-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Astronomai aptiko šimtus naujų kaimyninių Paukščių Tako galaktikų

Panaudoję radijo bangų teleskopą, kuris leido įsiskverbti per visas mūsų galaktikos dulkes ir žvaigždes, astronomai atrado šimtus iki šiol neaptiktų šalimais esančių galaktikų, praneša Sciencealert.com.
Maždaug taip turėtų atrodyti mūsų galaktika – Paukščių Takas
Maždaug taip turėtų atrodyti mūsų galaktika – Paukščių Takas / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Galaktika Kosmosas

883 galaktikos, iš kurių trečdalis anksčiau buvo nežinomos, atrastos CSIRO Parkeso radijo teleskopu Australijoje. Galaktikos nuo Žemės nutolusios  gana netolimu atstumu – maždaug per 250 mln. šviesmečių.

Ši anomalija, kuri, mokslininkų manymu, lygi milijono milijardų žvaigždžių gravitacinei energijai, buvo tiriama jau nuo septintojo dešimtmečio.

„Labai įdomu tirti mūsų Paukščių Tako galaktiką, tačiau ji visiškai uždengia vaizdą į kitas, esančias toliau“, – sakė astronomas Listeris Staveley-Smitas iš Tarptautinio radijo astronomijos tyrimų centro Vakarų Australijos universitete.

Naujos galaktikos yra „Vengiamojoje zonoje“ (Zone of Avoidance“), kuri taip vadinama todėl, kad mūsų vaizdas į šį kosmoso regioną visuomet buvo užstojamas Paukščių Tako planetų ir žvaigždžių.

„Anksčiau naudojome įvairias technikas, tačiau tik radijo bangų stebėjimai leido prasiskverbti pro dulkių ir žvaigždžių sluoksnį, – sakė tyrėja Renée Kraan-Korteweg iš Keiptauno universiteto Pietų Afrikoje. – Vidutinę galaktiką sudaro 100 mlrd. žvaigždžių, taigi šimtai naujų galaktikų už Paukščių Tako byloja apie milžinišką iki šiol neaptiktą masę.“

Atradimas mokslininkams gali padėti suprasti su Vengiamąja zona susijusį kosminį fenomeną. Mistiškas „Didžiuoju traukos objektu“ (Great Attractor“) mokslininkų pramintas regionas stebina todėl, kad jis savęs link traukia Paukščių Taką ir šimtus kitų galaktikų.

Nauji atrastų galaktikų duomenys gali padėti ją paaiškinti.

„Mes nesuprantame, kas sukelia šį gravitacinį pagreitėjimą Paukščių Take ir iš kur jis kyla, – sakė S.Smithas. – Žinome, kad šiame regione yra keli labai dideli galaktikų spiečiai, ir mūsų Paukščių Takas jų link juda 2 mln. kilometrų per valandą greičiu.”