„Kino pavasaryje“ – pokytį kuriančių moterų portretai

Kasmet „Kino pavasario“ programoje galima rasti filmų, kuriuose matomi ryškūs moterų, motinų portretai, pasakomos stiprios šeimos istorijos. Ne išimtis ir šiemet. Pristatome penkis pasakojimus, kurių centre – gyvenimą keičiančios, mylinčios, aktyviai už Žemę kovojančios, tautos atrama tapusios moterys.

 

Gyvenimą keičianti istorija iš Japonijos

Japonų režisieriaus Koji Fukados populiaraus komikso ekranizacija primena mini serialą didžiajame ekrane. Filme „Išrinktoji“ (The Real Thing) paslaptingoji Ukiyo įtraukia Tsuji, pavyzdinį biuro darbuotoją, kuris vieną dieną netikėtai jai išgelbėja gyvybę, į netikėtas istorijas. Ukiyo yra nepaprastai graži, tačiau jos nerūpestingas elgesys nuolat kelia chaosą ir problemas ne tik jai, bet ir aplinkiniams. Atsiradusi Tsuji gyvenime, ji atneša vien tik bėdas ir pavojų. Išsekęs ir nutolęs nuo įprasto gyvenimo, Tsuji iš visų jėgų stengiasi apsaugoti Ukiyo nuo nusikalstamo pasaulio grėsmių ir pačios sau keliamo pavojaus.

 

Filmo „Išrinktoji“ anonsas:

Klimato krizės aktyvistė

Šiandien retas žmogus nėra girdėjęs Gretos Thunberg vardo. Tačiau jos istorija prasidėjo dar 2018-ųjų rugpjūtį, kai tuo metu niekam nežinoma penkiolikmetė mokinė iš Švedijos, užuot ėjusi į pamokas, pradėjo streiką dėl klimato kaitos. Režisierius Nathanas Grossmanas filme „Aš esu Greta“ (I Am Greta) užfiksavo vieno įtakingiausių žmonių pasaulio istorijoje kelionės pradžią.

 

Filmo „Aš esu Greta“ anonsas:

Dokumentinė kelių moterų kartų istorija

Dokumentinė režisierės Jannos Ji Wonders šeimos saga „Valchenzė amžiams“ (Walchensee Forever) žiūrovus kviečia į nepaprastai asmenišką kelionę, apimančią keturių kartų moterų gyvenimus: nuo šimtametės šeimos kavinės ant Valchenzės ežero kranto Bavarijoje iki garsiosios „Meilės vasaros“ San Fransiske bei Indijos ašramų, taip pat gyvenimo Rainerio Langhanso komunoje. Skaudžios paslaptys, skirtingi likimai ir klausimai apie tapatybę, šaknis bei savirealizaciją tampa esminiai režisierės gyvenimo prasmės paieškose. Kalnų apsuptas Valchenzės ežeras tampa dramaturginio šio pasakojimo centru ir yra pradžios bei sugrįžimo taškas filmo herojėms.

 

Filmo „Valchenzė amžiams“ anonsas:

Meilės istorija iš Budapešto

Režisierės Lili Horvát festivaliuose apdovanotas antrasis ilgametražis filmas „Pasiruošimas būti kartu neapibrėžtą laiką“ (Preparations to Be Together For an Unknown Period of Time) – tikro autorinio kino pavyzdys. Filmas pasakoja sėkmingai dirbančios neurochirurgės Martos istoriją. Moteris grįžta į Budapeštą įkandin neseniai sutikto mylimojo Janušo, tačiau romantiškam nuotykiui koją pakiša vyro tikinimai, kad Martos jis neprisimena. Moteris nesutrinka, išsinuomoja butą ir pradeda dirbti toje pačioje ligoninėje, kurioje dirba Janušas, taip atnaujindama judviejų santykius. Marta taip pat tirs klaidingai suvoktos realybės galimybę, atras meilės prasmę ir jausmams būdingus išankstinius nusistatymus.

 

Filmo „Pasiruošimas būti kartu neapibrėžtą laiką“ anonsas:

Brazilijos moterų istorija

Režisieriai Caetano Gotardo ir Marco Dutra filme „Visi mirusieji“ (All the Dead Ones) – tai Brazilijos moterų istorija: ekonominė, socialinė, politinė, psichologinė. Filmas pasakoja apie 1899-ųjų Braziliją, kurioje visai neseniai panaikinta vergovė. Po paskutinės tarnaitės mirties trys Soarų šeimos moterys nesugeba savarankiškai gyventi sparčiai besiplečiančiame San Paule. Kadaise turtinga kavos plantacijų savininkų šeima atsidūrė ant žlugimo slenksčio ir niekaip negali prisitaikyti prie naujos realybės. O Nasimento šeima, anksčiau tarnavusi Soarams, sunkiai kabinasi į gyvenimą visuomenėje, kur nėra vietos tik ką laisvę atgavusiems juodaodžiams. Šeimų likimams netrukus susipynus, jų moterys taps besivystančios tautos atrama.

 

Filmo „Visi mirusieji“ anonsas:

Šiuos filmus iki balandžio 5 dienos galima žiūrėti „Kino pavasario“ virtualiajame kino teatre, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“.