karotino, kuris apdorojant termiškai žūsta.

Šį kartą Romos „Epiro“ turguje sustoję pas savo daržovių pardavėją Anną renkamės ne cukinijų žiedus, o mažytes, plonas šviesiai žalias cukinijas. Jos – taip pat su žiedais. Tačiau šalia ant prekystalio pluošteliais surišti moliūgų žiedai, kurių pluoštas kainuoja vos 1 eurą.

Hmm... Kuriuos rinktis – fiori di zucca – moliūgų žiedus ar fiori di zucchine – cukinijas su jų pačių žiedais? Bet moliūgų žiedai – kur kas geltonesni, ryškesni ir traškesni. Anna pasakoja, kaip moliūgų žiedai puikiai išryškina jūros gėrybių skonį, o gaivioms vasaros salotoms suteikia ypatingos estetikos. Todėl renkamės moliūgus.

Jurgos Jurkevičienės nuotr. /Moliūgų žiedai turguje

Vėliau keliaujame pas savo žuvies pardavėją Nelso ir renkamės šviežias krevetes savaitgalio spagečiams. Žalių salotų lapelių ant mūsų stalo taip pat niekada netrūksta. Šį kartą Annos pasiūlymas joms suteikti estetikos moliūgų žiedais mums patinka. Krevečių perkame visą kilogramą, dalį jų nusprendėme išlukštenti ir panaudoti pastai, likusias – kepti ant grilinės keptuvės. Taip paruoštos bus skaniausios salotose. Šlakelis citrinos, alyvuogių aliejaus, malkų krosnyje keptos duonos riekė ir mūsų stalui tikrai nieko netrūks.

Salotos su moliūgų žiedais ir krevetėmis (insalata con i gamberetti e fiiori di zucca)

Nesame dideli krevečių mėgėjai, jas naudojame retai. Bet šį kartą ant Nelso prekystalio Epiro aikštės turguje mus suviliojo puikus krevečių kainos ir kokybės santykis. Beje, anksčiau gamindavome krevetes pašokdindami desertiniame vyne marsala ir jos įgydavo tam tikrą rafinuotą prieskonį, kuris išryškėdavo derinyje su cukinijų žiedais. Šį kartą nusprendėme derinti grubesnius moliūgų (zucca) žiedus, o krevetes užmetėme ant grilinės keptuvės ir jau lėkštėje pašlakstėme citrinos sultimis. Rišamoji medžiaga, kuri puikiai suderina lapelius, krevetes ir žiedus, visada tyras alyvuogių aliejus. Štai kodėl salotos kvepia vasaros gaivumu.

Ingredientai (4 asm.):

• 24 nelukštentos krevetės;
  • 320 g įvairių salotų lapelių;
  • 4 moliūgų žiedai;
  • smulkintos kokybiškos stambios druskos;
  • 4 valg. šaukšt. tyro alyvuogių aliejaus;
  • 1 citrina.

Gaminimas:

1. Įkaitinkite grilinę keptuvę ir dėkite ant jos neišlukštentas krevetes, kai jos paruduos, apverskite.

2. Nuplaukite salotų lapelius, nusausinkite. Iš moliūgų žiedų išimkite piestelę, padalinkite pusiau ir išdėliokite ant lapelių.

3. Ant salotų ir žiedų dėkite karštas krevetes.

4. Patiekdami gausiai apšlakstykite tyru alyvuogių aliejumi. Šalia patiekite šviežios malkų krosnyje keptos duonos.

Jurgos Jurkevičienės nuotr. /Salotos su moliūgų žiedais ir krevetėmis

Spagečiai su moliūgų žiedais, cukinijomis ir jūros gėrybėmis (Spaghetti con fiori di zucca, zucchine e frutti di mare)

Ingredientai:

• 100 g baltojo sauso stalo vyno;
  • 100 g tarkuoto sūrio pecorino romano;
  • tyro alyvuogių aliejaus;
  • šviežiai maltų juodųjų pipirų.

Gaminimas:

1. Spagečius išvirkite al dente – kietai.

2. Išlukštenkite krevetes, palikite, kad apsausėtų.

3. Keptuvėje tyrame alyvuogių aliejuje pakaitinkite skiltelę česnako, kai pagels, pašalinkite. Sudėkite krevetes.

4. Ant lentelės smulkiai sukapokite ančiuvius, suberkite juos į krevetes.

5. Kitoje keptuvėje be jokio aliejaus pakepinkite riekelėmis supjaustytas cukinijas, užpilkite cukinijas stalo vynu, papildykite keptuvės turinį spagečių virimo vandeniu, pasūdykite.

6. Į nusunktus spagečius dėkite cukinijas, išmaišykite. Taip pat supilkite ir krevetes su padažu.

7. Lėkštėse patiekite po susuktą bokštelį, papuošdami krevetėmis ir cukinijų skrituliais, uždėkite ir moliūgų žiedus, dar kartą pašlakstykite tyru alyvuogių aliejumi bei pabarstykite tarkuotu avies sūriu, pagardinkite juodaisiais pipirais.

Derinimas: prie šių spagečių puikiai dera baltasis Umbrijos grechetto.

Jurgos Jurkevičienės nuotr. /Spagečiai su moliūgų žiedais, cukinijomis ir jūros gėrybėmis