Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Media House” atstovė Jolita Jundė: „Facebook” vartotojai Lietuvoje yra pasyvūs kaip ir mūsų tauta”

Šiuo metu Vilniuje vykstantis skaitmeninių kūrybinių industrijų festivalis „PIXEL” suorganizavo diskusiją „Pasaulio pabaiga „Facebook”: socialinių tinklų galia”, kurioje dalyvavo šį socialinį tinklą darbo tikslais naudojantys žmonės – ryšių su visuomene įmonės „3 mintys” direktorius Povilas Žarnauskas ir įmonės „Media House” darbuotoja Jolita Jundė.
pixelfest
Festivalio „Pixelfest“ organizuota diskusija apie socialinį tinklą „Facebook“ / Partnerio nuotr.

Diskusijoje nagrinėta, kokią galią socialiniai tinklai turi ekonomikai, politikai bei mūsų elgesiui. „Kalbame apie socialinį tinklą „Facebook” todėl, kad „One.lt” jau mirė, o „Twitter” niekada negimė,” – sakė P.Žarnauskas.

Festivalis „PIXEL” Vilniuje siekia sukurti erdvę, kuri suburtų drąsius ir inovatyvius verslininkus bei talentingiausius Lietuvos kūrėjus. Jis truks iki spalio 26 dienos, o įvairių diskusijų, kontaktų mugių ir naujausių skaitmeninių technologijų tendencijų pristatymus karūnuos festivalio uždarymo proga surengti pirmieji Lietuvoje skaitmeninių kūrybinių industrijų apdovanojimai.

Globalus „Facebook” vartotojas – tas, kuris fotografuoja maistą

J.Jundė pastebėjo, jog aktyviausios svetainės „Facebook” naršymo valandos yra nuo 10 iki 11, bet tai taikoma tik tai auditorijai, kurios amžius – nuo 18 iki 25 metų.

P.Žarnauskas įnirtingai tikino, kad „globalus Facebook vartotojas yra tas, kuris mėgsta fotografuoti savo pagamintą maistą ir kuris dalinasi žinutėmis, išgirstomis per žinias. Dėl to šis socialinis tinklas pradėjo daryti didelę įtaką kitoms medijoms.”

„Lietuviai yra žaidimų žmonės, kuriems aktualu prizai ir dovanos”

Kalbai pasisukus apie lietuviškąją šios svetainės auditoriją, J.Jundė pastebėjo, kad „socialinio tinklo „Facebook” vartotojai Lietuvoje yra pasyvūs kaip ir mūsų tauta. Jie yra žaidimų žmonės, kuriems aktualu prizai ir dovanos.” P.Žarnauskas nesupranta, kodėl mūsų tauta yra tokia patikli ir visuomet patiki nuvalkiotomis reklaminėmis strategijomis, kurias kuria kelionių agentūros ir kitos įmonės.

„Apskaičiuoti pardavimų kiekį, kuriuos nulėmė šis socialinis tinklas, yra labai sunku, nes dauguma įmonių vienu metu reklamuojasi per įvairius kanalus,” – pasakojo J.Jundė. Buvo prieita išvada, jog socialiniai tinklai labiau skirti vartotojo poreikiams tenkinti, o ne savo verslui plėsti.

Lietuvos politikai nemoka naudotis „Facebook”

Pradėjus kalbėti apie politiką, rinkimus ir socialinio tinklo „Facebook” panaudojimą politiniais tikslais, buvo prisimintas ir Vilniaus meras Artūras Zuokas, tanku pervažiavęs automobilį ir šį vaizdą paviešinęs savo anketoje. P.Žarnausko nuomone, senyvo amžiaus visuomenės veikėjai, tokie kaip Kristina Brazauskienė, pritraukia dėmesį ne dėl to, kad visiems įdomu, ką jie veikia socialiniuose tinkluose, o todėl, kad žmonės stebisi, kad šie žmonės išvis jais naudojasi.

„Lietuvių politikai, naudodamiesi socialiniais tinklais, bando pasekti amerikietiškuoju pavyzdžiu, kurį parodė Barackas Obama. Tačiau bėda ta, kad mūsiškiai tinkamai naudotis „Facebook” nemoka,” – atviravo P.Žarnauskas.

„Nėra būtina slėpti savo kontaktinius duomenis, nes dažnai nutinka taip, kad „Facebook” tampa vieninteliu keliu norint susisiekti su žmogumi“

Pataria neslėpti savo kontaktinių duomenų

Anot P.Žarnausko, nėra būtina slėpti savo kontaktinius duomenis, nes dažnai nutinka taip, kad „Facebook” tampa vieninteliu keliu norint susisiekti su žmogumi. „Mano nuomonė kategoriška: užtenka slėpti savo duomenis, nes nutinka įvairiausių dalykų, pavyzdžiui, telefonas sugenda, o tu esi laukiamas susitikime. Tokiais atvejais gelbsti „Facebook”, – dėstė jis. – Žinoma, savo nuotraukomis reikėtų dalintis tik su draugais, nes tarp darbdavių dabar yra itin populiaru patikrinti savo darbuotojų „Facebook” anketas. Būtų nesmagu, jei direktorius pamatytų, kaip vakar jo darbuotojas šoko bare ant stalo.”

Daugėja apsimetėlių

P.Žarnausko nuomone, žmonės, kuriantys netikras anketas socialiniame tinkle „Facebook”, atsirado tuomet, kai ši svetainė susikūrė. „Visais laikais tai buvo populiaru, – pasakojo jis. – Laimei, dabar „Facebook” naudoja begalę įvairių apsauginių sistemų, apsaugančių nuo apsimetėlių ir įsilaužėlių.”

Diskusijoje buvo nuspręsta, jog socialinis tinklas „Facebook” vis dėlto gali būti tinkamas įrankis savo populiarumui tiek verslo, tiek politinėje sferoje didinti, tačiau anksčiau ar vėliau, išauš tokia diena, kai šį tinklą pakeis kita pasaulį sudrebinsianti virtualybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius