Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugpjūčio 29d. 10:21

Gyvybės gali būti ne tik Marse. 5 Saulės sistemos kūnai, žadinantys mokslininkų smalsumą

Saulės sistema
123RF.com nuotr. / Saulės sistema

Šią vasarą paleidus tris misijas į Marsą (įskaitant naująjį NASA roverį „Perseverance“, kuris Marse ieškos gyvybės ženklų), mūsų Raudonosios planetos tyrinėjimams netrukus atsivers nauji horizontai.

Yra rimtų priežasčių skirti šiai planetai ypatingą dėmesį: Marsas yra vienintelis nežemiškas pasaulis be Mėnulio, kuriam pasiekti žmonėms užtektų vienos kartos laikotarpio. Jei svajojame aplankyti kitus pasaulius, Marsas yra realus kandidatas. Juo domėtis taip pat prasminga moksliniu požiūriu.

Luizianos valstijos universiteto astronomas Suniti Karunatillake teigia, kad Marsas yra vienintelė kita uolinga Saulės sistemos planeta, kurioje aptinkama daugelio svarbiausių geologinių procesų, kuriuos šiandien regime Žemėje, pavyzdžiui, ugnikalnių veikos, nuosėdinių uolienų darinių ir poliarinių ledo kepurių susidarymo, įrodymų.

Kita vertus, gali būti, kad atėjo laikas iš naujo įvertinti, ar mūsų itin didelis susidomėjimas Marsu nenukreipia mūsų dėmesio nuo likusios Saulės sistemos.

Entuziazmas dėl Marso sukuria uždarą ratą, kai būtent šios planetos tyrinėjimui skiriama daugiausia išteklių, todėl padaroma daugiau naujų atradimų, kurie tik paskatina susidomėjimą Marsu, todėl viešasis ir privatusis sektoriai skiria dar daugiau pinigų Raudonosios planetos tyrimams, ir taip toliau. Tirti Marsą tikrai svarbu, tačiau yra daugybė įtikinamų priežasčių, kodėl reikėtų labiau pasidomėti kitais santykinai artimais pasauliais. Štai kiti penki dangaus kūnai, kuriuos praverstų studijuoti įdėmiau, išvardyti eilės tvarka nuo artimiausio iki tolimiausio.

Dabar nauji metiniai prenumeratoriai gauna 50 EUR dovanų kuponą.

Aplinka produktyvumui