Dabar populiaru
Publikuota: 2016 vasario 28d. 19:51

Astronomai Saulės sistemoje už Plutono aptiko naują ledo pasaulį

Naujas ledo pasaulis KH162 menininko akimis
NASA iliustr. / Naujas ledo pasaulis KH162 menininko akimis

Astronomai Saulės sistemoje atrado naują įdomų pasaulį – nedidelį ledo objektą 2015 KH162, kuris sukasi aplink Saulę dar toliau už Plutono orbitos. Kol kas neaišku, koks tikslus naujojo atrasto objekto dydis.

Kosminio objekto dydis nustatomas pagal jo nuotolį ir albedą (šviesos refliaktyvumą). KH162 albedą nustatyti veikiausiai bus nelengva, tačiau, sprendžiant iš kitų Saulės sistemos planetų albedo, naujo objekto skersmuo gali svyruoti nuo 500 km iki 1000 kilometrų.

Bet kokiu atveju, naujasis ledo objektas bus mažesnis už Plutoną (skersmuo  – 2,3 tūkst. km), galbūt ir jo palydovą Charoną (1270 km).

Atsižvelgiant į tai, kad KH162 daugiausiai sudarytas iš ledo ir uolų, šis objektas greičiausiai yra pakankamai didelis ir beveik sferinės formos.

Sprendžiant iš jo ryškio, KH162 greičiausiai patenka tarp 20 didžiausių už Neptūno esančių objektų.

KH162 orbita labai įdomi. KH162 yra gana eliptinėje orbitoje, kuri pakrypus į Sauės sitemos plokštumą. Jos afelis siekia 12, 5 mlrd km., perihelis – 6,2 mlrd. km. Tai reiškia, kad kūnas kartais priartėja prie Saulės arčiau, nei Plutonas.

Pirmą kartą šis objektas buvo pastebėtas 2015 m.,  o vėliau pakartotiniai pastebėjimai leido nustatyti apytikslę kūno orbitą. KH162 aplink Saulę apskrieja per 489,6 metų.

Šiuolaikiškos studijos